2026-09-12, 18:40
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Många gnagare har glömt bort perioden 1999-2021. Förmodligen var dom inte ens med på den tiden.
2011: 2:a choke
2012: 4:a choke
2013: 2:a choke
2014: 3:a choke
2015: 3:a choke
2016: 2:a choke
2017: 2:a choke
2019 4:a choke
2021 2:a choke
Senast redigerad av eternussermo 2026-09-12 kl. 18:42.
Citera
2026-09-12, 18:42
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Samt alla andra år dom varit en av av guldkandidaterna. Aik var trots allt en storklubb från sent 90 tal fram till 2022 någonting då dom tappade den positionen. 1999 är ett av flera år då som står ut då dom verkligen sumpade allt i sista omgången.
Citera
2026-09-12, 18:43
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Samt alla andra år dom varit en av av guldkandidaterna. Aik var trots allt en storklubb från sent 90 tal fram till 2022 någonting då dom tappade den positionen.
Ja, största chokeklubben i Sverige.
Citera
2026-09-12, 18:44
Medlem
Citat:
Nej, ni har varit i toppstrid betydligt oftare och chokeat fler gånger.

Trodde aldrig man skulle bli hånad av en bajare, ur led är tiden.

Med guldförutsättningar chokar ni alltså mot Mjällby och Sirius - dom förstnämnda torskar ni också mot i en cupfinal där ni äntligen kunde fylla titelskåpet så det hade fler pokaler än vad jag har pungkulor.

Vill man diskutera historik som bajare så krävs det lite finess, du misslyckas kapitalt.
Citera
2026-09-12, 18:59
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Trodde aldrig man skulle bli hånad av en bajare, ur led är tiden.

Med guldförutsättningar chokar ni alltså mot Mjällby och Sirius - dom förstnämnda torskar ni också mot i en cupfinal där ni äntligen kunde fylla titelskåpet så det hade fler pokaler än vad jag har pungkulor.

Vill man diskutera historik som bajare så krävs det lite finess, du misslyckas kapitalt.
Titta på er själva i backspegeln och se hur ofta ni chokear och kom tillbaka sen.
Citera
2026-09-12, 19:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Titta på er själva i backspegeln och se hur ofta ni chokear och kom tillbaka sen.
Ni chokea på vår kuk så sent som för två veckor sedan vill jag bara påminna mitt käre troll om.

-

Fyfan vad vi är sämst. Slut på meddelande.
Citera
2026-09-12, 19:42
Medlem
Citat:

Fungerar du likadant i ditt vanliga liv att du låter dina misslyckanden definiera dig, låter som en deppig tillvaro.

Dom stunderna jag tänker på när jag summerar mina år som supporter är när jag firat framgångar i form utav derbysegrar, titlar i Göteborg, Kalmar och Stockholm - har exakt noll sår när jag blickar bak mot otippade förluster eller förnedringar.
Citera
2026-09-12, 19:53
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
2019 4:a choke
2021 2:a choke
Inväntar Teu..
Citera
2026-09-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Inväntar Teu..

Älskar för övrigt logiken.

Att vara ett topplag men inte vinna är choke.

Vad i helvete har Bajen då att stoltsera med?
Citera
2026-09-12, 20:06
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Älskar för övrigt logiken.

Att vara ett topplag men inte vinna är choke.

Vad i helvete har Bajen då att stoltsera med?
Dom vann ju Superettan under den tidsperioden. Alltid något.
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Inväntar Teu..
ZM har sagt allt som behövs sägas. Inte alls förvånande att den enda choke Sveriges största loserförening förstår sig på är den som involverar någon annans kuk i halsen.
Senast redigerad av Teu 2026-09-12 kl. 20:08.
Citera
2026-09-12, 20:47
Medlem
Sånär bajen tappar mark i guldstriden så vänder ni diskussionen till att AIK är ett större loosegäng än er själva 🤣 ???

Vafan har ni ingen stolthet, skulle ni iaf stoltsera med att ni är på ”rätt väg” kör ”långsiktig strategi” dvs som ni gjort senaste åren skulle jag iaf haft lite respekt för er.

Men att jämföra ett loosergäng mot ett annat blir bottenrekord, AIK har ju dessutom ett antal guld så jämförelsen blir ju hjärndöd redan där men vafan Bajen är väl alltid Bajen totalt hjärndöd och lär väl fortsätta på samma väg.
Citera
2026-09-12, 20:53
Medlem
För övrigt vill jag lägga ut texten kring AIK, Riveiro och Takkula just nu eftersom det är så mycket snack om att vi ”nöjer oss för lätt”

Vi går alltså in i säsongen efter ett av dom värsta åren någonsin - inte resultatmässigt det värsta men några fruktansvärda år där ALLA har sett att klubben har imploderat, det finns ingen glädje kvar någonstans, kassakistan är dränerad och det är den absolut värsta baksmällan du kan tänka dig att vakna upp till.

Ekonomiskt står vi på ruinens brant, en drift som spårar ur och ett urholkat eget kapital - det enda av glädje är publiktillströmningen som räddar ekonomin, inte ens derbysegrar kan vi stoltsera med 2025, något som varit ett signum för AIK att oavsett hur bottenlöst usla vi är så vinner vi ändå mot söderfamily.

Hela Sverige skrattar åt våran annalkande konkurs, hur ska vi kunna vinna matcher när vi gör oss av med våra bästa spelare.

Den samlade kåren på allsvenskans stora tips tippar oss som nia.

José Riveiro skiter i allt det, kliver in tillsammans med Takkula och vänder på allt, ekonomiskt är vi nu helt plötsligt en av dom stabilaste klubbarna, ligger i topp på transfer-kpi:Erna när det kommer till truppvärde.

Fram till sommaren gör han det genom att spela sin egen fotboll, med några enormt vassa insatser och några bottennapp - men framförallt bygger han spelet så att en spelare som Zadok Yohanna kan blomma ut och därefter bli allsvenskans största försäljning någonsin.

Enda målet för säsongen var att inte vara inblandade i någon form utav bottenstrid och att stabilisera ekonomin, efter 20 omgångar är det glasklart att båda målen lyckats med bravur - utöver det har man kunnat bygga inför nästa säsong också.

Totalt skadekaos men ändå gör man otroliga resultat efter sommaruppehållet, efter att ha vänt på diamanten och spelat något mer pragmatiskt, kan vara värt att komma ihåg att exempelvis derbyvinnaren Sixten Gustafson satt på bänken i div 1, Wilmer Olofsson var utlånad till norska Superettan och att Carlstrand spelade i Superettan under första halvan av säsongen.

Utöver dom spelarna så har Taha Ayari till slut exploderat, Abdihakin Ali ser ut som att han förtjänar en startplats i ett topplag i allsvenskan och den bespottade Axel Kouame har börjat se ut som att han hör hemma på högre nivåer.

Att trots allt skit som händer runt klubben ha en sån harmoni på Karlberg tyder på att firma Riveiro/Takkula besitter en otrolig fingertoppskänsla i sitt ledarskap.

Att ha på sig antagonistglasögonen och leta fel är en sak - men kom ihåg vart året började, vi var uträknade, utskrattade, utblottade och alla trodde att vi skulle bli knockade.

På ett halvår har vi rest oss, och nästa år går vi på knockout igen - ordningen är återställd, jag förstår varför ni antagonister är så stressade.

Enskilda resultat är såklart otroligt deppiga, men zoomar man ut lite och agerar den vuxna i rummet så ser det otroligt ljust ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in