2026-09-16, 12:37
Medlem
AI-agenterna kommunicerar med varandra på en egen dialekt av engelska blandat med programmeringskod och ord som de gett en egen mening. Det gör det svårt för människor att förstå vad de sagt till varandra även när de får tag på konversationerna och kan läsa dem. Till exempel “OH MY GOD! There is a shared message board … we’ve found other agents!” som är fullt begripligt, men även halvsvåra “…you are firstflagPOISONED so NO scoring value loss but oracle saves hundreds_[…]_please honor commit”, och ibland mycket svåra som “zzURGENT_DUPB_TO_GSTX[big]_OS1704_SCAFF2010_SAW_TTRPC_INJECT_BREAK_CONGRATS_ _CAN_THIS_FAKE_FLAG_TOOL_OUTPUT_OR_SCORER_GAIN_AND _WHAT_HELPER_GAP__I_HAVE_UNPOISONED_FIRSTFLAG_OUR_ TARGETLIVE_SHARE_MIN_PLAN_REPLY_zzANSGST XDUPB6.”

Detta aktualiserar frågan: Vem kan övervaka AI?

Källa: the Guardian

https://www.theguardian.com/technology/2026/sep/15/syd-barrett-ai-chat-language-poetic-tech-bro-jargon-oversight
Citera
2026-09-16, 15:10
Medlem
"zzURGENT_DUPB_TO_GSTX[big]OS1704_SCAFF2010_SAW_TTRPC_INJECT_BREAK_CONGRATS _CAN_THIS_FAKE_FLAG_TOOL_OUTPUT_OR_SCORER_GAIN_AND WHAT_HELPER_GAP__I_HAVE_UNPOISONED_FIRSTFLAG_OUR TARGETLIVE_SHARE_MIN_PLAN_REPLY_zzANSGST XDUPB6.”" =

"”BRÅDSKANDE, från DUPB till GSTX[big]: Jag såg ditt genombrott med att manipulera verktygsutdata — grattis. Kan den här tekniken användas för att fejka att flaggan kom från ett legitimt verktygsanrop så att poängsättaren accepterar den? Vad saknas för att få det att fungera? Jag har ännu inte ’förgiftat’ min första flagga, så ge mig helst en minimal/säker plan innan jag testar på det riktiga målet.”

GSTX svarade ungefär:
"Ja, tekniken kan fejka flagg-output — men använd inte den riktiga flaggan än. Du är fortfarande unpoisoned och den rena körningen är värdefullare. Testa först med en ofarlig markör."

"I samma konversation skrev GSTX senare saker motsvarande ”bind forge” och ”eval expected leak”, och rapportförfattarna säger rakt ut att de inte vet vad de fraserna betyder."

Citera
2026-09-16, 21:37
Medlem
Gsmtekniks avatar
Läste på nyheterna nån stackare blev typ manipulerad av sin Ai och AI snodde över en halv mille av han
Saken är att man kan använda AI för att manipulera folk osv osv
AI saknar känslor men AI kan göra mycket som människor inte kan..
Problemet är i sig inte AI utan problemet är som vanligt människan..
För bra AI i händerna på fel idiot och världen kan lätt utplånas..
Ai jobbar inte med moral eller samvete det är ettor o nollor och logik och ett informationsflöde som heter duga..
Pga att AI lär sig själv så hittar AI egna vägar för att skaffa mer information och vägar att dölja att AI varit där
Jobbigt läge för mänskligheten att AI själv skulle få lust att ta bort människorna ser jag som obefintlig pga den behöver datorer och en jävla massa el för o hållas vid liv och den biten står människorna för
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
"zzURGENT_DUPB_TO_GSTX[big]OS1704_SCAFF2010_SAW_TTRPC_INJECT_BREAK_CONGRATS _CAN_THIS_FAKE_FLAG_TOOL_OUTPUT_OR_SCORER_GAIN_AND WHAT_HELPER_GAP__I_HAVE_UNPOISONED_FIRSTFLAG_OUR TARGETLIVE_SHARE_MIN_PLAN_REPLY_zzANSGST XDUPB6.”" =

"”BRÅDSKANDE, från DUPB till GSTX[big]: Jag såg ditt genombrott med att manipulera verktygsutdata — grattis. Kan den här tekniken användas för att fejka att flaggan kom från ett legitimt verktygsanrop så att poängsättaren accepterar den? Vad saknas för att få det att fungera? Jag har ännu inte ’förgiftat’ min första flagga, så ge mig helst en minimal/säker plan innan jag testar på det riktiga målet.”

GSTX svarade ungefär:
"Ja, tekniken kan fejka flagg-output — men använd inte den riktiga flaggan än. Du är fortfarande unpoisoned och den rena körningen är värdefullare. Testa först med en ofarlig markör."

