2026-09-16, 18:37
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
SVT:s prognosverktyg slog vid 18.30-tiden fast att hoppet är ute för Tidöpartierna. De kommer nu inte kunna nå majoritet, enligt bedömningen.

– Sannolikheten för en vändning i det här läget är så låg att vi vågar slå fast att oppositionen får flest mandat i det här valet, säger SVT:s reporter Fouad Youcefi.

https://omni.se/a/16JA0Q

Inget nytt de har jag vetat sen Söndag kväll.
2026-09-16, 18:38
Medlem
AnnaDeas avatar
Ser att vänsterpartiet behöver runt 2 758 röster för ett mandat.

Svarta fåret i detta race just nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Nu skriver SVT att det är avgjort. AVGÅ KRISTERSSON![

SVT är rå vänster och har njutit sen valnatten... Nej han behöver inte avgå tills Maggan får ihop en regering!
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Det är sant, men om man skiter i och röstar istället på ett parti som är irrelevant så kolliderar det lite med tanken att man vill ha ett bättre Sverige med tanke på att man röstar på ett parti som fortfarande är jättelångt bort från Riksdagen. Jag var inte heller helt nöjd med SD (öppen svenskhet som du nämnde och deras fjäskande för Israel), men jag valde ändå att ge sin röst, en röst som betyder att jag ger en andra chans, men den rösten är också en varning att skärpa till sig

Men alla får göra som de vill och jag respekterar hur du tänker

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Varför det ?

Gillar du islam ?

Jag tycker mycket bättre om flyktingar än om nazisterna. Det här var sista gången högern hade någon chans. Nästa val finns ingen höger.
2026-09-16, 18:39
Medlem
fskers avatar
Citat:
Nu skriver SVT att det är avgjort. AVGÅ KRISTERSSON![

Vänsterns propagandamaskin säger att vänstern vann. Shocker!
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
SVT:s prognosverktyg slog vid 18.30-tiden fast att hoppet är ute för Tidöpartierna. De kommer nu inte kunna nå majoritet, enligt bedömningen.

– Sannolikheten för en vändning i det här läget är så låg att vi vågar slå fast att oppositionen får flest mandat i det här valet, säger SVT:s reporter Fouad Youcefi.

https://omni.se/a/16JA0Q

Har de verkligen inkluderat de ogiltiga rösterna i dessa beräkningar?

Det finns ju massor av ogiltiga röster.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bildburgare
Mycket!

Citat:
Har Kristersson med anhang lämnat landet ännu?
Nja, det tror jag nog inte - de väntar nog tills Maggan fått ihop en regering i alla fall.
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Må så vara men med tanke på JÅs utspel om AfSare så känns det inte speciellt troligt att dessa skulle vilja hjälpa SD... och de övriga 3 partierna i tidö är ett big Nono
Det som Kasselstrand bör göra vid eventuellt nyval är att uppmana sina väljare att lägga röster på SD och sedan kräva att SD skärper till sig med hot att SD kan decimeras annars.
2026-09-16, 18:40
Medlem
Sqrbankens avatar
175 - 174 får vi Tidösympatisörer vara väldigt nöjda med om det skulle stå sig.
Medlem
Citat:
Jag tycker mycket bättre om flyktingar än om nazisterna. Det här var sista gången högern hade någon chans. Nästa val finns ingen höger.
Du tycker mycket bättre om gängkriminalitet, skjutningar, sprängningar och allmän oreda än ordning och reda.
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kan M plocka 425 röster till så är det ett mandat till och valvinst om nu SD behåller sitt.
Jävligt spännande får man väl säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in