2026-09-13, 22:19
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Ja det gjorde jag med.

Men jag är sjukt nyfiken på, vem FAN ställer en trädgårdsmaskin i bostaden som är så massiv att den inte pulveriserades när fläsktunnan voblar fram mitt i natten.

Sen är det stora frågan, är det antonio, Roberto eller kanske någon annan som asat in en maskin och ställt framför toan?
Sen en fråga till. Vad är det för maskin??

Kanske en Mållgan Maskin.
Senast redigerad av trottwell 2026-09-13 kl. 22:22.
Citera
2026-09-14, 09:49
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Kanske en Mållgan Maskin.
Jag tror vi måste ta det från början... Det här är för bra för att låta passera. Detta ska in i Annas scrap book.
”Men natten till onsdag när jag skulle gå på toaletten låg det en sak på golvet som tagits in efter att jag hade lagt mig tidigare på kvällen för jag skulle på jobb. Jag vet då alltså inte att det stora trädgårdverktyget plockats in & låg mitt på hallgolvet, så när jag går i mörkret till toaletten går jag ju som jag alltid gör trots att det är beckmörkt för jag vet ju exakt hur jag ska gå, typ i sömnen till och med (smiley) Men nu väste jag inte att maskinen låg där, så jag föll & jag föll jäkligt illa."

Egentligen är hela stycket två meningar, eftersom hon inte vet hur man använder en punkt. Men ok, vi kan låtsas det är tre.

En sak låg på golvet. Ett stort trädgårdsverktyg. En maskin var det. Som någon lagt på hallgolvet framför toaletten. En gräsklippare är alldeles för smutsig att ta in och ställa på ett hallgolv. Samma med en kanttrimmer. Det är lite tidigt för en lövblås. Motorsåg tror jag inte de äger. Sedan var det nog inget vasst eller farligt heller, eftersom prinsessan på ärten då hade skrivit att hon undvikit dödens käftar. Men vad för maskin har man i ett hem annars? Eftersom hon uppenbarligen själv inte vet vad det är så måste det ju vara ganska ovanligt? Till och med Anna vet antagligen att en kratta inte är en maskin. Stort var det också. Så jag landar till slut på att det kan ha varit en högtryckstvätt. Det är inte helt orimligt att de faktiskt äger en sådan eftersom det skulle bespara familjen mycket fysiskt arbete. Om de nu använt den?

I mörkret är alla katter grå. Det är klart att det är mörkt mitt i natten. Men är det en bit till toa från sovrummet antar jag att det finns lampor i hallen. Eller i värsta fall att man använder sin mobil för att lysa lite. Och en viss ledsyn har man ju även om det är mörkt. En normal människa hade kanske inte sett "maskinen" utan ofrivilligt gått in i den och fått ont i tån. Någon hade kanske snubblat, men med en fallhöjd på 140 centimeter och med en kroppshydda som just en badboll, ska det mycket till för att få en fraktur. Möjligen ett blåmärke. Instinktivt brukar man ta emot ett fall med armen för att skydda sig. Hur gjorde Anna?

"Värst blev det ju för min högra axel, arm och handleden men, jag slog även fotryggen & under mitt nya knä på vänster sida HÅRT & knäckte till ryggen & höften med för jag såg ju absolut ingenting & skrek rakt ut…"

Hon tog emot sig med alla andra kroppsdelar. Som tydligen gick sönder. Och där blev hon sittande länge. Antonio var väl full och sov som en stock. Kanske Roberta också? Hur länge är länge? Kom någon och hörde hennes rop på hjälp? Ringde hon efter ambulans? Ingen vet. För det viktigaste i den här historien är trots allt inte hur synd det var om Anna, utan att hon hade ett legitimt skäl att få äta tårta på sin födelsedag.
Citera
2026-09-14, 10:02
Medlem
TPLs avatar
Nytt bud på 5 miljoner.
Citera
2026-09-14, 10:15
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Nytt bud på 5 miljoner.

Hur mycket var det förra budet?

5 miljoner är i överkant, huset behöver renoveras för flera hundra tusen.
Senast redigerad av trottwell 2026-09-14 kl. 10:19.
Citera
2026-09-14, 10:22
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Hur mycket var det förra budet?

5 miljoner är i överkant, huset behöver renoveras för flera hundra tusen.
Högsta bud innan var 5 350 000.
Vad betyder 1:an längst till höger om buden? En och samma budgivare eller ett bud per bud?
Senast redigerad av TPL 2026-09-14 kl. 10:29.
Citera
2026-09-14, 10:40
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Vad betyder 1:an längst till höger om buden? En och samma budgivare eller ett bud per bud?

5 miljoner minus renoveringskosrnader blir ca 4,5 miljoner, det kan det vara värt för den som vill bo just i Suckunge i Märsta.

Huset måste renoveras.
Lekstugan måste färdigställas.
Den smaklösa helt felbyggda altanen måste rivas.
Tomten måste göras i ordning.
Det smaklösa WT staketet i armeringsjärn
måste bytas ut.

