2026-09-15, 19:28
Medlem
SodaFointains avatar
Var inte så mycket rullranch i denna grupp
Citera
2026-09-15, 21:39
Medlem
Siri var riktigt fin, hade gärna varit nära henne där på ön men hemmafru drar ner betyget om hennes person, har svårt för de som gör allt för att slippa jobba hårt.

Citera
2026-09-15, 22:08
Medlem
Inspirit81s avatar
Det märks det är valår, extra många ifrån välfärden i år, tv4 måste ju visa sina väljare hur fantastiska de är.

Sedan julliete och christoffer snälla, feministpakten det är givetvis politiskt med och vilka fördelar de får kliva in i tävlingen med, aldrig hänt innan, sedan är nog de två de sämsta deltagarna ifrån den säsongen jag helst inte ville se, man undrar vilka kontakter dem har för fått den här jackpott chansen
Citera
2026-09-15, 22:17
Medlem
Fan vad segt att de börjar pakta redan i första programmet. Produktionen borde verkligen förbjuda pakter i programmet, så att den bästa överlevaren vinner.

Nåja. Lite småkul att TV4 smyger in en "Love Edition", även om värdparet känns rätt osympatiskt. Måste ändå säga att svenska varianten, med alla sina tweakar och regeländringar, faktiskt är betydligt mer underhållande än de mer "renläriga" editionerna (Aus, USA mfl) där det enda som händer är att alla springer runt i skogen och yrar om blindside och amuletter. Låt vara att gränslandet är en snoozefest av rang (men det formatet finns väl mest för att TV4 ska sälja reklam).

Som vanligt undrar man varför 50-plussarna måste ta upp en plats från någon som faktiskt kan (och vill) vinna tävlingen. Å andra sidan brukar gamlingarna faktiskt ta sig oväntat långt nuförtiden. Och Lasse i förra säsongen gjorde ändå ett ärligt försök att få ihop en senior-trojka till finalen, även om det föll. Men glada snusk-tanten vill nog hellre stå i final med de toppiga tjejerna och känna sig ung (och få storstryk).

Den halvgalne färgade killen lär bli en favorit. Han pratar som en taskigt justerad AI, men kämpaglöd har han!
Citera
2026-09-16, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Heja Olle, Milo, Tommy och Erik. Otrevligt jobb Filip Denik har. Vad ska man med ögonbrynsfärg och borste till? Och en kille dessutom som tar med sig det? varför tar aldrig nån stormkök. Doftgran???? militärhjälm? buljontärningar?

Buljong är ju ändå salt och kan funka som vätskeersättning. Hjälmen skulle kunna funka som gryta? Doftgran o ögonbrynsfärg är ju mer bara ploj.

Har svårt att efter första veckan skapa bild av vilka jag gillar och inte. Men har svårt för både Juliette och Christoffer. Han känns för vilse för att spela utan henne och hon spelar hårt.
Citera
2026-09-16, 10:36
Medlem
Damericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Heja Olle, Milo, Tommy och Erik. Otrevligt jobb Filip Denik har. Vad ska man med ögonbrynsfärg och borste till? Och en kille dessutom som tar med sig det? varför tar aldrig nån stormkök. Doftgran???? militärhjälm? buljontärningar?

Du får inte välja att ta med dig vad som helst, du ger 10 förslag så väljer produktionen åt dig. Iaf det svaret jag fick från en av årets deltagare när jag ifrågasatte sakerna de hade med sig.
Citera
2026-09-16, 10:43
Moderator
Sun Rulers avatar
Vi har avverkat ett par avsnitt och även om det är för tidigt för att hunnit bilda sig en uppfattning om deltagarna så är Baran Tunc och Mutumba favoriterna. Sköna personligheter och så har Mutumba skänkt mycket glädje på fotbollsplanen under många år.

Gränslandet är dock gränslöst trist.
Citera
2026-09-16, 13:23
Medlem
SodaFointains avatar
Kärleksparet var med i Efter fem

https://www.tv4play.se/klipp/c47984f83da81306db14/video-blev-ett-karlekspar-i-robinson-nu-tavlar-de-mot-varandra?playlist=13sJboNl8HAStL8ZFYHKKS
Citera
2026-09-16, 13:32
Medlem
Baran Tunc får mycket TV-tid. Kom inte som nån överraskning när han sa att Fredrik Reinfeldt varit populär i orten.
Citera
2026-09-16, 18:09
Medlem
Ace Venturas avatar
Efter 2-3 avsnitt är jag faktiskt förvånansvärt positiv till deltagarna den här säsongen. Många personer som gör ett hyggligt ok intryck ändå (eller iaf att de inte gör mig skitirriterad direkt). Till och med Reinfeldt jr är skoj. M9 är naturligtvis en men även doldisar som Tommy är tidiga favoriter. Tjejerna är fortfarande lite anonyma men det kommer väl.

Det enda som skaver lite är att de ännu en gång trycker in en mesig liten bög i gruppen. Som vanligt helt ointressant och som inte tillför någonting någonstans. Pelle (för några säsonger sedan) är väl det enda undantaget från denna regel så länge jag kan minnas. Så frågan är fortfarande varför produktionen fortsätter med detta oskick i laguppställningen? En blandning mellan män och kvinnor, yngre och äldre kan jag förstå. Likaså en blandning mellan tänkare och fysiska personer. Men denna udda permanenta plats i varje säsong? Skippa.
Senast redigerad av Ace Ventura 2026-09-16 kl. 18:12.
Citera
2026-09-16, 18:59
Medlem
Ugh...hoppas verkligen att han Devin åker ut snart, han påminner mig så mycket om Ali som var med för nån säsong sen, paranoid redan från början och tror alla fulspelar innan de ens hunnit komma till lägret för första gången...
Citera
2026-09-16, 19:30
Medlem
picapicans avatar
Juliette och Christoffer är lika vidriga i år. Hoppas båda åker ut fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in