2026-09-15, 07:30
Medlem
Är det så konstigt? Vart finns ett parti som är för strikt invandring, hårdare tag mot kriminalitetet,högre skatter för de rika och ett starkt socialt skyddsnät för faktiska medborgare? Varför ska jag som i grunden är vänster rösta på ett vänsterparti som vill importera kopiösa mängder invandrare utan en realistisk plan, ett vänsterparti som vill mjuka upp och återuppta gäng-landskapet vi haft? Lägg därtill socialdemokraterna som kommer släppa på precis ALLA krav de hade under valrörelsen för att blidka extremisterna på vänsterflanken. På andra sidan har vi SD som i grunden (för min del) står för rätt saker men även de har fastnat i ett spindelnät av högertomtar som nog gärna hade infört ättestupa för våra äldre om det var socialt gångbart. Istället dödar högerflanken allt det fina Sverige en gång haft genom genom vinster i välfärden och att upprätta ett vidrigt samhällsklimat där alla svaga slås ut. SD kallade sig själva "det sociala samvetet" på högerflanken. Av det har jag inget märkt under Tidö. Det finns inget parti för mig och säkert många andra i detta land.
Citera
2026-09-15, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
2018: 87,2%
2022: 84,2%
2026: 80,4%

Varför färre och färre folk röstar på valet?

Låste nyss rekordmånga men det kanske bara gällde utanförskapsområden
Citera
2026-09-15, 07:34
Medlem
Citat:

Ja, tänk om alla flyktingar hade röstat, då hade S+V haft egen majoritet. Då hade det verkligen blivit skillnad.
Citera
2026-09-15, 08:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dbt24
Fler människor inser att Sverige är förlorat så de ser ingen anledning att slösa tid på att gå och rösta.
Skulle jag gissa.
Rätt korkade .
Just i år hade deras röst varit avgörande huruvida vi blir blattifierade, laglöst och fattiga eller inte.
Citera
2026-09-15, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Låste nyss rekordmånga men det kanske bara gällde utanförskapsområden

Tyvärr ja.
Denna kombination avgjorde valet
Citera
2026-09-15, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Rätt korkade .
Just i år hade deras röst varit avgörande huruvida vi blir blattifierade, laglöst och fattiga eller inte.
Vi är redan blattifierade. Även med 0 invandring kommer svenskar bli minoriter pga födsel. Folkutbytet är oundvikligt.
Citera
2026-09-15, 08:23
Medlem
Citat:

Konstigt att det är så högt.

Partierna är så lika också.
Citera
2026-09-15, 08:29
Medlem
Citat:

90 % typ av befolkningen hatar Sverige och vil ha in bidragsblattar eller är det redan själva.
Citera
2026-09-15, 08:38
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Är det så konstigt? Vart finns ett parti som är för strikt invandring, hårdare tag mot kriminalitetet,högre skatter för de rika och ett starkt socialt skyddsnät för faktiska medborgare? Varför ska jag som i grunden är vänster rösta på ett vänsterparti som vill importera kopiösa mängder invandrare utan en realistisk plan, ett vänsterparti som vill mjuka upp och återuppta gäng-landskapet vi haft? Lägg därtill socialdemokraterna som kommer släppa på precis ALLA krav de hade under valrörelsen för att blidka extremisterna på vänsterflanken. På andra sidan har vi SD som i grunden (för min del) står för rätt saker men även de har fastnat i ett spindelnät av högertomtar som nog gärna hade infört ättestupa för våra äldre om det var socialt gångbart. Istället dödar högerflanken allt det fina Sverige en gång haft genom genom vinster i välfärden och att upprätta ett vidrigt samhällsklimat där alla svaga slås ut. SD kallade sig själva "det sociala samvetet" på högerflanken. Av det har jag inget märkt under Tidö. Det finns inget parti för mig och säkert många andra i detta land.

Ska jag vara helt ärlig tycker jag inte dina hjärtefrågor känns så väldigt i linje med V. Högre skatter för de rika kan många partier gå med på beroende på hur du definierar det. V är idag mycket mer ett parti som valt att gå på etniska och religösa gruppers röster, en kortsiktigt "smart" taktik, men som i längden kan bli väldigt jobbig då det är svårt att stoppa tåget när det rullar på, och att ett vänsterparti lockar islamistiska väljare är egentligen helt absurdt.

S är väl partiet för dig då. De påstår sig ju vara för en striktare invandring med. De har vänt på klacken i frågan, precis som M osv. efter att i flera år sett SD gå fram med det som huvudfråga. Jag är rätt säker på att S inte har som intresse att öppna upp gränserna. Man vill få tillbaka LO-väljarna, och partiet ser vad som sker i landet och hur vinden blåser.
Citera
2026-09-15, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Estland har nu val där man kan rösta elektroniskt.

Sverige bör fixa detta till nästa val.

Det borde vända trenden.

De har haft det I start 20 år men det har inte påverkat valdeltagandet. Det rör sig kring 60-65 procent.
Citera
2026-09-15, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloker2
De har haft det I start 20 år men det har inte påverkat valdeltagandet. Det rör sig kring 60-65 procent.

Du kan ha rätt, jag tänkte mest på att jag inte vill köa men kanske finns det en "flockeffekt" i att göra som man ser andra göra.
Citera
2026-09-15, 09:28
Medlem
löls avatar
Fuck!!
80% är lågt.
Ett land utan framtid ligger så lågt har jag alltid tänkt.

Nu är vi där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in