Citat:
Ursprungligen postat av
-Pelle
Tänk om nån från en annan skola skulle kliva in i ert klassrum och avgöra hur klasskassan ska fördelas, och att dom ska åka med gratis till vart man nu samlat att åka till
fast dom inte ens har varit med och bidragit, och dessutom är fientligt inställda mot er skolaa
hade ju varit skrattretande
Detta tillåter svenskar.
Usel jämförelse. Hur "klasskassan" ska fördelas avgörs redan av skatteutjämningssystemet. Är du emot det?
De allra flesta muslimer i min närhet (med stor felmarginal då jag vanligtvis inte förhör mig om vad personer har trosuppfattning) sliter arslet av sig 24/7 betalar skatt och bidrar både genom skattesedel och arbetsinsats till att försöka upprätthålla någon sorts välfärdssystem i detta land.
Med det sagt - att dela upp samhället i grupper, särskilja en viss grupp och utmåla denna som ett hot mot hela samhällskroppen, är en långt större hotfull företeelse än det tänkta "hotet" någonsin kommer vara.
Det är ju en högerextrem klassisker - Definiera ett "vi" genom att peka ut ett "dom" och måla upp dessa som orsaken till "viets" elände.
Nej - islam utgör såklart inget "hot" mot Sverige. Muslimer har ingen "dold agenda". Att vi blivit matade med det i över 20 år av Jimmie och hans gelikar gör inte tanken mindre befängd. Oavsett hur många som köpt tankegodset.
Det är främlingsfientligheten i sig som sliter sönder samhället. Inte de föreställningar som främlingsfientligheten försöker saluföra.