Citat:
Ursprungligen postat av
mendokse
För mig personligen så vill jag t.ex. inte att min partner har manliga vänner hon umgås med på tu man hand.
Jag vill inte att hon går ut på nattklubbar.
Jag vill inte att hon klär sig för utmanande.
Jag vill inte att hon åker på "tjejresor"(vilket i princip är en ursäkt för att fläka ut sig för män i något annat land).
Jag tar bort alla moment där det kan uppstå dåliga situationer och då behöver jag aldrig tänka på det.
Att hålla på och oroa sig över sitt förhållande är ett sådant extremt slöseri på tid.
Har du samma principer för dig själv när du är i ett förhållande?
Dvs.:
1.
Du har inga tjejkompisar som du umgås med å tu man hand.
2.
Du går inte ut på några nattklubbar.
3.
Du klär dig inte attraktivt.
4.
Du åker inte på resor med dina manliga vänner (för syftet enligt sådana resor är ju tydligen enligt dig att du då skulle fläka ut dig för sex med olika kvinnor. Inte umgås med dina manliga vänner och uppleva sevärdheter, sol och bad med dem).
Om du själv begränsar dig på samma sätt som du vill att din kvinna ska begränsa sig på. Så ser jag inga problem med att du har dessa åsikter. Precis som med Urban. Han vill inte att hans kvinna har killkompisar och han vill själv inte ha tjejkompisar när han är i en relation, detta funkar inte för honom. Och det är samma "regler" för honom och för hans kvinna. Och hans kvinna är fri att välja att vara med honom och anpassa sig efter detta, eller fri att gå.
Men om du bara har regler för din kvinna, men har andra regler för dig själv. Så är det ett kontrollerande beteende som tyder på skarp osäkerhet hos dig själv. Då behöver du jobba på det och låta bli att involvera dig i förhållanden.