2026-09-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbirdz
Verkar otroligt att en person som var svårt sjuk i anorexia och vägde bara 29 kg i våras nu ska ha gått upp 20 kg och äter fulla portioner mat. Vilket får mig att tänka två saker.
Antingen ljuger Alice om vad hon äter och sin viktuppgång.
Eller så var "syftet" med anorexian inte att bli smal, utan att bli sjuk/få fysiska symptom. Men det var inte så bra, eftefosm det ledde till två månaders tvångsvård.
Så därför hamnar fokus nu på nya sjukdomar och symptom hela tiden. Sedan utskrivning ifrån sjukhuset har A hävdat att hon har krampanfall, lunginflammation, ögoninflammation, tandinflammation, gikt, frakturer i foten, andningssvårigheter, svåra smärtor, nedsatt känsel och kraft i både händer och fötter, bältros. Vad har jag glömt?

Skulle gärna höra vad ni tänker om detta? Finns det folk som svälter sig för att bli sjuka? Munschausen?

Öroninflammation också. Även utslagen mage pga antibiotikan. Tappar känsel i benen när hon går.

Men hon har ändå lugnat ner sig betydligt och jag undrar varför?
Innan var nästan varje morgon att hon skulle till akuten, detta går inte, orkar inte ha det såhär en natt till, långa inlägg och storys som försvann sen. Nu är hon rädd tyst på natten och tidig morgon.
Filmade varje morgon när hon gjorde kaffe till H, packade ner vad hon skulle ha till jobbet, lagade mat eller bakade med L på måndagar. Hon är inte lika aktiv. Eller?
Citera
2026-09-15, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Öroninflammation också. Även utslagen mage pga antibiotikan. Tappar känsel i benen när hon går.

Innan var nästan varje morgon att hon skulle till akuten, detta går inte, orkar inte ha det såhär en natt till, långa inlägg och storys som försvann sen. Nu är hon rädd tyst på natten och tidig morgon.
Filmade varje morgon när hon gjorde kaffe till H, packade ner vad hon skulle ha till jobbet, lagade mat eller bakade med L på måndagar. Hon är inte lika aktiv. Eller?
Hon delar inte lika mycket på sitt öppna konto som innan, ströp ju det när någon/några påtalade saker om hur orimlig hon är. Det var väl nån som skrev anorexi, något mer - A skulle ju polisanmäla och det var förtal hit och dit. Ett par dagar var det väldigt få inlägg, men nu kommer det mer och mer igen.
Undrar hur det gick med polisanmälan och förtalet?
Citera
2026-09-15, 16:34
Medlem
Citat:

Det är inte så jättemycket mer i communityt heller nu på senaste tiden.
Citera
2026-09-15, 16:58
Medlem
Kroniskt illamående också, skriv upp det på listan!

Andra gången hon nämner illamående efter den nya sjukdomen. Aldrig hört henne nämna det innan. Smidigt att läsa på om en sjukdom och plötsligt utveckla nya symptom 🙃
Citera
2026-09-15, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Hon delar inte lika mycket på sitt öppna konto som innan, ströp ju det när någon/några påtalade saker om hur orimlig hon är. Det var väl nån som skrev anorexi, något mer - A skulle ju polisanmäla och det var förtal hit och dit. Ett par dagar var det väldigt få inlägg, men nu kommer det mer och mer igen.
Undrar hur det gick med polisanmälan och förtalet?

Sant. Men tyckte det kom igång mycket ett tag igen, fast hon hade sagt att hon aldrig skulle dela något om sitt mående, vården eller något privat så läcker hon ändå ut massa. Men nu är det ovanligt tyst tycker jag utan att det hänt något.
Efter hon plockade bort podden var det ju snack om hot, hur hemska alla är, att familjen var så ledsen och förkrossad, stackars oss, buhu, gråt. Men sen kan hon ändå inte hålla sig och berättar massa privat.

Hon har kanske spenderat många timmar på natten/tidigt på morgonen på gym och promenader så hon inte haft tid att ligga och skriva texter. Skulle ju förklara varför andra foten också är paj om hon är benskör och ändå kör på. Ibland kan man undra om hon skulle kunna tappa något på foten, sparka eller liknande för att bli skadad med flit. Men ska nog mycket till för att göra något sånt. Men tanken slog mig.
Citera
2026-09-15, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Det är inte så jättemycket mer i communityt heller nu på senaste tiden.

Undra varför det går så upp och ner?
Mår hon bättre och därför blir hon inte lika manisk och galen? Mår hon sämre och har ingen lust att uppdatera? För upptagen med att träna och promenera? Läsa massa om sjukdomen?
Känns inte som att hon lagar mat dagligen längre, inget hon visar på instagram iaf.
Citera
2026-09-15, 17:40
Medlem
Citat:
Sant. Men tyckte det kom igång mycket ett tag igen, fast hon hade sagt att hon aldrig skulle dela något om sitt mående, vården eller något privat så läcker hon ändå ut massa. Men nu är det ovanligt tyst tycker jag utan att det hänt något.
Efter hon plockade bort podden var det ju snack om hot, hur hemska alla är, att familjen var så ledsen och förkrossad, stackars oss, buhu, gråt. Men sen kan hon ändå inte hålla sig och berättar massa privat.

