2026-09-15, 06:44
Medlem
Urban och sin tjej - skapliga varningsklockor när han pratar om sin mörka sida som fortfarande finns. Spring medan du kan

Helena med kille - hon vill ju ha en betydligt mer mogen person, vilken otroligt kass matchning, trist för henne som inte har åldern på rätt sida

Transan med tjej - tyckte det var äckligt när han beskrev sitt könsorgan, de verkar fina ihop i övrigt så kör hårt

Han med långt hår - kan knappast va attraktivt för motparten med så lågt ekonomiskt intresse

Edin - känns som nån som hamnar i kompisfacket, hygglig kille i övrigt

Max och Belinda - undrar om hon inte vill ha nåt lite mer färgsprakande

Experterna - idén kanske inte är att hitta bra matcher på riktigt, kan inte hitta nån annan förklaring.
Citera
2026-09-15, 09:14
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Precis sett senaste avsnittet och fan..jag blev MYCKET förvånad över Urban faktiskt, nästan så att jag ångrar att jag skrivit så hårda saker. Att han bekänner att han varit mycket mörk, manipulativ och dömande tycker jag är ganska stort att erkänna och verkligen inget som alla människor har mod eller insikt i att acceptera eller erkänna.

Och när Gabriel berättade att han var trans reagerade han verkligen inte som jag trott att han skulle, och det ”hedrar” honom.
Även när han sedan pratar om hur hans tidigare syn varit på vem som är en kvinna/man växte han mycket i mina ögon.
Han verkar ändå kunna erkänna vissa brister och det kan inte alla.

Fick (mycket mer) förståelse för honom och kände faktiskt lite ödmjukhet inför människan och det var ganska skönt om jag ska vara ärlig, att inte tycka så illa om någon.

Tänkte också på att det måste ha varit jävligt tufft att ha fått så mycket hat och blivit så hårt dömd snabbt, när endast en del av honom visats och inte hela människan.
Tyckte han blev ännu vidrigare.
Citera
2026-09-15, 10:08
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Vem tvingar dig att titta på när Urban äter?
Vill man se programmet så tvingas man ta del av hans bristande bordsskick.
Citera
2026-09-15, 12:13
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Precis sett senaste avsnittet och fan..jag blev MYCKET förvånad över Urban faktiskt, nästan så att jag ångrar att jag skrivit så hårda saker. Att han bekänner att han varit mycket mörk, manipulativ och dömande tycker jag är ganska stort att erkänna och verkligen inget som alla människor har mod eller insikt i att acceptera eller erkänna.

Och när Gabriel berättade att han var trans reagerade han verkligen inte som jag trott att han skulle, och det ”hedrar” honom.
Även när han sedan pratar om hur hans tidigare syn varit på vem som är en kvinna/man växte han mycket i mina ögon.
Han verkar ändå kunna erkänna vissa brister och det kan inte alla.

Fick (mycket mer) förståelse för honom och kände faktiskt lite ödmjukhet inför människan och det var ganska skönt om jag ska vara ärlig, att inte tycka så illa om någon.

Tänkte också på att det måste ha varit jävligt tufft att ha fått så mycket hat och blivit så hårt dömd snabbt, när endast en del av honom visats och inte hela människan.

Jag gjorde en helt annan tolkning. Jag har skrivit inlägg tidigare på samma spår, och det känns mer bekräftat nu.

Urban spyr konstant ur sig massa skitsnack. Dels massa obegripligt dravel. Men sen en hel del "Andrew Tate" grejjer (som det där med inga killkompisar och MIN KVINNA ska inte gå ut på krogen). Saker som ska impa på bottenkryparna i hans manssekt. Jag har även noterat att Urban ofta gör konstiga stönande ljud, precis som den totala tokskallen Ola från LiB (detta verkar vara typiskt manssektbeteende).

Men sen enligt updejt så visar Olivias IG att hon är ute och ränner på krogen. Nu kanske dom gjort slut. Men jag tror att dom är ihop och jag tror att Urban bara snackat massa skit på TV. I själva verket är han en total simp, Olivia har förmodligen både killkompisar kvar & går på krogen var och varannan dag.
Citera
2026-09-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
För mig personligen så vill jag t.ex. inte att min partner har manliga vänner hon umgås med på tu man hand.
Jag vill inte att hon går ut på nattklubbar.
Jag vill inte att hon klär sig för utmanande.
Jag vill inte att hon åker på "tjejresor"(vilket i princip är en ursäkt för att fläka ut sig för män i något annat land).

Jag tar bort alla moment där det kan uppstå dåliga situationer och då behöver jag aldrig tänka på det.

Att hålla på och oroa sig över sitt förhållande är ett sådant extremt slöseri på tid.

Har du samma principer för dig själv när du är i ett förhållande?

Dvs.:
1. Du har inga tjejkompisar som du umgås med å tu man hand.
2. Du går inte ut på några nattklubbar.
3. Du klär dig inte attraktivt.
4. Du åker inte på resor med dina manliga vänner (för syftet enligt sådana resor är ju tydligen enligt dig att du då skulle fläka ut dig för sex med olika kvinnor. Inte umgås med dina manliga vänner och uppleva sevärdheter, sol och bad med dem).

Om du själv begränsar dig på samma sätt som du vill att din kvinna ska begränsa sig på. Så ser jag inga problem med att du har dessa åsikter. Precis som med Urban. Han vill inte att hans kvinna har killkompisar och han vill själv inte ha tjejkompisar när han är i en relation, detta funkar inte för honom. Och det är samma "regler" för honom och för hans kvinna. Och hans kvinna är fri att välja att vara med honom och anpassa sig efter detta, eller fri att gå.

