2026-09-16, 09:50
Medlem
pixiewings avatar
Vi kan väl konstatera att psykiatrin än en gång misslyckats totalt?
Citera
2026-09-16, 09:56
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Hur vanligt är det med biologiska kvinnor (alltså födda som kvinnor, XX) som begår regelrätta överfalls-våldtäkter? Måste väl vara ganska ovanligt?

Visste inte att kvinnor kunde vara så aggressiva och utåtagerande i sin sexualitet.

Hoppas hon buras in på livstid. Man vill inte ha någon tillämpning av den Rosa lagboken i detta fall!!
Senast redigerad av TupolevTu-144 2026-09-16 kl. 10:02.
Citera
2026-09-16, 10:04
Medlem
Så det är alltså en vänsterextrem kvinna med SUF/AFA kopplingar alltså? Inte särskilt förvånande då det krävs psykisk ohälsa för att vara medlem i dessa grupper.
Senast redigerad av .Para.Bellum. 2026-09-16 kl. 10:10.
Citera
2026-09-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsgeniet
Enligt inlägg i tråden är föräldrarna av utländsk härkomst. Kusin gifte kombinerat med vänsterextremism och HBTQI aktivism är inte bra för intellektet kan man misstänka.
Ja etniciteten är ju trots allt det viktigaste. Det är ju FB.

Innan det är utrett får ju folk här inne ingen ro.

Hur är det nu? Den unga kvinnan som utpekats är alltså halvryska eller? Mamman ryska och pappan, med tanke på namnet, förmodligen svensk då.

Kan någon bringa klarhet i detta så att folket här får veta.

Om pappan är svensk, hur många droppar tattarblod kommer FB tillskriva honom? 15 %? Mer?

Spännande
Senast redigerad av Alpoxen 2026-09-16 kl. 10:11.
Citera
2026-09-16, 10:09
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Para.Bellum.
Skillnaden mellan en transsexuell våldtäktsmördare / pedofil och en vänsterextrem SUF/AFA våldtäktspedofil är inte särskilt stor. Båda är gravt sjuka och borde lobotomerats innan detta kunde ske.

Håller med till hundra procent.

Dessutom ser jag det som viktigt att man fokuserar på att personen är sinnessjuk, inte vart på politiska spektrumet han eller hon befinner sig / tror att han eller hon befinner sig.
Citera
2026-09-16, 10:12
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Hur vanligt är det med biologiska kvinnor (alltså födda som kvinnor, XX) som begår regelrätta överfalls-våldtäkter? Måste väl vara ganska ovanligt?

Och mot ett barn dessutom... kan inte komma på ett enda fall jag läst om där det hänt i Sverige. Är det helt unikt?
Citera
2026-09-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Och mot ett barn dessutom... kan inte komma på ett enda fall jag läst om där det hänt i Sverige. Är det helt unikt?
Media kallar brottet grovt och enligt polisen var detta det högst prioriterade ärendet i hela Region Stockholm innan gripandet så något utöver det vanliga verkar onekligen ha hänt
Citera
2026-09-16, 10:17
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Visste inte att kvinnor kunde vara så aggressiva och utåtagerande i sin sexualitet.

Hoppas hon buras in på livstid. Man vill inte ha någon tillämpning av den Rosa lagboken i detta fall!!
Gissningsvis är psykiatrin osv inblandad sedan tidigare.
Dessa är bara några som jag minns direkt.
Carita Lööf
Carola Vackeros
YT Kent - Hjärta
Citera
2026-09-16, 10:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorfinnThorsson
Personligen när jag var yngre, efter 6-8 års åldern så gick jag 1-2 km fram och tillbaka till skolan och var ensam hemma från 13-14 till 17-18 tiden tills att mina föräldrar kom hem från jobbet, tycker inte det var konstigt då och det borde inte vara konstigt nu heller. Problemet är förbrytarna inte barnen eller föräldrarna.

Alla mina vänner o bekanta gick själva omkring på Stockholms gator helt själva från tonåren. Det var inget konstigt på åttiotalet. Det var det normala. T ex brukade jag åka in till stan bara för att köpa en skiva och sällskapa med min mor hem från jobbet ibland.

Det värsta som kunde hända var väl att jag en gång gick ut från Gallerian uppe på gamla utgången vid Malmskillnadsgatan utan att inse vilken gata jag gick på och en bil saktade in. Kändes otryggt. Såg horor. (Det gjorde man ju då o då.) Sprang ner till 'trygga' gatan igen.

Min bekant var med om några småglin som drog kniv, mest på skämt troligen. Fulla finnar som visade upp knivblad hände väl nån gång.

Den stora otryggheten hände ca 1993-1995 när alla stadens psykiskt sjuka/knarkare började visa sig ute på gatorna pga att de stängde Beckomberga mentalsjukhus. Och sen igen när Rumänien blev beviljat EU-medlemskap och alla tiggarna kom hit. Samhället blev KALLT. Man såg för mycket problem, för mycket misär.
Det stora trygghetsskiftet kom dock med massinvandringen 2015.

Föräldrar har, sen år 2000, inte vågat släppa ut sina barn såsom deras föräldrar vågade släppa ut dem. Så ett skifte har ju definitivt skett. Trygghets-skiftet. För på 1980-talet kunde barn gå på stadsgatorna ensamma utan att någon krökte ett hår på deras huvuden
Citera
2026-09-16, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ja etniciteten är ju trots allt det viktigaste. Det är ju FB.

Innan det är utrett får ju folk här inne ingen ro.

Hur är det nu? Den unga kvinnan som utpekats är alltså halvryska eller? Mamman ryska och pappan, med tanke på namnet, förmodligen svensk då.

Kan någon bringa klarhet i detta så att folket här får veta.

Om pappan är svensk, hur många droppar tattarblod kommer FB tillskriva honom? 15 %? Mer?

Spännande

Pappan är afghan och misstänkt GM har bytt ut sitt namn till ett svenskklingande namn.
Citera
2026-09-16, 10:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Media kallar brottet grovt och enligt polisen var detta det högst prioriterade ärendet i hela Region Stockholm innan gripandet så något utöver det vanliga verkar onekligen ha hänt
Dildo?
Citera
2026-09-16, 10:55
Medlem
Det var som fan.
Annars hade det ju verkligen prägel av hittepå - nån som läst nåt på Facebook, liksom.
Men misstankegraden är fortfarande rätt låg, vi får se om den har höjts idag.
Vi har helt klart med ett lite annorlunda fall att göra, om det nu visar vara gm som är anhållen.
Sen hoppas jag verkligen att flickan som blev utsatt hämtar sig och att detta inte kommer dominera hennes tillvaro.
Att det sätter spår kan man nog räkna med, men vi får hoppas att dessa inte har en allt för stor negativ inverkan på hennes liv.
Senast redigerad av Sur-far 2026-09-16 kl. 10:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in