Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Men vilket gråt det blev där då. Kan du inte försöka rycka upp dig och vara lite duglig.
Vad är det du behöver få förklarat för dig?
Att Tyskland är den minsta exportmarknaden?
Ok.
1. gå till SvK och titta efter elstatistik.
2. Titta efter månadsstatistik för ett år som varit.
3. Titta efter helår. Se data för export och import.
Klart.
Klarar du av att göra det nu då?
För 2025 såg det ut så här.
Kod:
ENERGIUTBYTE MED UTLANDET (GWh) Import Export Netto
Danmark 384 -11,118 -10734
Finland 654 -10,611 -9956
Norge 3,065 -6,665 -3601
Polen 371 -3,658 -3287
Tyskland 442 -2,850 -2407
Litauen 252 -3,972 -3719
Och som alla kan se så är Tyskland minsta nettoexport-marknad. Och det är inte vad de professionella gråterskorna här hulkar om.
Detta är istället verkligheten. Den är ofta okänd bland skribenter på Flashback.
Men herregud människa!
Att du har problematik med en bokstavskombination är ju uppenbart, men varför skyltar du med den?
Du vill ju inte diskutera saken, du vill enbart vinna diskussionen, dominrra andra, kosta vad det kosta vill.
Dina diskussioner brukar vara , ja, nej, dryga svar som inte leder någonstans.
Du försöker styra andra, du är narsissist och vet förmodligen om detta.
Nog om dig och ditt nu!
Sen kan du ju läsa vad TS frågar och vad det står i Topic innan du börjar lipa på andra, eller du vill styra trådens innehåll också?
TS frågar varför Japan och sydkorea har billigare el än oss i Sverige, han får det att låta som en enkel fråga.
Men det är ju så många skillnader mellan dessa länder, på alla sätt, poltiskt, skattemässigt och hur el produceras och används, det skulle krävas timmar, dagar, att reda ut detta.
En av förklaringarna är att de inte ligger granne med Tyskland svarar jag ironiskt, vilket självfallet stämmer, Tyskland bla bidrar verkligen till att behovet av svensk elexport ökar.
Olikheterna och skälen till priskillnaden är så många att det inte går att jämföra.
Sedan, jag skriver vad jag vill, jag skriver vilket svar jag vill, förstått!
Passar det inte med inläggen jag skriver så svarar du inte på dom heller!
Och dina länkar, långa som toarullar, de får du plöja genom själv, vem orkar?