2026-09-14, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Det kan lika gärna vara så att män i högre grad gör en situationsbedömning och ändrar sin röst när de anser att samhällsproblemen har förändrats. Eller hur?
Så kan det vara, men det gör det inte mindre fel att säga att kvinnor faller för grupptryck.
Citera
2026-09-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så kan det vara, men det gör det inte mindre fel att säga att kvinnor faller för grupptryck.

Nu var det inte jag som sa något om grupptryck, men det rimliga är att tillämpa samma måttstock åt båda håll. Samtidigt finns det gott om forskning som pekar på genomsnittliga könsskillnader i exempelvis empati och känslomässig reaktivitet; men jag skulle nog inte kalla det "falla för grupptryck" eller "röstar mindre rationellt" etc.
Citera
2026-09-14, 15:28
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Vad fan är en mussleman? Demoniserar man inte en folkgrupp kan man lättare vinna röster från den. Tänk på det nästa gång så kanske det går bättre.
Om man är emot inavel (kusingifte), könsstympning, könssegregerade skolor, klanvälde mfl MENA-traditioner så kan man ju knappast börja förespråka allt detta i sitt partiprogram bara för att vinna deras röster.
Citera
2026-09-14, 15:33
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBStard
Om man är emot inavel (kusingifte), könsstympning, könssegregerade skolor, klanvälde mfl MENA-traditioner så kan man ju knappast börja förespråka allt detta i sitt partiprogram bara för att vinna deras röster.
För det gör vänsterpartierna? Väx upp.
Citera
2026-09-14, 15:41
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
För det gör vänsterpartierna? Väx upp.
Ditt argument var ju att man demoniserar araberna om man är negativ till sådant.
Citera
2026-09-14, 15:43
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ditt argument var ju att man demoniserar araberna om man är negativ till sådant.
Nej, det var inte mitt argument. Du läser vad du vill läsa.
Citera
2026-09-14, 15:43
Medlem
Jag jobbar nästan uteslutande med unga vänstermänniskor, dom röstar rött så det skriker om det.
Dom känner inte till annat än dagens Sverige så det är klart att allt annat är orealistiskt för dom. Dom vet inte att Sverige har varit Utopi det närmaste man kan komma ett land som övriga norden.

Tjejer röstar inte logiskt utan med hjärtat det är välkänt men också otaliga diskussioner med tjejer genom åren. Dom röstar som sina vänner, dom vågar inte sticka ut.

Du är ju ung tjej så du borde veta hur dom tänker?

Nästan ibland så att man önskar sharia i Sverige så folk ska vakna till och speciellt tjejer. Jag som kille har ju fördelar i ett land där tjejer förtryckts. Därför är det så surreal att det är män som inte vill ha detta medans kvinnor vill.
Citera
2026-09-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag jobbar nästan uteslutande med unga vänstermänniskor, dom röstar rött så det skriker om det.
Dom känner inte till annat än dagens Sverige så det är klart att allt annat är orealistiskt för dom. Dom vet inte att Sverige har varit Utopi det närmaste man kan komma ett land som övriga norden.

När menar du Sverige var närmast en utopi?
Citera
2026-09-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Nu var det inte jag som sa något om grupptryck, men det rimliga är att tillämpa samma måttstock åt båda håll. Samtidigt finns det gott om forskning som pekar på genomsnittliga könsskillnader i exempelvis empati och känslomässig reaktivitet; men jag skulle nog inte kalla det "falla för grupptryck" eller "röstar mindre rationellt" etc.
Då är vi överens.
Citera
2026-09-14, 15:49
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Nej, det var inte mitt argument. Du läser vad du vill läsa.
Hur menar du annars att man ska vinna arabernas röster, om man är negativ till deras medeltida skitbeteende?
Citera
2026-09-14, 15:52
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Hur menar du annars att man ska vinna arabernas röster, om man är negativ till deras medeltida skitbeteende?
Du kan börja med att inte påstå att de alla har samma beteende. Det borde inte ha kommit som en chock för NSDAP att de inte vann många röster bland judar och övriga grupper de demoniserade på samma sätt ni demoniserar muslimer.
Citera
2026-09-14, 15:59
Medlem
BallaBellas avatar
De röstar enbart för allas lika värde.
De mjuka värdena och de ser inte ekonomi jobb och skola sjukvård.
De ser bara att alla ska må bra och att alla ska få bidrag så de kan leva i Sverige.
De ser inte vad det kostar Sverige med högre skatter och dyrare bensin.
Högre arbetslöshet och mindre jobb när småföretagarna inte kan anställa.

De tycker fortfarande det är bra att någon annan betalar för dem.

De är inte där i livet ännu men de vaknar upp när de ska betala skatt , får barn och behöver sjukvård och köper egen bil och bostad.
Senast redigerad av BallaBella 2026-09-14 kl. 16:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in