2026-09-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Ingen nykter islamist lär rösta till vänster. Vänstern tolererar ju ingen religiöst konkurrent-gäng.

Ingen äkta troende, varken muslim eller kristen röstar höger. Girighet är en synd, att skita i de svaga med
2026-09-16, 20:09
Medlem
Pruttars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymStammis
Är du invandrare eller hatar du bara dig själv?
Jag är invandrare ja och vänster. Hatar SD/nazister/rasister och borgare.
2026-09-16, 20:10
Medlem
SVT skriver
De sena förtidsrösterna från Stockholm väntas räknas färdigt ikväll.
Medlem
Det är i princip klart. Det som finns kvar räcker inte för Tidö.
Adjö Tidö.
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
https://www.svt.se/nyheter/folj-onsdagsrosterna-live

Superbra grafik.

V är nära +1
S är nära +1
MP är nära -1
M är nära -1
SD är nära +1

Alltså lär rödgröna ta tillbaka ett mandat

Den tar dock bara (vad jag kan se) hänsyn till det preliminära röstetalen för hela landet. De 310 fasta mandaten fördelas inom varje valkrets, sen har vi de 39 utjämningsmandaten också.

Att räkna som de gör brukar stämma väldigt väl, men när det är så här tajt är det en alldeles för trubbig metod.
2026-09-16, 20:11
Medlem
Lavios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furius1
Jag blir påriktigt orolig över Sverige och vårat folk. 4 år av en bög regering som ändå har åstadkommit något nu röstar man bort den? En fråga till er vänster och miljöpartister, när ni blir våldtagna är det er eller förövaren det är synd om?

Att Sossarna vinner valet pågrund av Muslimsk majoritet bevisar bara en sak. Sverige är inte Sverige längre! Om Muslimerna är så solklart överpresterande och vinner valet åt sossarna, lever vi ens i Sverige då? Ska inte vi Svenskar få välja vem som ska styra vårat land? Eller ska alla ”feminister” som viftar pedofil flaggan i tågen med sina slöjor välja vägen.

Är du intresserad av en seriös diskussion eller kommer du bara svara med massa emotionella tirader om jag svarar på dina frågor?
2026-09-16, 20:11
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Jo. SD gick in i nån sorts psykos där de trodde att de kunde bli nya sossarna bara de gjorde samma läten som sossarna gjort i årtionden. Tji fick dem!
De försökte göra alla till lags så förlorade från alla håll, istället för att lipa borde ledningen rannsaka sig själv. Sänker Akassan för att vara borgliga, förbjuder vapen i en panikpsykos efter örebro och gör sig ovän med jägarna, försöker appellera till arbetarklassen med fröken snusk som juckar, sjunger at hon skall suga kuk 100 ggr och att man får knulla henne för en flaska sprit, går all in på NATO samtidigt som man inte kastar ut Putinvänner, Stödjer MAGA som hotar Danmark, stödjer krig i Iran som kan skapa nya flyktingströmmar, tonårsutvisningar istället för att kasta ut kriminella. får kronofogden att plocka av bilen från några som inte betalat sin Pböter.

Men allt är 2 micro parties fel, eller vänstern.

Skaffa en egen linje och håll den.
2026-09-16, 20:12
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ca 30000 röster kvar att räkna.

Sen ska rösterna räknas en gång till och de röster som var ogiltiga i första räkningen ska kollas extra noga igen. Jag hörde på Studio Ett att vid valet 2022 så vann Tidö ca 5000 röster när de ogiltiga rösterna kollades.

Var såg/hörde du det (30000 kvar).

Jag hörde för en stund sedan (i radion) att det är över 35000 oräknade röster kvar bara i Stockholm, och att de kanske inte ens hinner börja räkna dem idag. Hela dagen har gått åt att kolla röster eftersom så många förtidsröstare har gått och röstat en andra gång.
2026-09-16, 20:12
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Gissar att V med tiden kommer bli ett allt mer islamistiskt parti, det är där deras väljarskara kommer finnas och då gäller det att anpassa politiken efter det.

Sannolikt. Och de riktiga kommunisterna bildar ett ny renlärigt marxistiskt parti där endast ateister är välkomna.
2026-09-16, 20:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är i princip klart. Det som finns kvar räcker inte för Tidö.
Adjö Tidö.

Det som är superspännande nu är om det blir +1 eller +3 mandats vinst för rödgröna. Blir det +1 så har Maggan en nästan omöjligt uppdrag. Minsta möjligaste övertag och svagast kaosigast möjliga koalition.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Var såg/hörde du det.

Jag hörde för en stund sedan (i radion) att det är över 35000 oräknade röster kvar bara i Stockholm, och att de kanske inte ens hinner börja räkna dem idag. Hela dagen har gått åt att kolla röster eftersom så många förtidsröstare har gått och röstat en andra gång.

SVT bekräfta precis att "Stockholm väntas räkna färdigt ikväll"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejpadigminkamrat
SVT har publicerat en video med rubriken "Avgjorde 200 000 nya medborgare valet?"

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/avgjorde-200-000-nya-medborgare-valet

Är chockad hur objektiv SVT är här.
Faktiskt överraskande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in