Det blir ca 500 000:- med material.
Jobbet tar några månader, det är också en kostnad, köparen måste bo någon annan stans.

En klok människa köper inte Suckunge 560, det är för dyrt och dåligt, ett renoveringsobjekt

Anna får helt enkelt bo kvar i Suckunge.
Senast redigerad av trottwell 2026-09-14 kl. 11:38.
Citera
2026-09-14, 11:37
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag tror vi måste ta det från början... Det här är för bra för att låta passera. Detta ska in i Annas scrap book.
”Men natten till onsdag när jag skulle gå på toaletten låg det en sak på golvet som tagits in efter att jag hade lagt mig tidigare på kvällen för jag skulle på jobb. Jag vet då alltså inte att det stora trädgårdverktyget plockats in & låg mitt på hallgolvet, så när jag går i mörkret till toaletten går jag ju som jag alltid gör trots att det är beckmörkt för jag vet ju exakt hur jag ska gå, typ i sömnen till och med (smiley) Men nu väste jag inte att maskinen låg där, så jag föll & jag föll jäkligt illa."

Egentligen är hela stycket två meningar, eftersom hon inte vet hur man använder en punkt. Men ok, vi kan låtsas det är tre.

En sak låg på golvet. Ett stort trädgårdsverktyg. En maskin var det. Som någon lagt på hallgolvet framför toaletten. En gräsklippare är alldeles för smutsig att ta in och ställa på ett hallgolv. Samma med en kanttrimmer. Det är lite tidigt för en lövblås. Motorsåg tror jag inte de äger. Sedan var det nog inget vasst eller farligt heller, eftersom prinsessan på ärten då hade skrivit att hon undvikit dödens käftar. Men vad för maskin har man i ett hem annars? Eftersom hon uppenbarligen själv inte vet vad det är så måste det ju vara ganska ovanligt? Till och med Anna vet antagligen att en kratta inte är en maskin. Stort var det också. Så jag landar till slut på att det kan ha varit en högtryckstvätt. Det är inte helt orimligt att de faktiskt äger en sådan eftersom det skulle bespara familjen mycket fysiskt arbete. Om de nu använt den?

I mörkret är alla katter grå. Det är klart att det är mörkt mitt i natten. Men är det en bit till toa från sovrummet antar jag att det finns lampor i hallen. Eller i värsta fall att man använder sin mobil för att lysa lite. Och en viss ledsyn har man ju även om det är mörkt. En normal människa hade kanske inte sett "maskinen" utan ofrivilligt gått in i den och fått ont i tån. Någon hade kanske snubblat, men med en fallhöjd på 140 centimeter och med en kroppshydda som just en badboll, ska det mycket till för att få en fraktur. Möjligen ett blåmärke. Instinktivt brukar man ta emot ett fall med armen för att skydda sig. Hur gjorde Anna?

"Värst blev det ju för min högra axel, arm och handleden men, jag slog även fotryggen & under mitt nya knä på vänster sida HÅRT & knäckte till ryggen & höften med för jag såg ju absolut ingenting & skrek rakt ut…"

Hon tog emot sig med alla andra kroppsdelar. Som tydligen gick sönder. Och där blev hon sittande länge. Antonio var väl full och sov som en stock. Kanske Roberta också? Hur länge är länge? Kom någon och hörde hennes rop på hjälp? Ringde hon efter ambulans? Ingen vet. För det viktigaste i den här historien är trots allt inte hur synd det var om Anna, utan att hon hade ett legitimt skäl att få äta tårta på sin födelsedag.
Ser här 2 alternativ:
Nr 1: Hon var full som en kastrull. Pimplar mer än vad hon vill berätta. Smygalkis som raglar runt i mörkret. Är man plakat faller man handlöst . Hon landar dessutom mjukare än många andra så fraktur? In your dreams.
Nr 2: Det här har aldrig hänt utan är ett fantasifoster för att livet är så trist och meningslöst. Ytterligare en anledning att söka vård så att åtminstone vårdpersonalen bryr sig om henne. Någon att prata med helt enkelt. Vill få omvärldens sympatier och lite "tycka synd om" precis som ett barn som söker tröst.
Hade det hänt på riktigt så hade hon gapat och skrikit hela vägen till Märsta, tro mig !
Citera
2026-09-14, 11:49
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCHMACKOS
Ser här 2 alternativ:
Nr 1: Hon var full som en kastrull. Pimplar mer än vad hon vill berätta. Smygalkis som raglar runt i mörkret. Är man plakat faller man handlöst . Hon landar dessutom mjukare än många andra så fraktur? In your dreams.
Nr 2: Det här har aldrig hänt utan är ett fantasifoster för att livet är så trist och meningslöst. Ytterligare en anledning att söka vård så att åtminstone vårdpersonalen bryr sig om henne. Någon att prata med helt enkelt. Vill få omvärldens sympatier och lite "tycka synd om" precis som ett barn som söker tröst.
Hade det hänt på riktigt så hade hon gapat och skrikit hela vägen till Märsta, tro mig !
Det kan mycket väl vara så att hon var packad och bara halkade på väg till badrummet. En lögnare avslöjas ofta av att de överdriver detaljerna i sina berättelser. De tror att mer detaljer gör saker trovärdigare. Oftast är det tvärtom. Djävulen bor nämligen i detaljerna.

