2026-09-14, 17:53
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightsky26
Bland kvinnor har 39 procent en minst treårig eftergymnasial utbildning. Bland män är motsvarande siffra endast 25 procent.

Kvinnor röstar med hjärna. Män röstar med tribalistiska, bonnrasistiska känsloimpulser.

Det här.

Jag tycker mig generellt höra att tongångarna har förändrats bland folk jag möter. Även de som tidigare uttryckte starkast sympatier med SD, AfS och övriga bondfångare har nu börjat tröttna på att problembeskrivningen om invandring har blivit till ett trött och lat mantra. Inte på flashback dock - så klart.
Citera
2026-09-14, 17:54
Medlem
Att antisemitismen var så utbredd bland unga kvinnor var överraskande!
Citera
2026-09-14, 17:55
Medlem
Unga vita arga kvinnor.
Citera
2026-09-14, 18:00
Medlem
Kvinnor är mer känslostyrda än män, därför röstar de oftare åt vänster.
(S) har ju kopierat SDs migrationspolitik ock kriminalpolitik, så kanske (s) tappat till (v).
Det är farligt att styra landet på känslomässiga skäl, som Reinfeldt och Löfven regeringarna gjorde.
Resultatet av dessa nästan 16 år lever vi med nu.
Citera
2026-09-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kvinnor har historiskt röstat ungefär likadant. Det är männen som svänger fram och tillbaka, dvs det är männen som är mest påverkbara av saker som grupptryck.
Med likadant menar du som deras män röstat? isfall ja traditionellt sett har dom liknande röstmönster. Nu röstar ni för att svenskar ska bli minoritet i sitt eget land.
Citera
2026-09-14, 18:11
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av domkraft
Jag är en vanlig vit man som jobbar och behandlar kvinnor med respekt. Men jag är värre än en hemkommen IS krigare i en V kvinnas ögon.
Varför tar du åt dig om du inte tillhör de grupper som pekas ut?
Citera
2026-09-14, 18:17
Medlem
cinmiks avatar
Könsskillnaderna mellan unga kvinnor och män har stannat av sen förra valet visades det igår.

Så gapet har inte ökat vilket är positivt.
Citera
2026-09-14, 18:19
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roleone
Det här.

Jag tycker mig generellt höra att tongångarna har förändrats bland folk jag möter. Även de som tidigare uttryckte starkast sympatier med SD, AfS och övriga bondfångare har nu börjat tröttna på att problembeskrivningen om invandring har blivit till ett trött och lat mantra. Inte på flashback dock - så klart.
Instämmer till fullo.
Citera
2026-09-14, 18:20
Medlem
WordWarriors avatar
Unga kvinnor är totalt blåsta. De borde inte ha rösträtt.
Citera
2026-09-14, 18:26
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roleone

Demografin blir ju inte bättre. Så problemen växer ju, sen om folk har gett upp eller ignorerar problemen gör ju inte att de försvinner för det.

Sen att SD överger tidigare positioner tar ju vinden ur SD-väljarnas segel, så varför skall de vara entusiastiska?
Citera
2026-09-14, 19:04
Medlem
Barentss avatar
Tack vare SD är numera Sverige åter ett bra land för kvinnor och de kan åter börja drömma om kortare arbetstid, högre skatter, mer bidrag. Som de alltid gjort, men flyktingfrågan kom emellan i 10 år och kvinnorna röstade M L C.

På ett sätt hoppas jag på V i en regering. bara då kan man se det katastrofala utfallet för deras politik. Och de som drabbas först är de fattiga, dvs unga kvinnor och invandrare.
Citera
2026-09-14, 19:10
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Tack vare SD är numera Sverige åter ett bra land för kvinnor och de kan åter börja drömma om kortare arbetstid, högre skatter, mer bidrag. Som de alltid gjort, men flyktingfrågan kom emellan i 10 år och kvinnorna röstade M L C.

På ett sätt hoppas jag på V i en regering. bara då kan man se det katastrofala utfallet för deras politik. Och de som drabbas först är de fattiga, dvs unga kvinnor och invandrare.
SD har varit med och bidragit till att gängkriminella tagit de skyddade boendena som var ämnade för våldsutsatta kvinnor i behov av skydd

Glöm aldrig det. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in