2026-09-16, 11:11
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Ja, det ser man ju frekvent. Finns ingen som sticker ut, alla kvinnor är tamigfan stöpta i samma form.

Den manliga motsvarigheten är att stoltsera med en fisk.

Haha, ja, jag har sett många kvinnor som skriver i sina profiler att de inte gillar fiskbilder. Först trodde jag det var nåt snuskigt och sen insåg jag att det tydligen är massa män som visar upp sig själva med gäddor och abborrar.

Det hade varit kul och sannolikt lärorikt att regga ett konto som kvinna och dels se hur alla män ser ut och presenterar sig och dels se hur interaktionerna går till med hundratals likes om dagen som vissa kvinnor tydligen får.
Citera
2026-09-16, 11:14
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny

Min teori är att de ser männen på samma app som lägger upp sådana bilder för att signalera pengar och status, och därför gör de också det. Men förstår de verkligen inte att män lockas av helt andra saker än de själva gör? Det finns liksom ingen man som bryr sig om att en kvinna har råd att åka utomlands en gång om året, speciellt inte när de bara åker till så totalt ointressanta resmål.

Nej, tvärtom så avskräcker det nog de flesta män med kvinnor som tycker om att "resa". Likadant med alla dessa bilder på hundar och hästar som många kvinnor har.
Citera
2026-09-16, 11:17
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Haha, ja, jag har sett många kvinnor som skriver i sina profiler att de inte gillar fiskbilder. Först trodde jag det var nåt snuskigt och sen insåg jag att det tydligen är massa män som visar upp sig själva med gäddor och abborrar.

Det hade varit kul och sannolikt lärorikt att regga ett konto som kvinna och dels se hur alla män ser ut och presenterar sig och dels se hur interaktionerna går till med hundratals likes om dagen som vissa kvinnor tydligen får.

En annan är bilar och motorcyklar. Män gillar att visa upp sig när de står lutade mot en bil eller MC, eller sitter på MC med läderställ på. Inte alltid ens lutade mot sin egen bil, utan mot en bil de tycker är häftig och snygg.

Det är nog, liksom fiskbilderna, typiskt för en mentalitet där man använder bilder som imponerat på en själv men inte är speciellt intressant för de flesta kvinnor. Eller så är det helt enkelt så att man inte brytt sig om att ta nya bilder på sig själv inför skapandet utav dejtingprofilen, utan använder sådana en kompis tagit på en i något sammanhang, dvs när man drog upp storgäddan eller gick på bilmässa tillsammans och såg en snygg bil.
Citera
2026-09-16, 11:33
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

En annan är bilar och motorcyklar. Män gillar att visa upp sig när de står lutade mot en bil eller MC, eller sitter på MC med läderställ på. Inte alltid ens lutade mot sin egen bil, utan mot en bil de tycker är häftig och snygg.

Det är nog, liksom fiskbilderna, typiskt för en mentalitet där man använder bilder som imponerat på en själv men inte är speciellt intressant för de flesta kvinnor.

Jo, det omvända verkar gälla för många kvinnor också. Ingen normal man vill se massa bilder på hästar och hundar, eller bilder när kvinnan hånglar med en hund, eller vissa typer av resebilder.

Själv har jag som man några udda bilder på lite ovanligare aktiviteter, vilket verkar ha lett till att jag lockat till mig en del kvinnor som jag kanske inte hade tänkt mig.

Citat:
Eller så är det helt enkelt så att man inte brytt sig om att ta nya bilder på sig själv inför skapandet utav dejtingprofilen, utan använder sådana en kompis tagit på en i något sammanhang, dvs när man drog upp storgäddan eller gick på bilmässa tillsammans och såg en snygg bil.

Så är det nog för många, både kvinnor och män. Så var det och är för mig också. Jag fick ett infall om att hastigt regga ett konto och skapandet av profil blev då en efterkonstruktion med någon hastig selfie blandat med nyare och gamla bilder som andra har tagit.
Citera
2026-09-16, 11:47
Medlem
För på resorna är de avslappnade, glada, fått lite snygg bränna, är nyvaxade och har vackra bakgrunder på fotona. Ja, bilder de troligtvis är nöjda med för man ser att de mår bra. Och de visar att de inte vill ha en soffpotatis som bara vill uggla hemma och snåla med pengarna.

Jag förstår inte vad annars ts vill att de skall lägga upp för foton? När de sitter deppiga och slita på bussen till och från jobbet? Eller när de står på parkeringen vid matbutiken när de skall storhandla? Eller trampar runt i slask och fryser om någon månad?

