2026-09-16, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Tror du har rätt till stor del, men visst finns de. Som Jessica Stegrud.
De är ett arbetarparti, klart de inte har samma utbildning som typ mp med huvudet i det blå. Därför de sett problemen, de är poliser, undersköterskor, busschaufförer, plitar på fängelser osv. Sedan är ju inte högbegåvad och högutbildad detsamma, särskilt inte i ett utbildningssystem som sveriges som det har gått inflation i.. hög IQ krävs säkert till att komma in på ivyleagues juridik- och medicinlinjer, arbersterapeut i umeå not so much.. kvinnor utbildar sig men får lägre lön totalt i livet, är det värt det för att då kalla sig "högutbildad"? alla ska utbilda sig även om jobben inte finns tyckte göran persson för att skyla över arbetslöshetssiffrorna. Får man bort 3 årskullar ytterligare så minskar man synligheten, plötsligt krävdes treårig högskoleutvildning för ssk, sjukgymnast, socionom för att kunna jobba på försäkringskassan osv.
Senast redigerad av sweintoo 2026-09-16 kl. 16:30.
Citera
2026-09-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
De behöver bara nämna gamle Sven-Olle i Sjöbo, känd centerpartist på 80-talet. 😁
DET var ett helt annat Centerparti. Då hade partiet sin grund i landsbygden, men med Maud gick de på 2000-talet till "Stureplanscentern". Sedan gick det som det gick.
Citera
2026-09-16, 16:28
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
S + V + KD + MP = 173

Räcker Ej!
Tack.
Nä, man måste slänga in L då.
Tre från vänster, två från höger.

Bara Pedofilerna från C hålls borta är jag hyfsat nöjd.
Citera
2026-09-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Du får göra ett försök att leva i nuet. Vi vet vilka som springer hos kreml idag.
Jaså, det "vet" vi? Du och AFA-expo eller? Ok kommunistsvin, lycka till med mullorna
Citera
2026-09-16, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det går inte då V har kongressbeslut på att de måste sitter med i en regering.
Det hade vi uppe en hel del igår i den här tråden.

Det är alltså låst.
Försöker Nooshi pilla på det kommer hon sparkas ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
DET var ett helt annat Centerparti. Då hade partiet sin grund i landsbygden, men med Maud gick de på 2000-talet till "Stureplanscentern". Sedan gick det som det gick.

Ja, fr a under Annie-tiden höll ju C på att utraderas i vissa landsbygggdskommuner.
Min bild är att det kvids ordentligt i många centerdistrikt
Citera
2026-09-16, 16:40
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Tack.
Nä, man måste slänga in L då.
Tre från vänster, två från höger.

Bara Pedofilerna från C hålls borta är jag hyfsat nöjd.

Det jag satte ihop var de alternativ som kvarstod efter att man tagit hänsyn till mandaten och de röda linjerna. Inte om C består av pedofiler eller ej.
Citera
2026-09-16, 16:43
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ja, fr a under Annie-tiden höll ju C på att utraderas i vissa landsbygggdskommuner.
Ja det blir en intressant resa om rödgröna vinner.
Citera
2026-09-16, 16:45
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Det jag satte ihop var de alternativ som kvarstod efter att man tagit hänsyn till mandaten och de röda linjerna. Inte om C består av pedofiler eller ej.

Onekligen, jag är fullt medveten om det.
Citera
2026-09-16, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Inte för att jag anser att vänstern är några stora tänkare men, nog måste V och C ha en plan b. De har ju vetat om de röda linjerna ganska länge nu.
Plan b kan de ju inte avslöja så klart. Men nog måste den finnas. De jobbar ju trots allt med detta.
Sossarna har nog både en plan a,b,c och d.

Thand Ringqvist har ju justerat sitt språkbruk långsamt.
1. Vi kan inte acceptera V
2. V ska inte vara med i en regering
3. Ytterkanterna ska inte dominera en regering.
4.?

Ser i tråden diskussioner om extraval. Det blir absolut inget extraval. Släpp den förhoppningen.

Punkt 3 är värd att observera. Ordet Dominera, kan betyda något nu när inte SD är större än M?
Citera
2026-09-16, 16:50
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Men varför vill S att Ulf ska kliva åt sidan då?
Därför att de skulle föredra om de satt en sosse på Uffes plats. Det innebär inte att S har mandaten i riksdagen för att få till det.
Citera
2026-09-16, 16:57
Medlem
Citat:
Vissa centerparter är lika korkade som betongsossar, de SKA rösta c för det har de alltid gjort särskilt gräsrötterna är ofta bonnlurkar, och inte de skarpaste. Först 2022 tappade de stort i norrland, och nu i ytterligare i områden som småland.
Citera
2026-09-16, 16:59
Medlem
S och C vill bilda regering med intentionen att söka stöd över blockgränsen, för en budget som kan klubbas igenom riksdagen.
Alltså S+C med ministrar i regeringen och sedan stöd av resterande partier.
Man kan förstå att Uffe vill vänta ut ett slutligt valresultat.

Jag vill ha fossilugnsgräddade talmanskakor utan gluten med soja protein och sukralos, finns det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in