Citat:
Verkar otroligt att en person som var svårt sjuk i anorexia och vägde bara 29 kg i våras nu ska ha gått upp 20 kg och äter fulla portioner mat. Vilket får mig att tänka två saker.
Antingen ljuger Alice om vad hon äter och sin viktuppgång.
Eller så var "syftet" med anorexian inte att bli smal, utan att bli sjuk/få fysiska symptom. Men det var inte så bra, eftefosm det ledde till två månaders tvångsvård.
Så därför hamnar fokus nu på nya sjukdomar och symptom hela tiden. Sedan utskrivning ifrån sjukhuset har A hävdat att hon har krampanfall, lunginflammation, ögoninflammation, tandinflammation, gikt, frakturer i foten, andningssvårigheter, svåra smärtor, nedsatt känsel och kraft i både händer och fötter, bältros. Vad har jag glömt?
Skulle gärna höra vad ni tänker om detta? Finns det folk som svälter sig för att bli sjuka? Munschausen?
Antingen ljuger Alice om vad hon äter och sin viktuppgång.
Eller så var "syftet" med anorexian inte att bli smal, utan att bli sjuk/få fysiska symptom. Men det var inte så bra, eftefosm det ledde till två månaders tvångsvård.
Så därför hamnar fokus nu på nya sjukdomar och symptom hela tiden. Sedan utskrivning ifrån sjukhuset har A hävdat att hon har krampanfall, lunginflammation, ögoninflammation, tandinflammation, gikt, frakturer i foten, andningssvårigheter, svåra smärtor, nedsatt känsel och kraft i både händer och fötter, bältros. Vad har jag glömt?
Skulle gärna höra vad ni tänker om detta? Finns det folk som svälter sig för att bli sjuka? Munschausen?
Öroninflammation också. Även utslagen mage pga antibiotikan. Tappar känsel i benen när hon går.
Men hon har ändå lugnat ner sig betydligt och jag undrar varför?
Innan var nästan varje morgon att hon skulle till akuten, detta går inte, orkar inte ha det såhär en natt till, långa inlägg och storys som försvann sen. Nu är hon rädd tyst på natten och tidig morgon.
Filmade varje morgon när hon gjorde kaffe till H, packade ner vad hon skulle ha till jobbet, lagade mat eller bakade med L på måndagar. Hon är inte lika aktiv. Eller?