2026-09-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Inte tid att avvara en dag på fyra år bara för att du har jobb? Du fan vilken kan ursäkt. Imponerande att du har tid att skriva på Flashback
Har du någon aning om hur mitt liv ser ut ?
Citera
2026-09-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burkeen
Snälla, berätta vad det är som gör att ditt liv är så otroligt fullproppat att du inte kan avvara en dag var fjärde år.
Citera
2026-09-14, 18:21
Medlem
lagfrukts avatar
"Look at me! I'm the captain now!"
Senast redigerad av lagfrukt 2026-09-14 kl. 18:28.
Citera
2026-09-14, 20:04
Medlem
Citat:
Inget svar på frågan?

Och även om du nu skulle tillhöra någon riktigt sällsynt anomali som har schemat så otroligt fullspäckat att du inte kan avvara en enda dag vart fjärde år, så borde det vara väldigt uppenbart att det inte krävs att någon är arbetslös för att ha tid med det. Du vet, det finns många med arbete och barn som går på puben någon gång i månaden.
Citera
2026-09-15, 04:30
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Om rösterna ska fördelas efter var man bidragit så borde vi med höga inkomster som betalar mycket skatt, oftast bosatta i storstäder, få extra röster. Jag kan tycka att jag borde få typ tre och någon som bor i en mindre ort som tjänar mindre får en eller två.

Problemet är att ni röstar för att dumpa MENA i andra städer för att känna er goda.
Citera
2026-09-15, 04:50
Medlem
Snylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Snackade med tjejens morsa om detta tidigare i helgen och fan vad retarded att man låter utlänningar rösta. Tidö borde tagit bort möjligheten för dem att delta i svenska val när de hade chansen precis som Kent Ekeroth föreslog men de var väl rädda att bli anklagade för att montera ner demokratin eller nåt. Blir fan lack! Svenskar måste skaffa sig nån grundläggande jävla självbevarelsedrift!

Du vet väl att det finns en grundlag och en konstitution som bara inte kan ändra på. Krävs ett riksdagsval i mellan för att ändra sånt och en sådan inskräkning skrämmer väldigt troligt fler än det attraherar. Tidö hade alltså förlorat en fler röster. Är mest troligt bara en del av SD väljarna och ett fåtal i övriga som hade attraherats av något sådant. Hade även blivit massivt ifrågasatt världen över.
Citera
2026-09-15, 04:53
Medlem
Snylts avatar
Citat:

Nej det har jag inte men kan tänka mig att det finns ett större antal ensamstående föräldrar med flera autistiska barn och ett krävande jobb som helt enkelt inte pallade sig iväg de få tillfällen som tiden gavs.
Citera
2026-09-15, 04:58
Medlem
Snylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Tror ni irakier, saudiaraber, jemeniter, jordanier, egyptier, marockaner, tunisier, algerier, syrier, ja ni fattar, alla araber - låtit miljoner svenskar komma in i landet och välja vilka som ska styra politiken?

I helvete heller, dom tillåter knappt andra araber bli medborgare i sina respektive länder och här delar svenskarna ut medborgarskap till höger och vänster och delar ut pengar så frikostigt som om det inte finns en morgondag.

Ärligt talat så slutar jag aldrig att förvånas även om jag är uppväxt med den här skiten, att svenskar kan vara så naiva (självhatande?) att dom låter sig bli överkörda på det här viset.

Det ligger en viss sanning i det du säger, men anledningen till detta är ju inte att demokratikämpande och fritt tänkade individer i dessa länder inte vill ha människor med annan bakgrund ska kunna påverka i dessa länder utan snarare att dessa länder är hel eller halv auktoritära och deras regimer gör allt de kan för att bibehålla kontrollen.
Citera
2026-09-15, 06:00
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisacryforhelp
Usel jämförelse. Hur "klasskassan" ska fördelas avgörs redan av skatteutjämningssystemet. Är du emot det?

De allra flesta muslimer i min närhet (med stor felmarginal då jag vanligtvis inte förhör mig om vad personer har trosuppfattning) sliter arslet av sig 24/7 betalar skatt och bidrar både genom skattesedel och arbetsinsats till att försöka upprätthålla någon sorts välfärdssystem i detta land.

Med det sagt - att dela upp samhället i grupper, särskilja en viss grupp och utmåla denna som ett hot mot hela samhällskroppen, är en långt större hotfull företeelse än det tänkta "hotet" någonsin kommer vara.
Det är ju en högerextrem klassisker - Definiera ett "vi" genom att peka ut ett "dom" och måla upp dessa som orsaken till "viets" elände.

Nej - islam utgör såklart inget "hot" mot Sverige. Muslimer har ingen "dold agenda". Att vi blivit matade med det i över 20 år av Jimmie och hans gelikar gör inte tanken mindre befängd. Oavsett hur många som köpt tankegodset.

Det är främlingsfientligheten i sig som sliter sönder samhället. Inte de föreställningar som främlingsfientligheten försöker saluföra.
Du kommer inse att du har fel. Vänta bara.
Citera
2026-09-15, 06:09
Medlem
Detta beskriver svenskar på pricken.

https://nopolar.se/produkt/suicidal-empati/

Vi är så jävulskt utdömda till till utplåning.

Som någon annan skrev i tråden… detta va det sista demokratiska valet. Sossarna och kommunisterna har kommit på att mobilisera orten.

Snacka om att fiska i genombruna vatten.
Senast redigerad av Haimmler 2026-09-15 kl. 06:14.
Citera
2026-09-15, 06:18
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt
Du vet väl att det finns en grundlag och en konstitution som bara inte kan ändra på. Krävs ett riksdagsval i mellan för att ändra sånt och en sådan inskräkning skrämmer väldigt troligt fler än det attraherar. Tidö hade alltså förlorat en fler röster. Är mest troligt bara en del av SD väljarna och ett fåtal i övriga som hade attraherats av något sådant. Hade även blivit massivt ifrågasatt världen över.

Kommunal och regional rösträtt som åsyftas regleras i kommunallagen som inte är en grundlag.
Citera
2026-09-15, 09:16
Medlem
Här har vi det gott folk, en typisk naiv svensk.

Demokratin har blivit så helig i västvärlden, att även om nationalstater försvinner och ursprungsbefolkningen i den, så har det varit värt det för man har ju trots allt kämpat för demokratin.

Det är bara att konstatera svensken förtjänar all olycka och smärta dom kommer få uppleva i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Snylt
Det ligger en viss sanning i det du säger, men anledningen till detta är ju inte att demokratikämpande och fritt tänkade individer i dessa länder inte vill ha människor med annan bakgrund ska kunna påverka i dessa länder utan snarare att dessa länder är hel eller halv auktoritära och deras regimer gör allt de kan för att bibehålla kontrollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in