2026-09-16, 19:32
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Och detta baserar du på vad?

Är du helt dum i huvudet? Rättsväsendets prövning innebär ju att endast några hundra av nära nog 10 000 anmälningar per år håller genom hela den rättsliga processen. Då har man ändå luckrat upp beviskraven och i praktiken vänt på bevisbördan så att oskyldiga döms. Man kan alltså utan vidare påstå att över 90 % av våldtäktsanmälningarna är falska eller rent humbug. Detta kostar både lidande för de som anmäls och deras familjer, och dessutom slöseri med skattepengar och myndighetsresurser. Jag anar dock en liten tendens till att vissa på myndigheterna fått nog, och i något högre grad har börjat åtala och döma falskanmälerskor i avskräckande syfte. Visst kan man ha mycket stränga straff för RIKTIGA våldtäkter, men då ska beviskraven vara mycket höga, och falskanmälningar bestraffas lika hårt som det straff motsvarande brott skulle rendera om den anmälde hade dömts. Det du, det är jämlikhet på riktigt...
Citera
2026-09-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Är du helt dum i huvudet? Rättsväsendets prövning innebär ju att endast några hundra av nära nog 10 000 anmälningar per år håller genom hela den rättsliga processen. Då har man ändå luckrat upp beviskraven och i praktiken vänt på bevisbördan så att oskyldiga döms. Man kan alltså utan vidare påstå att över 90 % av våldtäktsanmälningarna är falska eller rent humbug. Detta kostar både lidande för de som anmäls och deras familjer, och dessutom slöseri med skattepengar och myndighetsresurser. Jag anar dock en liten tendens till att vissa på myndigheterna fått nog, och i något högre grad har börjat åtala och döma falskanmälerskor i avskräckande syfte. Visst kan man ha mycket stränga straff för RIKTIGA våldtäkter, men då ska beviskraven vara mycket höga, och falskanmälningar bestraffas lika hårt som det straff motsvarande brott skulle rendera om den anmälde hade dömts. Det du, det är jämlikhet på riktigt...

Vad har du för bevis för att 90% av anmälningarna skulle vara falska?

Obs. Jag vill inte ha nån "trust me bro" science utan trovärdiga källor.
Citera
2026-09-16, 19:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo

Du har alltså fortfarande inte begripit vad jag skriver? Är du narkotikapåverkad?
Citera
2026-09-16, 19:58
Medlem
Citat:

Kognitiv dissonans?

Du påstår att det är väldigt låga beviskrav.

Om det som er klick påstår att ord mot ord räcker, varför går då så få anmälda brott till åtal?

Lidandet för de som utsätts för sexualbrott och deras familjer spelar ingen roll för dig?

Dessa 12 åriga barn som du vill ha tillgång till, spelar inte deras lidande någon roll?

Om jag stulit din bil, men det saknas bevis till en fällande dom, innebär det då att din bil inte blivit stulen? Bör du bli dömd för falsk angivelse? Du har ju anmält ett brott som inte gick att bevisa.
Citera
2026-09-16, 19:58
Medlem
Citat:

Du har alltid så patetisk låg nivå på dina inlägg.
har du hört talas om nånting som heter bevisläge? Och att det är detta som gör att väldigt många anmälningar rörande våldtäkter inte går vidare. Att inte ha bevis eller tillräckliga bevis är inte samma sak som att
1. någonting inte har hänt eller
2. Anmälaren ljuger.

Och antalet dömda för falsk tillvitelse om våldtäkt i Sverige ligger ungefär på samma siffra så har inte ökat, och den siffran är för övrigt väldigt låg. ligger på några tiotal fall varje år.
Jämfört med antalet anmälningar så är det en piss i havet.
Problemet är alltså inte falska anmälningar utan antalet våldtäkter.
Senast redigerad av Merapi 2026-09-16 kl. 20:12.
Citera
2026-09-16, 20:00
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
BRÅ ljuger och har ljugit förr. Bland annat om invandrares kriminalitet. BRÅ är en vänsterstyrd myndighet full av aktivister. Falska anmälningar utgör mellan 10-90 % beroende på hur de definieras. Det är svårt att bevisa en falsk anmälan, det är viktigare att se på antalet som går till åtal eller ännu bättre dom, i relation till hur många anmälningarna är totalt. Därför är det bättre i just detta fall med ett samlingsbegrepp oriktiga amälningar utan rättslig grund, och de är bevisligen över 90 % av anmälningarna. En del av dessa har ledit till häktning (oskäligt frihetsberövande) av den tilltalade med allt vad detta innebär. Skadestånden för svenska staten kommer att bli skyhöga när varbölden spricker.
Kom ner på jorden och langa fram vilka domar det skulle gälla.
Citera
2026-09-16, 20:01
Medlem
Citat:
Du har alltså fortfarande inte begripit vad jag skriver? Är du narkotikapåverkad?

Son vanligt försöker du ducka att backa upp dina påhittade uttalanden med konkreta bevis. Jag upprepar:

Citera
2026-09-16, 20:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Kom ner på jorden och langa fram vilka domar det skulle gälla.

Du är uppenbarligen lika korkad. Jag har hela tiden talat om relationen mellan anmälda och lagförda våldtäktsbrott.
Citera
2026-09-16, 20:05
Medlem
Citat:
Du är uppenbarligen lika korkad. Jag har hela tiden talat om relationen mellan anmälda och lagförda våldtäktsbrott.

Och vi frågar dig hur du får det till att 90% skulle vara falska anmälningar.
Citera
2026-09-16, 20:05
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Du slänger fram skit som du inte ens försöker styrka.
Citera
2026-09-16, 20:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Son vanligt försöker du ducka att backa upp dina påhittade uttalanden med konkreta bevis. Jag upprepar:

Det är som sagt en definitionsfråga, bevisligen så räcker över 90 % inte till en fällande dom, trots rättsosäkert uppluckrade beviskrav. Andelen uppsåtligt falska anmälningar är en delmängd av dessa. Problemet är att indoktrinerade unga svenska kvinnor med psykiska problem springer till pappa staten och gråter över egna beslut, som de själva har ansvar för, när de istället borde ta en bit toalettpapper och torka sperman ur sin slampiga och bakterieinfesterade fitta, ta en Stesolid, och gå och lägga sig. Sverige har ett kvinnoproblem - inte ett våldtäktsproblem. Ynkliga ... patetiska ... parasiter.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-09-16 kl. 20:11.
Citera
2026-09-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vilka domar är det som åsyftas?
Alla domar efter samtyckeslagen definitivt, den öppnade mest för detta men inte som om det inte redan låg till så

Det är alltid omöjligt att bevisa att samtycke funnits eller ens inte funnits, vem spelar in random samlag? Eller har notarie, mass vittnen etc etc

Samtyckeslagen förvärrade det dock. Genom att kräva påvisning av samtycke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in