Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Är det så konstigt? Vart finns ett parti som är för strikt invandring, hårdare tag mot kriminalitetet,högre skatter för de rika och ett starkt socialt skyddsnät för faktiska medborgare? Varför ska jag som i grunden är vänster rösta på ett vänsterparti som vill importera kopiösa mängder invandrare utan en realistisk plan, ett vänsterparti som vill mjuka upp och återuppta gäng-landskapet vi haft? Lägg därtill socialdemokraterna som kommer släppa på precis ALLA krav de hade under valrörelsen för att blidka extremisterna på vänsterflanken. På andra sidan har vi SD som i grunden (för min del) står för rätt saker men även de har fastnat i ett spindelnät av högertomtar som nog gärna hade infört ättestupa för våra äldre om det var socialt gångbart. Istället dödar högerflanken allt det fina Sverige en gång haft genom genom vinster i välfärden och att upprätta ett vidrigt samhällsklimat där alla svaga slås ut. SD kallade sig själva "det sociala samvetet" på högerflanken. Av det har jag inget märkt under Tidö. Det finns inget parti för mig och säkert många andra i detta land.
Ska jag vara helt ärlig tycker jag inte dina hjärtefrågor känns så väldigt i linje med V. Högre skatter för de rika kan många partier gå med på beroende på hur du definierar det. V är idag mycket mer ett parti som valt att gå på etniska och religösa gruppers röster, en kortsiktigt "smart" taktik, men som i längden kan bli väldigt jobbig då det är svårt att stoppa tåget när det rullar på, och att ett vänsterparti lockar islamistiska väljare är egentligen helt absurdt.
S är väl partiet för dig då. De påstår sig ju vara för en striktare invandring med. De har vänt på klacken i frågan, precis som M osv. efter att i flera år sett SD gå fram med det som huvudfråga. Jag är rätt säker på att S inte har som intresse att öppna upp gränserna. Man vill få tillbaka LO-väljarna, och partiet ser vad som sker i landet och hur vinden blåser.