2026-09-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Som assistent till ett barn med dessa behov så är det lätt att lägga fram en aktuell vikt och längd om man vill påvisa en avvikande kurva. Detta då man bör väga och mäta ofta.

Har vi sett någon sådan presenteras i sociala medier?

Bara att plotta in vikt och längd och se vart på kurvan hon var vid omhändertagandet. Lätt.
Du glömmer bort att flickan var omhändertagen vid dessa förhandlingar samt att man ändrade till omsorgsvikt 15 minuter innan förhandlingen började... advokaten fick ett mail enl vad hon själv uttalade sig om...
Citera
2026-09-14, 21:28
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Du glömmer bort att flickan var omhändertagen vid dessa förhandlingar samt att man ändrade till omsorgsvikt 15 minuter innan förhandlingen började... advokaten fick ett mail enl vad hon själv uttalade sig om...
Det är helt sjukt att en domare tillät det där. Av med licensen.
Citera
2026-09-14, 21:30
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Visst visst.

'diskutera'...

Det är akademiska och Örebro som misskött sig. Det enda du 'diskuterar' är samma uttalanden från Ekstav om att Elsa måste fått i sig mer mat om och om och åter om igen. Du struntar i allt annat som kommer fram om att han inte haft koll på nåt öht ser det ut som. Så vikten av hans uttalanden är inte särskilt tunga...

Det finns inget konkret som framkommit att föräldrarna skall ha rapporterat fel.

Om det finns det får du lägga fram det nu.
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det börjar bli så oerhört tydligt vad det är ni håller på med! Ingen av er systemriddare klarar ju av att läsa en HEL TEXT och FÖRSTÅ TEXTENS HELA SAMMANHANG! I stället sitter ni och väljer ut små lösryckta meningar här och där, klipper och klistrar desperat för att till varje pris få det till att det måste vara föräldrarnas fel.

Men i det här fallet räcker det med att faktiskt läsa hela texten från början till slut för att se hur snett ni har seglat och exakt hur ert feltänk går till.

Ni förstår ju inte ens vad det är mamman har lagt ut för text eller vad den faktiskt betyder! Svara på en helt grundläggande fråga: Om mamman nu ville dölja någonting eller säga emot sig själv, varför i hela fridens namn skulle hon då lägga ut Maria Harrs hela intervju med Lars Ekstav för allmän beskådan?!

Hon har lagt ut det för att hela texten visar svart på vitt att ansvarig överläkare erkänt att orosanmälan var felaktig, att journaluppgifterna var felaktiga, att han skrivit osanna intyg, och att umgängesförbudet saknade medicinsk grund! Sluta plocka enstaka ord ur sitt sammanhang och läs hela intervjun som det faktiskt står!
Sådana som ni är direkt farliga för barn som är beroende av LSS-insatser som föräldrarna avlönas för att utföra. I förlängningen är det en samhällsfara.

Om vården brister och föräldrarna underlåter sina skyldigheter enligt LSS blir barnet helt oskyddat och rättslöst. Det är vad som hänt i Elsas fall. Ur det perspektivet framstår det fortsatta omhändertagandet som väl motiverat.
Citera
2026-09-14, 21:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Varför lade de även ut att intygen var osanna? Även det slår ju mot VH..

Vi plockar inte enstaka ord. Du plockar UR enstaka ord.

Projiceringskortet igen alltså? Det är ju du som står för den mest akrobatiska projektionen i hela tråden, ”Doktorn”! Du frågar i ren desperation: ”Varför lade de även ut att intygen var osanna? Även det slår ju mot VH...”Slår mot vårdnadshavaren?!

Hör du överhuvudtaget vad du själv säger?! Det var ju ÖVERLÄKAREN LARS EKSTAV som skrev de osanna intygen! Låt oss gå tillbaka till sida 9 i förhöret så att alla ser hur du försöker vända läkarens tjänstefel till föräldrarnas fel:

Maria Harr konfronterar Ekstav med att han undertecknat ett läkarintyg till Försäkringskassan där det står att barnets tillstånd "omöjliggör adekvat intag via munnen". Ekstav svarar under ed: ”Mmmm... och det är väl på det sättet att man spetsar väl kanske till det ibland lite grann när man skriver sådana intryck.”

Harr frågar: ”Så det är också en felaktig uppgift?” och Ekstav svarar rakt ut: ”Ja, det får vi väl säga då.”

Att mamman lägger ut detta visar ju hur sjukvården själv har skrivit felaktiga och "tillspetsade" intyg! Det visar att det var läkaren som fabricerade uppgifter på papper för att passa myndigheternas system och inte mamman!