Men visst ts, du får hellre tänka på att de knullat massa greker istället.
Citera
2026-09-16, 12:13
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
För på resorna är de avslappnade, glada, fått lite snygg bränna, är nyvaxade och har vackra bakgrunder på fotona. Ja, bilder de troligtvis är nöjda med för man ser att de mår bra. Och de visar att de inte vill ha en soffpotatis som bara vill uggla hemma och snåla med pengarna.

Jag förstår inte vad annars ts vill att de skall lägga upp för foton? När de sitter deppiga och slita på bussen till och från jobbet? Eller när de står på parkeringen vid matbutiken när de skall storhandla? Eller trampar runt i slask och fryser om någon månad?

Men visst ts, du får hellre tänka på att de knullat massa greker istället.

Ja, TS förklarar ju tydligt att han vill ha en ensam, fattig kvinna utan drömmar eller ambitioner mer än att få tag på en man som är under medel på de flesta punkter som kan behandla henne halvkasst. Så det är nog bilder som illustrerar detta han vill se.
Citera
2026-09-16, 12:16
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:

Kanske bilder där de gör saker som tilltalar män? Syftet för kvinnor med att vara på dessa sidor är ju trots allt att locka och tilltala män?

Visst, många kvinnor verkar mest vara med som ett tidsfördriv och primärt vara ute efter att få uppmärksamhet från män, men ändå.
Citera
2026-09-16, 12:22
Medlem
Citat:
Kanske bilder där de gör saker som tilltalar män? Syftet för kvinnor med att vara på dessa sidor är ju trots allt att locka och tilltala män?

Visst, många kvinnor verkar mest vara med som ett tidsfördriv och primärt vara ute efter att få uppmärksamhet från män, men ändå.

Det finns ju män som gillar att dra ut och resa eller att sätta sig på en uteservering i stan med något gött i glaset. Det är väl inget konstigt att de försöker locka till sig dessa? Samma med de som har gymbilder.

Kvinnor får såpass stor uppmärksamhet ändå så de behöver inte locka till sig fattiga och ointressanta flygmodellbyggande luftgitarrsproffs etc.

Som sagt, kvinnor behöver inte andra bilder för att locka till sig män. Däremot behöver män steppa upp sitt game. Och inte ha bilder när de sitter på sina fula sportcyklar i färgglada tajts eller 20 år gamla bilder på när de står i grannens trädgård och äter en korv med bröd.
Senast redigerad av MissDope 2026-09-16 kl. 12:29.
Citera
2026-09-16, 12:27
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ja, TS förklarar ju tydligt att han vill ha en ensam, fattig kvinna utan drömmar eller ambitioner mer än att få tag på en man som är under medel på de flesta punkter som kan behandla henne halvkasst. Så det är nog bilder som illustrerar detta han vill se.

Alla kvinnor på internet verkar ha ambitionen att få tag på en man som är långt över medel och ofta långt över deras egen nivå. Det är därför som många kvinnor som är i tidiga 30-årsåldern idag(och som börjar bli desperata efter att hitta en man att skaffa barn och bilda familj med) anser att det inte finns några män som är seriösa och vill stadga sig. Jag har pratat med några kvinnor i min egen ålder som har berättat om hur synd det är om deras yngre kvinnliga kollegor (som kanske är ca 28 - 33) som inte kan hitta någon man som vill bli ihop stadigt med dem och skaffa barn. Det finns massor av män runt deras egen ålder och runt deras egen utseende- och attraktionsnivå som vill det, men kvinnorna vill inte ha dessa män.

Kvinnor som är runt 5 - 7 kan ju ofta få män som är 8 - 10 till att ha sex med dem, men inte till att vilja gifta sig och skaffa barn med dem.
Citera
2026-09-16, 12:41
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:

Det finns ju män som gillar att dra ut och resa eller att sätta sig på en uteservering i stan med något gött i glaset. Det är väl inget konstigt att de försöker locka till sig dessa? Samma med de som har gymbilder.

Absolut, men det är också en avvägningsfråga. Om jag själv är en man som gillar att "resa" och tränar på gym så är det väl bra om en kvinna har liknande intressen. Då vill jag ju inte ha en slapp kvinna som bara äter chips och tittar på TV. Dock blir det lätt lite för mycket av "party med tjejerna" eller så får man intrycket att personen är besatt av att flänga runt och resa hela tiden (när ska hon då ha tid att vara med mig?). Samma sak med överdrivna gymbilder, för att inte tala om "crazy dog lady" och "crazy horse lady". Tack, men nej tack...

Citat:
Kvinnor får såpass stor uppmärksamhet ändå så de behöver inte locka till sig fattiga och ointressanta flygmodellbyggande luftgitarrsproffs etc.

