2026-09-15, 21:47
Medlem
Aftonbladet och Expressen skriver om stopp i både pendeln och tunnelbanan. https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=5e5ce076-76cc-4155-b4c5-82351cf150d1

Jag befann mig i skateparken när tiotals ambulanser, poliser och brandbilar stormade in mot Cyklopen (nära Snösätra). Även helikopter.
Ska tilläggas att den g/c-banan leder bort mot en bro som leder över pendeltågsspåret.
En i skateparken rullade bort och lyckades filma en, enligt honom, bil som stod på pendeltågsspåret. Väldigt suddigt klipp men det såg i alla fall ut som det han påstod.

Jag rörde mig hemåt och gick förbi tunnelbanespåret som leder in under Högdalens centrum. Även där enorm mängd räddningspersonal på plats. Där stod en tunnelbanevagn (ej pendeltåget alltså) stilla och räddningspersonal lyste, med ficklampor, på underredet av mittenvagnen. Några bar på en bår.

Vad kan ha hänt? Hänger dessa händelser ihop, eller är det slump att någon, tragiskt nog , eventuellt hoppat framför tåget i väldigt nära tidsanslutning till en personbil på spåret?

Vad tror ni?
Senast redigerad av Skoskavtorsk 2026-09-15 kl. 22:31.
Citera
2026-09-15, 21:52
Moderator
Chantres avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Olyckor och katastrofer
/Moderator
Citera
2026-09-15, 22:16
Medlem
Intressant. Två separata händelser och intill varandra, eventuellt. Dessutom spårbundet isåfall.
Senast redigerad av hanspippi 2026-09-15 kl. 22:18.
Citera
2026-09-15, 22:21
Medlem
Tydligen en trafikolycka i närheten av Högdalen, plus att en person hoppat framför tunnelbanan 😢
Citera
2026-09-15, 22:22
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoskavtorsk
Aftonbladet och Expressen skriver om stopp i både pendeln och tunnelbanan. https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=5e5ce076-76cc-4155-b4c5-82351cf150d1

Jag befann mig i skateparken när tiotals ambulanser, poliser och brandbilar stormade in mot Cyklopen (nära Snösätra). Även helikopter.
Ska tilläggas att den g/c-banan leder bort mot en bro som leder över pendeltågsspåret.
En i skateparken rullade bort och lyckades filma en, enligt honom, bil som stod på pendeltågsspåret. Väldigt suddigt klipp men det såg i alla fall ut som det han påstod.

Jag rörde mig hemåt och gick förbi tunnelbanespåret som leder in under Högdalens centrum. Även där enorm mängd räddningspersonal på plats. Där stod en tunnelbanevagn (ej pendeltåget alltså) stilla och räddningspersonal lyste, med ficklampor, på underredet av mittenvagnen. Några bar på en bår.

Vad kan ha hänt? Hänger dessa händelser ihop, eller är det slump att någon eventuellt hoppat framför tåget i väldigt nära tidsanslutning till en personbil på spåret?

Vad tror ni?
Vart stod bilen ungefär? Den enda ingången till spåret är vid vägövergången Fagersjö, stod bilen där?
Citera
2026-09-15, 22:25
Medlem
Enligt lokal fb grupp så ska människor ha sett när räddningstjänsten "städade" bort kroppsdelar från spåret.... 😢
Citera
2026-09-15, 22:26
Medlem
Pepsinudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monamiie
Enligt lokal fb grupp så ska människor ha sett när räddningstjänsten "städade" bort kroppsdelar från spåret.... 😢

Ja, det är ju en del av deras jobb...
Citera
2026-09-15, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsinudel
Ja, det är ju en del av deras jobb...

Ja självklart, tragiskt oavsett...
Citera
2026-09-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Vart stod bilen ungefär? Den enda ingången till spåret är vid vägövergången Fagersjö, stod bilen där?

Jag var inte där själv men han som filmade hade gått till gångbron över pendelspåret, mellan cyklopen och Snösätra, så i närheten av det.

https://maps.app.goo.gl/wt5gwX7MuJqywK9WA?g_st=ic
Citera
2026-09-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monamiie

Usch, vad trist att höra
Citera
2026-09-15, 22:34
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoskavtorsk
Jag var inte där själv men han som filmade hade gått till gångbron över pendelspåret, mellan cyklopen och Snösätra, så i närheten av det.

https://maps.app.goo.gl/wt5gwX7MuJqywK9WA?g_st=ic
Ok, mycket märkligt.
Citera
2026-09-15, 22:37
Medlem
Den enda rektiga bilöverfarten ligger intill fagersköj o går i förlängningen till Hökarängen
dvs fagersjövägen väg 73 om nu någon bil stod på pendelstågspåret - men det kanske
var missförstånd o det var kanske bara en självmördare i Högdalen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in