2026-09-14, 16:02
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Du kan börja med att inte påstå att de alla har samma beteende. Det borde inte ha kommit som en chock för NSDAP att de inte vann många röster bland judar och övriga grupper de demoniserade på samma sätt ni demoniserar muslimer.
Givetvis finns det undantag men på gruppnivå fungerar folk från tredje världen lika bra här som på hemmaplan, dvs inte alls. Partier som vill värna det svenska kommer aldrig att får röster från de som vill riva ner det och göra Sverige till ett av samma sorts skitländer som de har skapat på hemmaplan - och återskapat i sina förorter.
Citera
2026-09-14, 16:03
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBStard
Givetvis finns det undantag men på gruppnivå fungerar folk från tredje världen lika bra här som på hemmaplan, dvs inte alls. Partier som vill värna det svenska kommer aldrig att får röster från de som vill riva ner det och göra Sverige till ett av samma sorts skitländer som de har skapat på hemmaplan - och återskapat i sina förorter.
Du får välja rasism med färre röster eller ingen rasism med fler röster. 🤷‍♂️
Citera
2026-09-14, 16:09
Medlem
BallaBellas avatar
De vet inte vad kommunism innebär.
Citera
2026-09-14, 16:12
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Du får välja rasism med färre röster eller ingen rasism med fler röster. 🤷‍♂️
Ja, du kan få fler röster i utbyte mot att du pushar för att byta ut din egen kultur mot MENA-kulturen. Men vad är vitsen med det om du inte vill ha MENA-kultur?
Citera
2026-09-14, 16:16
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBStard
Ja, du kan få fler röster i utbyte mot att du pushar för att byta ut din egen kultur mot MENA-kulturen. Men vad är vitsen med det om du inte vill ha MENA-kultur?
Vad är vitsen med att bli chockad över att inte vinna röster från den folkgrupp man uttryckligen hatar?
Citera
2026-09-14, 16:16
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Enligt statistik från SVT inför årets val röstar 74,2% procent av unga kvinnor (18-29 år) rödgrönt, varav 21,9% (!) röstar V. Jag kan absolut förstå att man lutar åt vänsterns politik, men att så mycket som var femte ung kvinna röstar på extremvänstern finner jag obegripligt. Det är ren luftslottspolitik. Miljardärskatten som redan på kalkylen beräknas kosta Sverige mer i landsflykt än vad det drar in i avgifter, invandring utan gedigen satsning på integration vilket i sig kommer att späda på arbetslösheten p.g.a. otillräckliga kvalifikationer, arbetstiden som ska sänkas på högst oklar finansiering, och för att inte tala om det kvinnoförtryck som vi inte sätter ned foten för religiösa värderingar som anordnat äktenskap, burqa och niqab, mäns kontroll över kvinnor o.s.v.

Diskussionsfråga: Hur kan en person som säger sig stå för medmänsklighet, jämställdhet m.m. aktivt rösta för ett samhälle som kommer att resultera i raka motsatsen? Hårdare krav på invandrare kommer att leda till integrering, jobbmöjligheter och allt därtill vilket med stor sannolikhet kommer gynna ekonomin och minska kriminaliteten. Jag förstår faktiskt inte grunden. Är det någon form av trend att rösta V? Handlar det om okunskap? Eller vill folk genuint gå mot denna typ av samhälle, där vi ökar klyftorna mellan män och kvinnor samt möjliggör för människor att inte göra rätt för sig på bekostnad av dom dom faktiskt gör det?

Jag hör själv till gruppen ovan (unga kvinnor 18-29 år) och för mig var en röst på blågult en självklarhet. Det ska löna sig att göra rätt för sig, och väljer vi att låta folk invandra så har vi ett ansvar att hjälpa dom in i samhället, vilket vi ju gör genom krav. Ändå delas denna åsikt av få i ”min” grupp, vilket jag ärligt talat finner skrämmande.

SVT siffror är ifrån deras VALU undersökning och den var väldigt tillförlitlig.

Dock inte förvånad att det ser ut så med tanke på hur det ser ut i Sverige.

Jag skulle vilja se statistiken för unga kvinnor (18-29 år) med båda föräldrarna födda i Sverige.
Citera
2026-09-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag jobbar nästan uteslutande med unga vänstermänniskor, dom röstar rött så det skriker om det.
Dom känner inte till annat än dagens Sverige så det är klart att allt annat är orealistiskt för dom. Dom vet inte att Sverige har varit Utopi det närmaste man kan komma ett land som övriga norden.

Tjejer röstar inte logiskt utan med hjärtat det är välkänt men också otaliga diskussioner med tjejer genom åren. Dom röstar som sina vänner, dom vågar inte sticka ut.

Du är ju ung tjej så du borde veta hur dom tänker?

Nästan ibland så att man önskar sharia i Sverige så folk ska vakna till och speciellt tjejer. Jag som kille har ju fördelar i ett land där tjejer förtryckts. Därför är det så surreal att det är män som inte vill ha detta medans kvinnor vill.
Ja männen har ju helt klart fördelar av att kvinnor förtrycks, vilket är precis vad som sker främst ekonomiskt genom en högerpolitik. Högerns skattesänkningar gynnar ju främst män eftersom de i regel tjänar mer och oftare äger bolag.

Kvinnor arbetar främst inom välfärden där nedskärningarna i offentlig sektor slår hårt genom sämre arbetsvillkor.

Sedan har vi ju mäns våld mot kvinnor, som förekommer i alla samhällsskikt, och att Tidö bl.a stängt 37 kvinnojourer innebär ju att du skjuter dig själv i foten att som utsatt kvinna rösta höger.

Några punkter som du verkar bortse från i dina ”logiska” analyser.
Citera
2026-09-14, 16:22
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Vad är vitsen med att bli chockad över att inte vinna röster från den folkgrupp man uttryckligen hatar?
Ingen blir chockad över det. Precis som att ingen vänsterpartist blir chockad över att de har få väljare bland egenföretagare. (Och väldigt få blir chockade av att miljöpartiet har få väljare ute på landet, men just i det fallet förstår inte miljöpartisterna själva varför)
Citera
2026-09-14, 16:40
Medlem
Nej, de ÄR dumma i huvudet och fullständigt okunniga om världen.
Men de vaknar upp en dag och inser hur jävla dumma i huvudet de var.

Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Antagligen för att de är dumma i huvudet och lätta att manipulera.
Citera
2026-09-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Vart har du fått det ifrån - Vänsterpartiet är inte extrem vänstern.

Jo hela partiet är ju infiltrerat av islamister plus alla kommunister som fortfarande är kvar i partiet. V är ett extremt skadligt parti för Sveriges framtid.
Citera
2026-09-14, 17:39
Medlem
Bland kvinnor har 39 procent en minst treårig eftergymnasial utbildning. Bland män är motsvarande siffra endast 25 procent.

Kvinnor röstar med hjärna. Män röstar med tribalistiska, bonnrasistiska känsloimpulser.
Citera
2026-09-14, 17:52
Medlem
Unga personer är väl uppväxta med skiten som invandringen av muslimer har bidragit till. Så dom vet inget annat. De som är födda och uppväxta före massninvandringen, vet ju hur lugnt och trevligt det var förr. Vilket dom unga inte har upplevt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in