Hur troligt är det att någon ställt in en högtryckstvätt i hallen sent en ondsdagskväll? Ja, nu känner vi ju "männen" i huset, så omöjligt är det ju inte. Men knappast troligt. Varför?

Jag gick och la mig på kvällen för jag hade ett "litet" jobb nästa dag, skriver Anna. Jo, de flesta människor går och lägger sig på kvällen, vare sig de har jobb eller inte. Men Anna har så få jobb att hon ibland ljuger och låtsas att hon har jobb, som egentligen bara är vardagsbestyr. För vad hände med jobbet nästa dag? Vad var det för jobb?

Efter besöket hos doktorn får hon besked om att hon ska röntga axeln. Vad hände med alla andra skador? De glömde hon att redovisa för. Det var tydligen ingenting. Status quo.

Nästa dag. Födelsedag. Roberta uppvaktar pliktskyldigt med en billig skittårta från snabbköpet. En bukett blommor Anna antagligen köpt själv. Inte ett ord om "maskinen" eller vem som ställt dit den. Inte ett ord om hennes skador. Däremot kaos. Man får en känsla av att Roberta dök upp hemma efter jobbet. Antonio syns inte till. Anna klarade tydligen själv att köra till akuten. Roberta fick cykla till pendeln och ta tåget till jobbet. Ingen stor uppvaktning. Inga gäster. Anna surar.
Citera
2026-09-14, 12:19
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Citat:

Det betyder att det hittills bara finns en budgivare, som nu lagt tre bud och dessutom kryper ned till
5 miljoner kronor. Det budet lades redan den 1 september men redovisas först i dag. Minst sagt rörigt.

Ska bli spännande att se hur mäklaren agerar, eftersom högsta budet, som budgivare 1 lade den
18 augusti, är 5 350 000 kronor.

Ja, budgivare 1 bjuder nu under sina två tidigare bud. Hur få rätsida på detta?
Citera
2026-09-14, 12:20
Medlem
TPLs avatar
Anna skrek när hon föll och låg en lång stund på golvet och grät. Var var Roberto? Toaletten ligger i nära anslutning till "garaget" så han borde ha hört henne men inte brytt sig?
Citera
2026-09-14, 14:09
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta
Det betyder att det hittills bara finns en budgivare, som nu lagt tre bud och dessutom kryper ned till
5 miljoner kronor. Det budet lades redan den 1 september men redovisas först i dag. Minst sagt rörigt.

Ska bli spännande att se hur mäklaren agerar, eftersom högsta budet, som budgivare 1 lade den
18 augusti, är 5 350 000 kronor.

Ja, budgivare 1 bjuder nu under sina två tidigare bud. Hur få rätsida på detta?
😂😂😂. Det här blir ju bara bättre och bättre. Aldrig läst om en budgivning där priset går ner 🤣. Låtter som en fattigauktion 1878 typ.
Absolut att Book själv är inne och lägger buden. Begåvad med sifferminne är hon inte så hon fattar inte att hon bjuder under sig själv hela tiden. Hon förstår inte att hon inte förstår. Alternativ 2 är att den obegåvade sonen ska hjälpa morsan att sälja kåken så dom kan flytta till huset som farsan har "cashat in" och tror att han drar igång en budgivning.
Ska dom aldrig flytta nån gång? Nya huset är ju tydligen betalt och klart så det är väl bara att sätta igång ju.
Citera
2026-09-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Som tur är för familjen (och otur för oss andra) behöver de inte kunna skriva längre. Andra kändisar har råd att anställa en spökskrivare som på något sätt ändå kan krama ur några brödsmulor ur såna som Månz Zelmerröv eller Carola. Anna skulle nog inte våga det eftersom författaren blir tvungen att ställa frågor som lätt kan rasera den fragila fasad hon ägnat decennier åt att putsa på. Så det blir att de kan prata in sin story i datorn och låta AI fixa svenskan. Lögnerna går det däremot inte att göra så mycket åt. Sen får Roberta betala ett hybridförlag som ger ut böckerna mot betalning.
Robetas egen bok skulle kunna vara dynamit. Men under överinseende av Anna blir det istället världens kortaste bilderbok.
"Jag träddade Anna och det var mitt livs kärlek. Vi gifte oss och skaffade barn. Jag är fortfarande nästan polis och nästan body guard, fast i en klockaffär. The end."
Förresten har väl Anna redan gett ut en bok? Jag antar att den handlar om hennes oerhörda musikaliska framgångar och alla tokiga minnen från den turnén.

Tack, din presentation av Robertas bok, gav mig dagens bästa skratt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in