Men om du bara har regler för din kvinna, men har andra regler för dig själv. Så är det ett kontrollerande beteende som tyder på skarp osäkerhet hos dig själv. Då behöver du jobba på det och låta bli att involvera dig i förhållanden.
Citera
2026-09-15, 17:25
Medlem
Fick upp denna och tyckte den var rätt underhållande (trotts att det är AI)

https://www.tiktok.com/@balatchbror
Citera
2026-09-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JensPulver123
Fick upp denna och tyckte den var rätt underhållande (trotts att det är AI)

https://www.tiktok.com/@balatchbror

Haha, den var kul, tack för tips!
Citera
2026-09-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vill man se programmet så tvingas man ta del av hans bristande bordsskick.

Det är lustigt med tanke på inside-informationen man fått att deras gemensamma gruppmiddag paren mellan t ex inte är någon middag. De äter på riktigt en middag innan parmiddagen just för att det blir grisigt på bild att sitta och äta. Sedan dricker de endast under parmiddagen. Hammarhajen har säkert någon klausul i sitt avtal att han måste få bli serverad mat även under filmad parmiddag. Helst ägg gissningvis.
Citera
2026-09-15, 20:28
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenstas-golfkung
Det är lustigt med tanke på inside-informationen man fått att deras gemensamma gruppmiddag paren mellan t ex inte är någon middag. De äter på riktigt en middag innan parmiddagen just för att det blir grisigt på bild att sitta och äta. Sedan dricker de endast under parmiddagen. Hammarhajen har säkert någon klausul i sitt avtal att han måste få bli serverad mat även under filmad parmiddag. Helst ägg gissningvis.
Han har nästan alltid något i munnen.
Citera
2026-09-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har du samma principer för dig själv när du är i ett förhållande?

Dvs.:
1. Du har inga tjejkompisar som du umgås med å tu man hand.
2. Du går inte ut på några nattklubbar.
3. Du klär dig inte attraktivt.
4. Du åker inte på resor med dina manliga vänner (för syftet enligt sådana resor är ju tydligen enligt dig att du då skulle fläka ut dig för sex med olika kvinnor. Inte umgås med dina manliga vänner och uppleva sevärdheter, sol och bad med dem).

Om du själv begränsar dig på samma sätt som du vill att din kvinna ska begränsa sig på. Så ser jag inga problem med att du har dessa åsikter. Precis som med Urban. Han vill inte att hans kvinna har killkompisar och han vill själv inte ha tjejkompisar när han är i en relation, detta funkar inte för honom. Och det är samma "regler" för honom och för hans kvinna. Och hans kvinna är fri att välja att vara med honom och anpassa sig efter detta, eller fri att gå.

Men om du bara har regler för din kvinna, men har andra regler för dig själv. Så är det ett kontrollerande beteende som tyder på skarp osäkerhet hos dig själv. Då behöver du jobba på det och låta bli att involvera dig i förhållanden.

Utmanande och attraktivt är väl ändå två olika saker? Du ändrade på orden.

Men oavsett, så hade jag nog som man kunnat känna en bekräftelse i om min partner ibland ville befinna sig på barer attraktivt likt väl utmanande klädd. Med eller utan mig. Hon får säkert trånande blickar efter sig. Tänkt wow, så snygg kvinna jag har, kul! och hon har valt mig av alla, god bless. Så tänker jag.
Senast redigerad av tenstas-golfkung 2026-09-15 kl. 21:14.
Citera
2026-09-15, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenstas-golfkung
Utmanande och attraktivt är väl ändå två olika saker? Du ändrade på orden.

Men oavsett, så hade jag nog som man kunnat känna en bekräftelse i om min partner ibland ville befinna sig på barer attraktivt likt väl utmanande klädd. Med eller utan mig. Hon får säkert trånande blickar efter sig. Tänkt wow, så snygg kvinna jag har, kul! och hon har valt mig av alla, god bless.

Skribenten jag skrev till är man. Jag vet inte riktigt hur en man kan klä sig "utmanande"? Så jag ändrade ordet till "attraktiv" istället. Både utmanande och attraktiv klädsel drar ju blickar (och eventuellt sexuellt intresse) till sig... Same/same, på det viset alltså. Även om orden utmanande/attraktivt är olika ord. Resultatet kan bli detsamma ändå.

Jag hoppas att Oliva har kvar sin barndomsvän hur som helst. Vänner växer inte på träd.
Citera
2026-09-15, 20:55
Medlem
Citat:

Det där var en riktigt sjuk tolkning. Han berättar ju bara vilket ärkesvin han är egentligen. Han är inte varm och empatisk nu, han har bara fattat att han måste dölja det lite bättre än förut för annars blir han allmänt hatad och en hatad person tar sig inte fram någonstans. Att han sen lagt sig till med den här nya teatern om hur kvinnor och män ÄR och alla hans konstiga regler, är ju bara en ny tunn fernissa för den här psykopaten. Han är en hemsk person, som både nu och tidigare beter sig dominerade och elakt mot människor, tydligen även mot vänner och bekanta och nu också hans fru. Det enda som är bra med detta är att folk verkligen ser hur sjuka människor det finns därute. För galningar brukar verkligen inte vara öppna med vilka svin de är och ha varit.

Jag tycker man kan samla det han sa om sitt manipulativa förflutna och hur man ska förhålla sig till det såhär:

När människor berättar vilka de är- tro dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in