Nej, men jag kan garantera dig att dessa överdrivna, rese-, gym- och djurbilder skrämmer bort en del attraktiva, icke-fattiga och kanske hyfsat intressanta män. Samtidigt som de knappast utgör någon bonus och lockar till sig några män som annars inte skulle ha reagerat positivt på kvinnan i fråga. Man ser ju på bilderna bara av utseende, kroppsform, klädstil, mängd smink m.m. ungefär vad det är för typ av kvinna. Om det då är massa bilder som känns jobbiga så klickar i alla fall jag bara bort direkt, även om hon ser bra ut.

Citat:
Som sagt, kvinnor behöver inte andra bilder för att locka till sig män. Däremot behöver män steppa upp sitt game. Och inte ha bilder när de sitter på sina fula sportcyklar i färgglada tajts eller 20 år gamla bilder på när de står i grannens trädgård och äter en korv med bröd.

Jag kollar inte på män så jag vet inte hur illa det är med fiskar, bilar och varmkorvar. Det är dock väldigt många kvinnor där man undrar vad i hela friden de tänker med. Vuxna kvinnor som bara har några helt absurt dåliga selfies där de gör någon "tokig" grimas. Eller som har 3 - 4 bilder där de ser helt ok ut men sen har tagit med en bild som förstör alltihop och får en att bara klicka bort dem direkt. Eller någon bild på dem själva och sen 3 - 4 bilder på hästar och hundar. Även om det finns såna där ute så är det inte så många män som är ute efter att träffa en häst eller en hund...
Senast redigerad av SanfordClark 2026-09-16 kl. 12:48.
Citera
2026-09-16, 13:28
Medlem
Enkelt (och de flesta IG:s har samma sak - dvs bilder på när de är på semester/reser).

De flesta tycker det är kul och trevligt att resa - det stör väldigt få. Så istället för att de lägger upp bilder på när de rider en häst så lägger de upp bilder på när de reser.

Som någon tog upp tidigare i tråden så är det också det perfekta alibit för att visa upp sig lättklädd. Så istället för att de lägger upp bilder på när de står i trosor och bh i sitt sovrum med kläder spridda på golvet så lägger de upp en bild på när de ligger på stranden i en bikini.
Citera
2026-09-16, 13:50
Medlem
Citat:
Absolut, men det är också en avvägningsfråga. Om jag själv är en man som gillar att "resa" och tränar på gym så är det väl bra om en kvinna har liknande intressen. Då vill jag ju inte ha en slapp kvinna som bara äter chips och tittar på TV. Dock blir det lätt lite för mycket av "party med tjejerna" eller så får man intrycket att personen är besatt av att flänga runt och resa hela tiden (när ska hon då ha tid att vara med mig?). Samma sak med överdrivna gymbilder, för att inte tala om "crazy dog lady" och "crazy horse lady". Tack, men nej tack...

Nej, men jag kan garantera dig att dessa överdrivna, rese-, gym- och djurbilder skrämmer bort en del attraktiva, icke-fattiga och kanske hyfsat intressanta män. Samtidigt som de knappast utgör någon bonus och lockar till sig några män som annars inte skulle ha reagerat positivt på kvinnan i fråga. Man ser ju på bilderna bara av utseende, kroppsform, klädstil, mängd smink m.m. ungefär vad det är för typ av kvinna. Om det då är massa bilder som känns jobbiga så klickar i alla fall jag bara bort direkt, även om hon ser bra ut.

Jag kollar inte på män så jag vet inte hur illa det är med fiskar, bilar och varmkorvar. Det är dock väldigt många kvinnor där man undrar vad i hela friden de tänker med. Vuxna kvinnor som bara har några helt absurt dåliga selfies där de gör någon "tokig" grimas. Eller som har 3 - 4 bilder där de ser helt ok ut men sen har tagit med en bild som förstör alltihop och får en att bara klicka bort dem direkt. Eller någon bild på dem själva och sen 3 - 4 bilder på hästar och hundar. Även om det finns såna där ute så är det inte så många män som är ute efter att träffa en häst eller en hund...

Så kan det vara. Jag har dock aldrig hört om kvinnor som aldrig får till tinderdejter. Däremot ett väldans gnällande från män att tinder är lönlöst.
Så vem behöver ändra sitt sätt egentligen?

Sedan så finns det ju män som tycker om hundar med, kanske har en egen så man kan gå ut på promenad ihop.

Men ok, inga resebilder, inga bilder där man ser ut att ha kul med vänner, inga bilder där husdjur finns, inga selfies (särskilt inte om man gör en kul min), ingen bild som visar klädstil eller kroppsform, ingen bild med smink, inga gymbilder.

Kan du inte berätta vad kvinnor skall ha för bilder då för att få bada i ännu mer kuk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in