Hon har kanske spenderat många timmar på natten/tidigt på morgonen på gym och promenader så hon inte haft tid att ligga och skriva texter. Skulle ju förklara varför andra foten också är paj om hon är benskör och ändå kör på. Ibland kan man undra om hon skulle kunna tappa något på foten, sparka eller liknande för att bli skadad med flit. Men ska nog mycket till för att göra något sånt. Men tanken slog mig.

Men senaste månaden har hon hunnit besöka neurologen, påstått att hon haft ett stort krampanfall (som hon inte sökte vård för), varit på röntgen av foten samt ett besök hos ortopeden och nu har hon snart en ny röntgen och besök hos ortopeden för andra foten. Samt att hon ska utredas för att hon eventuellt har nötknäpparskjukan. Så hon har ändå hunnit med en del.
Men sen skriver hon saker och gör reels som hon raderar efter några timmar, så det är lätt att man missar grejer.
Citera
2026-09-15, 19:12
Medlem
Blev det inte någon påstådd akutremiss på grund av (enligt Alice) bakterier på hjärtklaffarna också? Då när hon skrev att hon hade inflammation i hela kroppen. I samband med detta misstänkte A och H även sepsis.
Förutom krampanfallet vid matbordet så skrev hon ju några veckor tidigare att hon haft ett krampanfall när hon var ensam hemma men hon ville absolut inte att H och L skulle få reda på det för de skulle bli så oroliga och ledsna.
Citera
2026-09-15, 19:13
Medlem
Jag undrar vad Alice hade för betyg i Engelska, för är det något hon inte kan så är det att uttala ord. Tex idag då hon visade hur mamsen beställt varor från Clarins och Alice säger ClarEns ! Alice kan inte för fem öre kan uttala ett engelsk ord, tex smoothie , Alice säger smoti. När de sedan packar upp proverna så är det inte tillräckligt många enligt A och H, Alice säger " det var ju inte så bra. Kan de inte fucking någon gång visa tacksamhet över ngt anything. Ni hör jag blir så jävla irriterad över deras klagande över precis allt, ingenting är tillräckligt bra förutom de själva. De har tak över huvudet, mat för dagen mm, men inte f-n är de det minsta tacksamma över det. De skulle ta mig f-n bli tvingade att åka till ngt fattigt land i slummen, men å andra sidan de skulle säkert hitta ngt att klaga på för deras egen del i alla fall tex att de får dålig mage pga att vattnet inte ät rent, finns ingen toalett mm. Jävla fasoner är vad de håller på med. Nej nu är det bäst jag slutar känner hur min puls ökar.
Citera
2026-09-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av India73
Jag undrar vad Alice hade för betyg i Engelska, för är det något hon inte kan så är det att uttala ord. Tex idag då hon visade hur mamsen beställt varor från Clarins och Alice säger ClarEns ! Alice kan inte för fem öre kan uttala ett engelsk ord, tex smoothie , Alice säger smoti. När de sedan packar upp proverna så är det inte tillräckligt många enligt A och H, Alice säger " det var ju inte så bra. Kan de inte fucking någon gång visa tacksamhet över ngt anything. Ni hör jag blir så jävla irriterad över deras klagande över precis allt, ingenting är tillräckligt bra förutom de själva. De har tak över huvudet, mat för dagen mm, men inte f-n är de det minsta tacksamma över det. De skulle ta mig f-n bli tvingade att åka till ngt fattigt land i slummen, men å andra sidan de skulle säkert hitta ngt att klaga på för deras egen del i alla fall tex att de får dålig mage pga att vattnet inte ät rent, finns ingen toalett mm. Jävla fasoner är vad de håller på med. Nej nu är det bäst jag slutar känner hur min puls ökar.

Clarins är ett franskt företag, så hon gjorde mer rätt som uttalade det på låtsatsfranska än amerikanska
Citera
2026-09-16, 06:37
Medlem
Misswox har nu lagt ut en story där hon filmar bröst och mage i ett tight linne och drar fingret över tyget. Hon skriver att hon älskar män när dom försvunnit i fyra år och sen "kommer tillbaka" och skriver att dom tänkt på henne.

Upplagd för 2 timmar sen, så kring 4 imorse... verkligen dubbelliv.
Citera
2026-09-16, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Misswox har nu lagt ut en story där hon filmar bröst och mage i ett tight linne och drar fingret över tyget. Hon skriver att hon älskar män när dom försvunnit i fyra år och sen "kommer tillbaka" och skriver att dom tänkt på henne.

Upplagd för 2 timmar sen, så kring 4 imorse... verkligen dubbelliv.

Mm gammalt inlägg också, sett den tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in