2026-09-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Jag undrar om det kan röra sig om en serievåldtäktsman i norra Stockholm? Det har varit många anmälningar i Sollentuna, Täby och Vallentuna om en man som gjort närmanden, senast förra veckan hade en man hållit fast en flicka i Vallentuna på väg till fotbollsträningen som hade ryckt sig loss och sprungit iväg.

Viksjö ligger bara ett par mil bort och det finns en motorväg som länkar ihop alla dessa områden.
Att det första du tänker på är en man, du är fanimej sjuk i huvudet. Alla fattade direkt att det handlar om en sjuk kvinna. En man skulle aldrig förgripa sig på ett barn
Citera
2026-09-16, 17:20
Medlem
Teabag-ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Mycket konstigt om de inte tar upp det.
Jag vet inte vad BO lämnat för fattiga uppgifter helt ärligt, och att ingen såg nånting gör det ännu märkligare

GM ska ju ha burit ansiktsmask, vilket kan ha bidragit här. Några vittnen sägs ha sätt en man.
Citera
2026-09-16, 17:27
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Polisen håller med mig., lata jävla föräldrar!
Vi gick till lekis själva när jag var 6 år-. Dagens barn är bortdaltade klarar inget själva. Polisen håller inte med dig!
Citera
2026-09-16, 17:27
Medlem
Translesbisks avatar
Polisen vill ha fler tips i Järfälla: ”Öppnat chattar igen”
Citera
2026-09-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Translesbisk
Polisen vill ha fler tips i Järfälla: ”Öppnat chattar igen”

Låter inte som att dom har mycket att gå på då. Finns det nån misstänkt nu eller är dom på ruta ett igen tro?
Citera
2026-09-16, 17:34
Medlem
MorT2s avatar
POLISEN, VI BEDJAR , TA UPP DETTA PÅ EFTERLYST I MORGON!
Folk sitter kanske på information de tror inte är viktig. Gå ut med hur viktigt det är att ta kontakt med er! Litet som stort
Citera
2026-09-16, 17:35
Medlem
Åklagaren har tidigare i dag begärt en person häktad på skälig misstanke, den lägre misstankegraden, för grov våldtäkt mot barn i Järfälla norr om Stockholm den 10 september. Efter att nya uppgifter har framkommit är häktningsframställan återkallad.
Ingen person är i nuläget frihetsberövad i ärendet.

Åklagarmyndighetens ärendenummer: AM-137730-26.
https://www.aklagare.se/for-media/pressmeddelanden/2026/september/begaran-om-haktning-aterkallad-i-arende-om-grov-valdtakt-mot-barn-i-jarfalla/
Citera
2026-09-16, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Åklagaren har tidigare i dag begärt en person häktad på skälig misstanke, den lägre misstankegraden, för grov våldtäkt mot barn i Järfälla norr om Stockholm den 10 september. Efter att nya uppgifter har framkommit är häktningsframställan återkallad.
Ingen person är i nuläget frihetsberövad i ärendet.

Åklagarmyndighetens ärendenummer: AM-137730-26.
https://www.aklagare.se/for-media/pressmeddelanden/2026/september/begaran-om-haktning-aterkallad-i-arende-om-grov-valdtakt-mot-barn-i-jarfalla/
Vad är detta för skit, vi vet det sedan många timmar tillbaka
Citera
2026-09-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Vi gick till lekis själva när jag var 6 år-. Dagens barn är bortdaltade klarar inget själva. Polisen håller inte med dig!
Dom uppmanade föräldrar att följa med sina barn nya tider nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Teabag-d
GM ska ju ha burit ansiktsmask, vilket kan ha bidragit här. Några vittnen sägs ha sätt en man.
Kanske det men de måste ju frågat BO om det var men eller kvinna, tjejen satt frihetsberövad helt i onödan
Citera
2026-09-16, 17:44
Medlem
Teabag-ds avatar
Citat:
Dom uppmanade föräldrar att följa med sina barn nya tider nu.

Kanske det men de måste ju frågat BO om det var men eller kvinna, tjejen satt frihetsberövad helt i onödan

Aa men kan vara svårt för BO att veta om GM har burit mask osv.
Citera
2026-09-16, 17:46
Medlem
Tråden har idag flera inlägg som enligt mig visar låga nivåer av källkritik.

En person har pekats ut med hela sitt namn, baserat på en uppgift igår, där en användare skrev om ett inlägg på Facebook, där personen hade beskrivits (på ett sätt där det sen - för de med kännedom - gick att identifiera den i Facebook-gruppen utpekade personen).

Det har, vad jag kan se, INTE presenterats några andra bevis eller starka indikationer på att man är rätt ute. Varför ska då personens hela namn skrivas ut?

Dessutom drar man in en släkting och uppger (felaktigt) mycket integritetskänsliga saker om denne och hävdar att detta skulle vara en giltighet idag (dvs sept 2026), vilket inte stämmer.

Det finns myndighetsbeslut som är kontrollerbara och gör man denna kontroll så framgår att den integritetskänsliga uppgiften om släktingen till den i tråden utpekade personen, är felaktiga.

Vill inte återupprepa och än mindre citera men gör en markering genom mitt inlägg här, så kanske man kan börja ställa mer källkritiska frågor.

Blir beklämd över hur lättvindigt man klampar in i inte minst släktingens liv - på de grunder som har presenterats. För vaga grunder i nuläget enligt mig. Allt hamnar hos sökmotorer.
Citera
2026-09-16, 18:41
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Hur gammalt är barnet och är det en pojke eller en flicka? Kanske slikt aldrig kommer fram när det häller ytterst unga BOs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in