2026-09-14, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag förstår inte C’s hårda linje mot V. V är ju precis lika gråsossiga som resten av gänget, för Nato, för Eu, för ett tvåstatslösning mellan Israel och Palestina, för ökat stöd till Ukraina, för en hårdare kriminalpolitik, för en stramare migration osv.
Stramare migration? Hårdare kriminalpolitik?
Citera
2026-09-14, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Funkade för 10 år sedan att dra nazistkortet nu är det så förlegat att det blir töntigt.

På flashback eller var syftar du? Jag drar det jämt på flashback. En spade är ju en spade.
Citera
2026-09-14, 08:02
Medlem
bl-gr-ns avatar
Även om alkis-Magda lyckas få ihop en ministär, så är den stora frågan: Hur länge kommer den hålla tills något av henens knähundspartier blir sura och gör en misstroendeförklaring av sossarna...

(Det hände under den s.k midsommarkrisen när V målade in sig i ett hörn (om marknadshyror) och tvingades agera duktig idiot åt SD).

Vi har nog ett omval redan innan Alkisens 4-åriga mandat gått ut.

Om Löfven hade en ohelig allians med L, C och MP (samt V vid sidan om) så kommer S-alkisen ha en än svagare stöd denna gång.

En annan fråga är hur stor makt måste Alkis-Magda dela med Muslimska brödraskapet och HBTQ-rörelsen.
Citera
2026-09-14, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
På flashback eller var syftar du? Jag drar det jämt på flashback. En spade är ju en spade.

En tönt är en tönt även utanför flashback.
Citera
2026-09-14, 08:03
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Blir förmodligen sista 4 åren i detta landet. SEDAN kommer jag utlandsrösta på mp eller v, skratta och se förfallet fortsätta från ett varmt land!
Citera
2026-09-14, 08:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Finns inte en chans att V accepterar att bli stödparti om C får sitta i regering.
Vi får se. Politik är det möjligas konst.
Citera
2026-09-14, 08:08
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Blir omval, C är för skitnödiga för att gå över till tidö så C hade kunnat spara oss jävla massa pengar men lär inte hända
Citera
2026-09-14, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vi får se. Politik är det möjligas konst.
Endera blir det en ren S-regering, vilket i så fall innebär att Nooshi backar på sitt löfte att V ska sitta i regering om hon ska stötta den. Eller så backar C på sina röda linjer mot V, och tar plats i en S,MP, V och C-regering.
Citera
2026-09-14, 08:13
Medlem
svampdamps avatar
Skulle M, C, KD, L fungera med stöd av SD? Dvs. SD avstår sitt krav på ministerposter för rikets bästa.
Citera
2026-09-14, 08:14
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Tråkigt att du helt missförstått begreppet "nazist".
Citera
2026-09-14, 08:19
Medlem
wwrs avatar
Gör ingen skillnad.
Regeringen sitter i Bryssel och Washington.
Citera
2026-09-14, 08:28
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej inte en chans, men det ska bli kul att se Åsanissemarxisterna (C) visa sitt rätta ansikte och regera med V som stödparti...
Tror inte C är intresserade av att sitta i regeringen utan prioriterar mer att kohandla och få igenom faktiskt politik.

Som förra gången S regerade. C lyckades tvinga fram ett avskaffande av värnskatten och lade veta på förslag om vinster i välfärd som både S, V och MP ville driva igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in