Citat:
Ursprungligen postat av
MDMArookien
De kommer bråka om det flera månader. Sedan kommer C till slut ge med sig.
Vänsterblocket kommer vinna.
Ja alltså C har ju högre krav på V än vad V har på C. Så mest rättvist vore att C ger sig. Båda partierna bör ju få ha någon ministerpost. Är lagom irriterad på C, V är större så varför skulle inte de ha samma rätt att kräva ministerposter? Vi lever i en demokrati. Regeringen bör representera majoriteten av befolkningen som i detta fallet uppenbarligen är rödgrön med bl.a. V och C.
V gillar väl inte C heller men har inga tramsiga krav på att de inte ska få ministerposter. Skulle vilja påstå att de enda mer krav på ett annat parti är ju C. Det är mobbning och odemokratiskt samt orealistiskt ”om V vill ha ministerposter vägrar vi samarbeta men själva kräver vi ministerposter”. Varför ska bara V vika sig? Nej C är dumma i huvudet, de kan få ministerposter som representerar deras väljarandel, det är mest rättvist.
Själv misstänker jag dock att det blir en S+C+KD regering som tolereras av vissa andra partier ev. Inget jag vill ha… men jag tror det slutar där. Det kanske iofs är en minoritetsregering men möjligt att L och V stöttar eller i varje fall släpper fram den.