2026-09-16, 18:43
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
175 - 174 får vi Tidösympatisörer vara väldigt nöjda med om det skulle stå sig.
Verkligen. Det är en extremt instabil majoritet. Det räcker med att en vänsterkärring drabbas av mens och hamnar på toaletten så förlorar man omröstningen.
Medlem
SVT: Hoppet ute för Tidöpartierna

Publicerad 18.30

Trots mandatpingisen.

Hoppet är nu ute för Tidöpartierna, enligt SVT:s Valprognos.

Med minst 99,9 procents sannolikhet vinner de rödgröna.

Snart har alla valdistrikt räknats – och mandaten hoppar fram och tillbaka.

Men nu slår SVT:s Valprognos fast, med minst 99,9 procents sannolikhet, att oppositionspartierna får majoritet och vinner valet.

Hoppet är ute för Tidöpartierna att nå en majoritet, enligt prognosen.

– Sannolikheten för en vändning i det här läget är så låg att vi vågar slå fast att oppositionen får flest mandat i det här valet, säger SVT:s reporter Fouad Youcefi till egna kanalen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Underbart! Då är det ju dags för Ulf och Tidö att avgå! Samt att han ringer och gratulerar Magdalena. Då blir det pressträff imorgon med Nooshi och Magdalena. Ulf måste nu erkänna sig besegrad och det omedelbart! Nu blir det mer jämlkt och mer i våra plånböcker. 😀🏳️‍🌈

Är du totalt jävla förståndshandikappad? Högre skatter innebär mindre pengar i plånboken.
Jämlikt, vad ska bli mer jämlikt, vill du se mer av islam, moskéer, bidragsfusk, kriminalitet, skjutningar? Din jävla idiot.
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Även de ogiltiga ska räknas, som i år är runt 80.000röster. Förra året var det 34000,och kraftig övervikt för tidö
Nä, just ni är det 31 288 i preliminära, kommer sluta på c:a 5 000

https://resultat.val.se/val2026/RD?r=P Skrolla ner så ser du det själv
2026-09-16, 18:44
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yukkon
SVT: Hoppet ute för Tidöpartierna

Publicerad 18.30

Trots mandatpingisen.

Hoppet är nu ute för Tidöpartierna, enligt SVT:s Valprognos.

Med minst 99,9 procents sannolikhet vinner de rödgröna.

Snart har alla valdistrikt räknats – och mandaten hoppar fram och tillbaka.

Men nu slår SVT:s Valprognos fast, med minst 99,9 procents sannolikhet, att oppositionspartierna får majoritet och vinner valet.

Hoppet är ute för Tidöpartierna att nå en majoritet, enligt prognosen.

– Sannolikheten för en vändning i det här läget är så låg att vi vågar slå fast att oppositionen får flest mandat i det här valet, säger SVT:s reporter Fouad Youcefi till egna kanalen.

Du är sist på bollen.
Medlem
VonDonjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Nu blir det mer jämlkt och mer i våra plånböcker. 😀🏳️‍🌈

In before bankskatten som läggs på folks bolån, cirka 1000 kr adderat för en vanlig småhus ägare, samt bensin/dieselpriser på 26-29 kr/l. Cirka 5-600 kr dyrare än vad nuvarande regering troligen har tolererat. Gud vad man kommer bara i pengar du!
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Du röstar på vad du vill givetvis. Men ibland måste man tänka efter, vilket du inte gjort.

Jodå jag tänkte efter och jag kan se mig själv i spegeln jag rösta för att rädda Sverige det gjorde inte övriga.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kan M plocka 425 röster till så är det ett mandat till och valvinst om nu SD behåller sitt.
Jävligt spännande får man väl säga.

Då går mandatet sd tog från s till m. Ingen skillnad. Alla prognoser pekar på 176-173. Men det skulle kunna bli 177-172 .
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Som sagts tidigare, de slåss om samma mandat, inte var sitt.

Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Jag trodde också det. Men så är det ju inte. MP måste förlora 1663 röster

Aj fan då.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Alltså fan ta alla högerextrema hjärndöda jävla horungar som la sin röst på små skitpartier istället för att hjälpa SD och Tidö att vinna valet. Ni har ingen jävla susning om vad ni har ställt till med.

Det roliga är att det är samma personer som kommer gnälla allra högst om landets tillstånd under musse-vänster och miljö-talibaner.
Medlem
Om M kniper ett mandat så vinner ju Tidö, förutsatt att S och SD inte rör sig med sina. Förstår inte "slåss om samma mandat".
2026-09-16, 18:45
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Få stryk av alis och abdulash? endast en sojboj får stryk av dessa...

Vem anser polacker vara skräp? Några troll på internet... har inte träffat någon som säger det om polacker som du säger.
Lätt att säga när det tre stycken med knivar eller pistoler mot dig

Jag känner ett par fall. Närmast kommer från min släkting som tvingades byta namn och efternamn till något svenskt, för att ens få ett jobb. Jag har själv blivit bemött på ett mindre positivt sätt efter att min nationalitet avslöjades. Många gånger fick jag höra att polacker är rasister och att de tar bort jobbtillfällen för svenska byggare och snickare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in