Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug69
Ponera att någon som är väldigt mycket större än dig om och om visar att personen fullständigt struntar i din vilja. Personen har dig inlurad till ett ställe där det saknas flyktvägar. Personens våldskapital är enormt mycket större än ditt.
Skulle det vara en hotfull och utsatt situation för dig Jocke?
Vad är enligt dig en hotfull och/eller utsatt situation?
Jag säger ju det att ni feminister anser att en kille ligger dåligt till från start i sådana här situationer enbart på grund av att han är en kille.
Vi kan ju lika gärna ponera att killen även fast han är längre än tjejen är världens snällaste kille och aldrig skulle göra ens en fluga förnär.
Varför menar du att tjejen som frivilligt följt med till korridoren där det finns andra människor runtomkring skulle befinna sig i sen utsatt situation?
Varför menar du att tjejen som frivilligt följer med in på toaletten med folk utanför befinner sig i en utsatt situation?
Killen har inte visat några tecken på att vara våldsam eller hotfull. Att du envisas med att skriva att killen fullständigt struntar i hennes vilja är ditt sätt att vara. Ljuga och förvärra för att ditt narrativ ska låta mer troligt.
Tjejen hade alla möjligheter i världen att inte följa med in på toaletten om hon verkligen inte ville.
Men hon väljer att inte göra ett pip.
Jag kan inte heller tolka det hela på något annat sätt än att hon och du tycker att det är värre att få ett blåmärke på armen eller rivsår eller vad det eventuellt skulle ha kunnat utmynna i om hon hade gjort motvärn och gått därifrån än att bli "våldtagen".
Kan inte du som vet allt i det här fallet (fast egentligen borde vi samtala om samtyckeslagen i stort fast jag förstår varför du inte vill göra det) berätta när tjejen inser att hon kommer att bli "våldtagen"?