2026-09-16, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det som talar emot grind är att nyckel behövs.

Den går nog bra att köra igenom. Det ser ut att ha gjorts tidigare.
Citera
2026-09-16, 14:35
Medlem
Pepsinudels avatar
Citat:
Någon sa plåtar från Nederländerna? Bilden jag har sett är otydlig. Är det klarlagt än huruvida det var en personpåkörning på gröna linjen och/eller pendeln?

Jag tänkte först att det var sånadär gula handskrivna skyltar man får hos farbror blå när ens egna blivit stulna. Det som tyder på taxi i min värld är svart bil, klistermärke i bakre sidorutan som liknar den där prislistan och en inte helt ovanlig modell hos enbilsåkare.

Det var ingen personpåkörning på pendeln eller något tåg som körde på bilen heller för den delen, detta är jag säker på.

Vad som hände borta på tuben vet jag inget mer om än vad som kommit fram här.
Citera
2026-09-16, 14:42
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbfarbrorn
Den går nog bra att köra igenom. Det ser ut att ha gjorts tidigare.
Absolut. Stod inget om åverkan bara.
Citera
2026-09-16, 14:43
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsinudel
Jag tänkte först att det var sånadär gula handskrivna skyltar man får hos farbror blå när ens egna blivit stulna. Det som tyder på taxi i min värld är svart bil, klistermärke i bakre sidorutan som liknar den där prislistan och en inte helt ovanlig modell hos enbilsåkare.

Det var ingen personpåkörning på pendeln eller något tåg som körde på bilen heller för den delen, detta är jag säker på.

Vad som hände borta på tuben vet jag inget mer om än vad som kommit fram här.
Det är bara jävligt märkligt att trafiken stannas till 04 imorse, men sedan dess är bilen kvar i spårområdet, med bärgning ikväll.
Citera
2026-09-16, 14:45
Medlem
Pepsinudels avatar
Citat:
Absolut. Stod inget om åverkan bara.
Såg inga tecken på att någon skulle forcerat något stängsel eller grind. Men det finns inte heller några hjulspår alls som leder till bilen vilket jag ändå tänker att det borde bli när man kör en bil som inte är anpassad för det längs en hyfsat guppig banvall

Citat:
Det är bara jävligt märkligt att trafiken stannas till 04 imorse, men sedan dess är bilen kvar i spårområdet, med bärgning ikväll.

Minst en av växlarna i Högdalen gick sönder under färden och behövde lagas, bilen står precis vid växlarna dessutom.
Som jag förstod det var det dessutom arbeten och planerad avstängning på Nynäsbanan under natten redan sen tidigare men jag kan ha misstolkat viss information gällande den biten.
Senast redigerad av Pepsinudel 2026-09-16 kl. 14:47.
Citera
2026-09-16, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monamiie
Enligt lokal fb grupp så ska människor ha sett när räddningstjänsten "städade" bort kroppsdelar från spåret.... 😢

Men så hemskt! Arma familj!
Citera
2026-09-16, 14:54
Medlem
Citat:
Såg inga tecken på att någon skulle forcerat något stängsel eller grind. Men det finns inte heller några hjulspår alls som leder till bilen vilket jag ändå tänker att det borde bli när man kör en bil som inte är anpassad för det längs en hyfsat guppig banvall

Minst en av växlarna i Högdalen gick sönder under färden och behövde lagas, bilen står precis vid växlarna dessutom.
Som jag förstod det var det dessutom arbeten och planerad avstängning på Nynäsbanan under natten redan sen tidigare men jag kan ha misstolkat viss information gällande den biten.

Grinden såg inte pigg ut, inte när man såg den när man kom söder ifrån. Men det kan ju vara räddningstjänst som körde igenom den. Om jag inte missminner mig så är de gjorde för att gå att öppna med tyngre motorfordon och lite gashäng.
Citera
2026-09-16, 15:01
Medlem
Citat:

Han körde sönder delar av Signalanläggningen när han körde ut på spåret.
Delarna måste beställas ”akut” och sen tar det en stund att köra dit grejerna och en stund till att byta dom.

Att bilen får stå kvar har inte med saken att göra.
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-09-16 kl. 15:09.
Citera
2026-09-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Delarna måste beställas ”akut” och sen tar det en stund att köra dit grejerna och en stund till att byta dom.

Vilka jäkla fasoner, alltså! Oerhört ouppfostrat, så gör man bara inte!
Citera
2026-09-16, 15:30
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

Ok, varit väldigt knapphändigt med information från trafikverket utåt, därav min undran. Först var det växelfel liksom. Detta är då orsakat av bilen, menar du? Trafikverkets kod för händelsen har varit kollision, men mig veterligen har inget tåg kört på bilen.
Citera
2026-09-16, 15:33
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Ok, då var den initiala rapporteringen om växelfel rätt, med tanke på att man senare uppdaterar med att "ett fordon tydligen befinner sig i spårområdet".
Citera
2026-09-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ok, varit väldigt knapphändigt med information från trafikverket utåt, därav min undran. Först var det växelfel liksom. Detta är då orsakat av bilen, menar du? Trafikverkets kod för händelsen har varit kollision, men mig veterligen har inget tåg kört på bilen.

Ja, ofta så byter man vissa delar i förebyggande syfte då man inte kan se sprickor med blotta ögat.

Om du tänker dig förloppet.
Nån snubbe som uppenbart inte mår bra, får för sig att köra ut på spåret med sin bil.
Någon bilist, fotgängare, eller lokförare på andra spåret får syn på honom och ringer SOS, och då stängs spåren av akut för att undvika kollision eller personskador.

Därav så är pendeltåget avstängt.

Sen vet vi ju redan att han (högst troligen samma kille) inte dog där, utan han dog vid t-banan.
Den var då inte avstängd, så han hittade väl ett tåg han kunde sikta på (killgissningar här).

Det är en del gissningar på slutet i inlägget här, så ta det inte för nån absolut sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in