Och nej, jag plockar inte ur enstaka ord. Det är ni som plockar ur ordet "diskrepans" på sida 7 och totalt blundar för att läkaren på sida 1, 2, 6, 8 och 9 erkände att orosanmälan var felaktig, journalerna var felaktiga, intygen var felaktiga och umgängesförbudet saknade medicinsk grund!
Citera
2026-09-14, 21:32
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Sådana som ni är direkt farliga för barn som är beroende av LSS-insatser som föräldrarna avlönas för att utföra. I förlängningen är det en samhällsfara.

Om vården brister och föräldrarna underlåter sina skyldigheter enligt LSS blir barnet helt oskyddat och rättslöst. Det är vad som hänt i Elsas fall. Ur det perspektivet framstår det fortsatta omhändertagandet som väl motiverat.
Och nu ger du falskheter igen.

Du har inte härlett något utan igen bara gnäller du. Patetiskt.
Citera
2026-09-14, 21:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Och nu ger du falskheter igen.

Du har inte härlett något utan igen bara gnäller du. Patetiskt.
Vad menar du med ”falskheter” och ”härlett”?

Att du tycker att oskyddade och rättslösa barn är ”gnäll” säger mycket om dig.
Citera
2026-09-14, 21:39
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Vad menar du med ”falskheter” och ”härlett”?

Att du tycker att oskyddade och rättslösa barn är ”gnäll” säger mycket om dig.
Jag menar allt ljug du fört in i tråden och hur du aldrig backar upp vad du påstår.

Och sen bölar du när man konfronterar dig över det...
Citera
2026-09-14, 21:42
Medlem
Citat:
Det är helt sjukt att en domare tillät det där. Av med licensen.
Helt klart.. ingen kan förbereda sig på så kort tid.. inte rättssäkerhet nånstans
Citera
2026-09-14, 21:42
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag menar allt ljug du fört in i tråden och hur du aldrig backar upp vad du påstår.

Och sen bölar du när man konfronterar dig över det...
Jag ”ljuger” inte och jag motiverar (”backar upp”) allt jag skriver. Jag ”bölar” inte.
Citera
2026-09-14, 21:43
Medlem
Citat:

Hade lagen följts så hade aldrig någon förhandling om fortsatt omhändertagande ens ägt rum... du missar hela tiden den juridiska biten
Citera
2026-09-14, 21:44
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag ”ljuger” inte och jag motiverar (”backar upp”) allt jag skriver. Jag ”bölar” inte.
Så visa oss då något konkret som visar på att föräldrarna misskötte deras LSS-uppdrag. Du har icke gjort det.

Jo, du bölar och tjuter och gnäller. Och ljuger.
Citera
2026-09-14, 21:44
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Projiceringskortet igen alltså? Det är ju du som står för den mest akrobatiska projektionen i hela tråden, ”Doktorn”! Du frågar i ren desperation: ”Varför lade de även ut att intygen var osanna? Även det slår ju mot VH...”Slår mot vårdnadshavaren?!

Hör du överhuvudtaget vad du själv säger?! Det var ju ÖVERLÄKAREN LARS EKSTAV som skrev de osanna intygen! Låt oss gå tillbaka till sida 9 i förhöret så att alla ser hur du försöker vända läkarens tjänstefel till föräldrarnas fel:

Maria Harr konfronterar Ekstav med att han undertecknat ett läkarintyg till Försäkringskassan där det står att barnets tillstånd "omöjliggör adekvat intag via munnen". Ekstav svarar under ed: ”Mmmm... och det är väl på det sättet att man spetsar väl kanske till det ibland lite grann när man skriver sådana intryck.”

Harr frågar: ”Så det är också en felaktig uppgift?” och Ekstav svarar rakt ut: ”Ja, det får vi väl säga då.”

Att mamman lägger ut detta visar ju hur sjukvården själv har skrivit felaktiga och "tillspetsade" intyg! Det visar att det var läkaren som fabricerade uppgifter på papper för att passa myndigheternas system och inte mamman!

Och nej, jag plockar inte ur enstaka ord. Det är ni som plockar ur ordet "diskrepans" på sida 7 och totalt blundar för att läkaren på sida 1, 2, 6, 8 och 9 erkände att orosanmälan var felaktig, journalerna var felaktiga, intygen var felaktiga och umgängesförbudet saknade medicinsk grund!

Om VH visste om att droppet inte var 100% och att läkarintyget inte var korrekt så kan de åka dit för bidragsbrott, ja. Om man inte kan visa att man handlade i god tro.

Men läkaren har även gjort ett stort fel, absolut. Det förnekar jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in