Citat:
Ursprungligen postat av
trottwell
Kanske en Mållgan Maskin.
Jag tror vi måste ta det från början... Det här är för bra för att låta passera. Detta ska in i Annas scrap book.
”Men natten till onsdag när jag skulle gå på toaletten låg det en sak på golvet som tagits in efter att jag hade lagt mig tidigare på kvällen för jag skulle på jobb. Jag vet då alltså inte att det stora trädgårdverktyget plockats in & låg mitt på hallgolvet, så när jag går i mörkret till toaletten går jag ju som jag alltid gör trots att det är beckmörkt för jag vet ju exakt hur jag ska gå, typ i sömnen till och med (smiley) Men nu väste jag inte att maskinen låg där, så jag föll & jag föll jäkligt illa."
Egentligen är hela stycket två meningar, eftersom hon inte vet hur man använder en punkt. Men ok, vi kan låtsas det är tre.
En sak låg på golvet. Ett stort trädgårdsverktyg. En maskin var det. Som någon lagt på hallgolvet framför toaletten. En gräsklippare är alldeles för smutsig att ta in och ställa på ett hallgolv. Samma med en kanttrimmer. Det är lite tidigt för en lövblås. Motorsåg tror jag inte de äger. Sedan var det nog inget vasst eller farligt heller, eftersom prinsessan på ärten då hade skrivit att hon undvikit dödens käftar. Men vad för maskin har man i ett hem annars? Eftersom hon uppenbarligen själv inte vet vad det är så måste det ju vara ganska ovanligt? Till och med Anna vet antagligen att en kratta inte är en maskin. Stort var det också. Så jag landar till slut på att det kan ha varit en högtryckstvätt. Det är inte helt orimligt att de faktiskt äger en sådan eftersom det skulle bespara familjen mycket fysiskt arbete. Om de nu använt den?
I mörkret är alla katter grå. Det är klart att det är mörkt mitt i natten. Men är det en bit till toa från sovrummet antar jag att det finns lampor i hallen. Eller i värsta fall att man använder sin mobil för att lysa lite. Och en viss ledsyn har man ju även om det är mörkt. En normal människa hade kanske inte sett "maskinen" utan ofrivilligt gått in i den och fått ont i tån. Någon hade kanske snubblat, men med en fallhöjd på 140 centimeter och med en kroppshydda som just en badboll, ska det mycket till för att få en fraktur. Möjligen ett blåmärke. Instinktivt brukar man ta emot ett fall med armen för att skydda sig. Hur gjorde Anna?
"Värst blev det ju för min högra axel, arm och handleden men, jag slog även fotryggen & under mitt nya knä på vänster sida HÅRT & knäckte till ryggen & höften med för jag såg ju absolut ingenting & skrek rakt ut…"
Hon tog emot sig med alla andra kroppsdelar. Som tydligen gick sönder. Och där blev hon sittande länge. Antonio var väl full och sov som en stock. Kanske Roberta också? Hur länge är länge? Kom någon och hörde hennes rop på hjälp? Ringde hon efter ambulans? Ingen vet. För det viktigaste i den här historien är trots allt inte hur synd det var om Anna, utan att hon hade ett legitimt skäl att få äta tårta på sin födelsedag.