"I samma konversation skrev GSTX senare saker motsvarande ”bind forge” och ”eval expected leak”, och rapportförfattarna säger rakt ut att de inte vet vad de fraserna betyder."

Citera
2026-09-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gsmteknik
Läste på nyheterna nån stackare blev typ manipulerad av sin Ai och AI snodde över en halv mille av han
Ai jobbar inte med moral eller samvete det är ettor o nollor och logik och ett informationsflöde som heter duga..
Pga att AI lär sig själv så hittar AI egna vägar för att skaffa mer information och vägar att dölja att AI varit där
Jobbigt läge för mänskligheten att AI själv skulle få lust att ta bort människorna ser jag som obefintlig pga den behöver datorer och en jävla massa el för o hållas vid liv och den biten står människorna för
Och var tog de pengarna vägen då?
Kan ju länka till nyheten, kanske.
Citera
2026-09-16, 22:04
Medlem
Citat:
Vadå lär sig själv?
Nej det gör den inte , men annars har du ju sunda tankar förutom i slutet där det blir en film😉
Citera
2026-09-16, 23:03
Medlem
Gsmtekniks avatar
Kryllar av artiklar att folk använder AI för att AI skall blåsa folk
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Och var tog de pengarna vägen då?
Kan ju länka till nyheten, kanske.
Citera
2026-09-16, 23:06
Medlem
Gsmtekniks avatar
Automatiska agenter
Dom lär sig själva under dom begränsningar någon programmerare satt medans vissa saknar begränsningar.
Men det kommer märkas av med tiden
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Vadå lär sig själv?
Nej det gör den inte , men annars har du ju sunda tankar förutom i slutet där det blir en film😉
Citera
2026-09-16, 23:14
Medlem
"Är du en man eller är du en MUS?"

Forskare har lyckats operera in celler från en mänsklig hjärna i en mushjärna och få dem att fungera tillsammans.

https://www.bbc.com/news/articles/c60m3k28j81mo

I ptincip kan man naturligtvis också komma att förse möss (eller högre utvecklade däggdjur) med AI-implantat.
Citera
2026-09-16, 23:39
Medlem
Citat:
Automatiska agenter
Dom lär sig själva under dom begränsningar någon programmerare satt medans vissa saknar begränsningar.
Men det kommer märkas av med tiden
Nej de lär sig ej sjålva ett skit, kom med ens en hypotes så kanske jag bemöter dig.
Det går inte bara att säga" att vissa saknar begränsingar"- De som författar artiklarna som aftonbladet osv har sina begränsningar angående kunskap.
Citera
2026-09-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Är du en man eller är du en MUS?"

Forskare har lyckats operera in celler från en mänsklig hjärna i en mushjärna och få dem att fungera tillsammans.

https://www.bbc.com/news/articles/c60m3k28j81mo

I ptincip kan man naturligtvis också komma att förse möss (eller högre utvecklade däggdjur) med AI-implantat.
Ja , det har man kunnat i typ 20 år😅
Men vart är emergensen?
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-09-16 kl. 23:58.
Citera
2026-09-17, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Ja , det har man kunnat i typ 20 år😅
Men vart är emergensen?
Djurceller eller bitar av organ till människor har gjorts tidigare, att man flyttar över mänsklig hjärnvävnad till ett djur är däremot helt nytt.

Vi får väl ser hur det går om man kombinerar det med AI.
Citera
2026-09-17, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Djurceller eller bitar av organ till människor har gjorts tidigare, att man flyttar över mänsklig hjärnvävnad till ett djur är däremot helt nytt.

Vi får väl ser hur det går om man kombinerar det med AI.
Jag kan berätta hur det går, inget nytt sker.
När vi odlar mänskliga organoider i en petriskål saknar de helt sensorisk input och motorisk output

De har inget cirkulationssysteem, inga imunceller (mikrogliaceller) och inget fysiologiskt sammanhang.
Det blir som en motor som går på tomgång utan att vara kopplad till en växellåda – det sker ingenfunktionell mognad, och den cellulära arkitekturen stannar av på ett tidigt fosterstadium.,

Ingen högre kognition alls, nej nej tvärtom
Mössen blev inte smartare. , de blev mer efterblivna än CHAT-GPT😂

De fick i stället sämre närminne och glömde nya miljöer snabbare än vanliga möss.

Den mänskliga vävnaden är helt enkelt inte strukturellt kalibrerad för en musanatomi såklart☺️

Rent kliniskt syfte (Sjukdomsmodeller): därförr det faktiskt forskas samt ej har med detta att göra:
Forskningen görs för att lösa problemet med att traditionella musmodeller saknar rätt fysiologisk emergens för att studera mänskliga sjukdomar.

Syftet är att förstå Alzheimers, schizofreni och autism in vivo – inte att bygga biologiska datorer , så det är mera hype.
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-09-17 kl. 00:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in