2026-09-16, 18:30
Medlem
Så Stockholms stad har ännu inte börjat räkna sina onsdagsröster.
2026-09-16, 18:31
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Just i det här valet var det oerhört otaktiskt att rösta på småpartier utan chans att komma in. Tidö hade behövt fyra år till för att få ordning på saker och ting. Någon gång borde de blåa få chansen att sitta åtta år i rad. I valet 2030 är det en annan sak gällande småpartier och missnöjesröstande.

Må så vara men med tanke på JÅs utspel om AfSare så känns det inte speciellt troligt att dessa skulle vilja hjälpa SD... och de övriga 3 partierna i tidö är ett big Nono
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resurgo
Om det blir någon ändring mer så är det troliga att SD förlorar ett mandat till antingen S eller M. Att MP skulle förlora 1664 röster ser mycket osannolikt ut.SD är bara 150 röster från att tappa mandatet nu när 265 av 314 uppsamingsdistrikt har räknats: Sd -150, M+435, S +288.
Det måste ju kännas fantastiskt för SD-väljarna som valde soffan att valet avgörs med några få tusen röster till Miljöpartiets fördel
Medlem
Sqrbankens avatar
Gah, så synd MP inte ligger närmare nedflyttning. Hade varit magiskt, bara för en stund, att se M ta deras mandat också och ha Tidö-ledning innan storstädernas horungar fått säga sitt.
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
de ska ju räkna om alla röster, inklusive dessa, förra valet var väl runt 35000 ogiltiga, när de granskat alla så var det 4000 totalt som var ogiltiga.

De kunde räkna ungefär 83,70% procent av de ogiltiga förra valet, om det ser likadant ut i år och med antalet ogiltiga prel.röster just nu borde vi landa på att ungefär 26k av dem kan räknas.
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Hoppas det blir 175-174..

Sedan går Svensk näringslivs in och köper en Centerpartist så kan Sverige fortsätta att motarbetare judehatare, Vänstermuppar som vill att andra betala och vi kan skicka hem bidragsvalskap till nästa val.

Det vore den bästa förnedringen för vänstern.
Instämmer. Man lyckas övertyga en centerpartist att byta sida så blir högermajoritet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Det måste ju känns fantastiskt för SD-väljarna som valde soffan att valet avgörs med några få tusen röster till Miljöpartiets fördel

Eller de 40 000 lågbegåvad som röstade landsförrädarna AfS och ÖP.
2026-09-16, 18:32
Medlem
MP behöver väl inte tappa 1663 röster för att det ska slå över. M kan få 336 röster från hela vänstersidan om vi har tur. Eller tänker jag fel?
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vet inte hur du fungerar men jag själv röstar inte på folk som snackar skit om en... eller säger att man inte vill ha deras röster
Det är sant, men om man skiter i och röstar istället på ett parti som är irrelevant så kolliderar det lite med tanken att man vill ha ett bättre Sverige med tanke på att man röstar på ett parti som fortfarande är jättelångt bort från Riksdagen. Jag var inte heller helt nöjd med SD (öppen svenskhet som du nämnde och deras fjäskande för Israel), men jag valde ändå att ge sin röst, en röst som betyder att jag ger en andra chans, men den rösten är också en varning att skärpa till sig

Men alla får göra som de vill och jag respekterar hur du tänker
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Kommer de tappar mandat till M eller S?
Hur fungerar systemet äntligen?

Vet inte riktigt, till någon av dessa åtminstone men troligtvis den av de som går bäst.
Medlem
AnonymKostyms avatar
Man skulle kunna tänka sig att det dyker upp en politisk vilde hos centerpartiet, om vänsteralliansen kommer överens om masshöjningar av skatter och diverse ofriheter och ondska. Så 175-174 vore inte dumt.

Och om man börjar importera invandrarna som ryska FSB har väntande längs med baltstaternas gränser, just för att destabilisera europa, kan landsförräderiet bli för uppenbart för alla utom de mest förhärdade PK-psykopaterna i centern.
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad har du för belägg för detta påstående? Varför skulle svensson gillar rysshororna i nazi-Afs?

Beläggen såg jag på alla som dök upp på deras valmöten till skillnad från dina kommunist polare och terroristkramare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in