2026-09-14, 16:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rukos
Det är en AI bild.

Den döda är ”Dyn*tech R*bert

Heter han dynotech eller är det hans företag som hette det?
Citera
2026-09-14, 16:36
Medlem
Hans tidigare företag. Hans namn är Robe*t Karls*on.
En härlig kille som ständigt jagade adrenalinkicken.
Citera
2026-09-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Heter han dynotech eller är det hans företag som hette det?

Det var hans företag.
Olyckan verkar hittills vara en kombination av alldeles för hög hastighet som gjorde det omöjligt att hinna bromsa och en traktor som svängde utan att se honom. Jättetragiskt och jag lider verkligen med gubben i traktorn som får leva med det han sett.
Citera
2026-09-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför det, de flesta kan köra ordentligt? Men en traktor kan vara väldigt oberäknelig. Därför ska man alltid vara extra försiktig med dem. De svänger plötsligt utan tecken, de kan ha järn och skrot hängande där bak samt en skopa där fram. Därav man ska se dem likt en älg som bara går ut rakt framför en. Men för denna stackare så blev det ett stopp på sista färden.

Det var en nyinköpt motorcykel och det gick för fort. Båda förarna var bidragande till olyckan. Jättesorgligt.
Citera
2026-09-14, 16:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Det var hans företag.
Olyckan verkar hittills vara en kombination av alldeles för hög hastighet som gjorde det omöjligt att hinna bromsa och en traktor som svängde utan att se honom. Jättetragiskt och jag lider verkligen med gubben i traktorn som får leva med det han sett.

Vet du exakt på kartan var olyckan inträffade?
Svårt att avgöra vem som kan ha gjort mest fel utan att veta var det hände, men gubben i traktorn säger tydligen att han aldrig såg motorcykeln så är väl troligt då det gick jäkligt fort istället för att traktorn bara ska ha gjort allt fel.
Citera
2026-09-14, 16:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nightslayer666
Hans tidigare företag. Hans namn är Robe*t Karls*on.
En härlig kille som ständigt jagade adrenalinkicken.

Nu är han inte ensam om att göra det, men att göra det på allmän väg är som att be om problem.
Det är inte bara ens eget liv man riskerar utan andras också.

Har själv kört för fort både med bil och mc och när man väl gör det tror man aldrig att en olycka ska hända, men när jag i somras såg en mc köra åt helvette för fort i trafiken tänkte jag bara hur lätt en olycka kan hända och att det inte är värt att köra fort på allmän väg.
Att köra fort på bana är dock helt okej.
Citera
2026-09-14, 17:07
Medlem
Citat:
Svårt att avgöra vem som kan ha gjort mest fel utan att veta var det hände, men gubben i traktorn säger tydligen att han aldrig såg motorcykeln så är väl troligt då det gick jäkligt fort istället för att traktorn bara ska ha gjort allt fel.

Det vet jag tyvärr inte, av det jag hörde var det precis i/vid en kurva där de kom från varsitt håll och traktorn såg honom inte förrän det smällde.
Citera
2026-09-14, 17:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Det vet jag tyvärr inte, av det jag hörde var det precis i/vid en kurva där de kom från varsitt håll och traktorn såg honom inte förrän det smällde.
Så traktorn svängde vänster och mc körde rakt in i sidan på traktorn?
Citera
2026-09-14, 17:23
Medlem
Citat:
Så traktorn svängde vänster och mc körde rakt in i sidan på traktorn?

Jag vågar inte ge ett 100% svar på hur det gått till då jag bara har andrahandsuppgifter men av det jag hörde har han kört in i skopan så traktorn verkar inte hunnit svänga långt innan det hände
Citera
2026-09-14, 17:45
Medlem
Citat:
https://maps.app.goo.gl/ELcvukXGTwHoAhqE8
Citera
2026-09-14, 17:51
Medlem
Traktorföraren var i 80-års åldern och 'såg ingen motorcykel' när han svängde över vägen.

https://www.vk.se/2026-09-14/polisen-om-olyckan-sag-inte-mcn-5f677
Citera
2026-09-14, 18:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Traktorföraren var i 80-års åldern och 'såg ingen motorcykel' när han svängde över vägen.

https://www.vk.se/2026-09-14/polisen-om-olyckan-sag-inte-mcn-5f677

Konstigt ändå då det var en lång jävla raksträcka och den som körde traktorn knappast had motljus eftersom det var på eftermiddan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in