Citat:
Ursprungligen postat av
MissDope
Det finns ju män som gillar att dra ut och resa eller att sätta sig på en uteservering i stan med något gött i glaset. Det är väl inget konstigt att de försöker locka till sig dessa? Samma med de som har gymbilder.
Absolut, men det är också en avvägningsfråga. Om jag själv är en man som gillar att "resa" och tränar på gym så är det väl bra om en kvinna har liknande intressen. Då vill jag ju inte ha en slapp kvinna som bara äter chips och tittar på TV. Dock blir det lätt lite för mycket av "party med tjejerna" eller så får man intrycket att personen är besatt av att flänga runt och resa hela tiden (när ska hon då ha tid att vara med mig?). Samma sak med överdrivna gymbilder, för att inte tala om "crazy dog lady" och "crazy horse lady". Tack, men nej tack...
Citat:
Kvinnor får såpass stor uppmärksamhet ändå så de behöver inte locka till sig fattiga och ointressanta flygmodellbyggande luftgitarrsproffs etc.
Nej, men jag kan garantera dig att dessa överdrivna, rese-, gym- och djurbilder skrämmer bort en del attraktiva, icke-fattiga och kanske hyfsat intressanta män. Samtidigt som de knappast utgör någon bonus och lockar till sig några män som annars inte skulle ha reagerat positivt på kvinnan i fråga. Man ser ju på bilderna bara av utseende, kroppsform, klädstil, mängd smink m.m. ungefär vad det är för typ av kvinna. Om det då är massa bilder som känns jobbiga så klickar i alla fall jag bara bort direkt, även om hon ser bra ut.
Citat:
Som sagt, kvinnor behöver inte andra bilder för att locka till sig män. Däremot behöver män steppa upp sitt game. Och inte ha bilder när de sitter på sina fula sportcyklar i färgglada tajts eller 20 år gamla bilder på när de står i grannens trädgård och äter en korv med bröd.
Jag kollar inte på män så jag vet inte hur illa det är med fiskar, bilar och varmkorvar. Det är dock väldigt många kvinnor där man undrar vad i hela friden de tänker med. Vuxna kvinnor som bara har några helt absurt dåliga selfies där de gör någon "tokig" grimas. Eller som har 3 - 4 bilder där de ser helt ok ut men sen har tagit med en bild som förstör alltihop och får en att bara klicka bort dem direkt. Eller någon bild på dem själva och sen 3 - 4 bilder på hästar och hundar. Även om det finns såna där ute så är det inte så många män som är ute efter att träffa en häst eller en hund...