2026-09-13, 23:23
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Vad menar du? Vi som har bott i Sverige i hela vårt liv, och vars släkt har bott i Sverige så långt bak i historien som vi kan spåra dem, och som har sett Sverige förvandlas våldsamt under vår egen livstid på grund av ett antal peppade politiker och en radda invandrarälskande medier, det är vi som ska flytta?

Medan folk som själva har kommit hit utifrån, eller är barn till folk som har kommit hit utifrån, och som kräver rätten att klä sig och leva här som om Sverige vore arabvärlden, det är dom som ska få stanna?

Varför är de nytillkomna personerna som spottar på Sveriges traditioner mer värda än de som vill att Sverige fortfarande ska vara svenskt?
De kräver ingen rätt, de har redan rätten att klä sig som de vill. Sverige är ingen land som har klädpoliser, gillar du inte den traditionen kan du flytta till ett land med klädpoliser.
Citera
2026-09-14, 06:25
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Argument from personal incredulity.

Du säger i stort sett: jag förstår inte hur man kan ta på sig en sån klädsel, så därför är det vettlöst när andra väljer att göra det.

Ett klassiskt logiskt felslut.

Jag är feminist och emot kvinnoförtryck. Männen skall inte bestämma hur kvinnorna skall klä sig.
Citera
2026-09-14, 07:47
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Jag är feminist och emot kvinnoförtryck. Männen skall inte bestämma hur kvinnorna skall klä sig.
Då är nuvarande tillvaro att föredra. Jimmie Åkessons slöjförbud skulle innebära att en man bestämmer om kvinnors klädsel.

Om en kvinna sedan krävs - tvingas - av närstående män att hon ska klä sig på särskilda sätt så kan hon anmäla dessa män för olaga tvång. Med slöjförbudet så finns inte den möjligheten för kvinnor som själva vill ha slöjan.
Citera
2026-09-14, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
De kräver ingen rätt, de har redan rätten att klä sig som de vill. Sverige är ingen land som har klädpoliser, gillar du inte den traditionen kan du flytta till ett land med klädpoliser.

Men varför ska födda svenskar behöva flytta från deras eget land?
Citera
2026-09-14, 08:40
Medlem
Att hon själv beskriver att hon ser ”lite farlig ut” är ju ett ganska stort problem. Hon känner sig trygg = flera känner sig otrygga.

Sen att hon tycker att om man ska ta bort moskéer så kan man lika gärna ta bort svenska kyrkan… vi lever i ett Svergie där det ”svenska” ska tas bort??? Svergie har alltid mer eller mindre varit kristet och det borde man acceptera.

Sen är det såhär, du får jättegärna vara annat än kristen. T.ex muslin, hindu och buddist men det ska inte få ta över det svenska och kristna samhället. Vill du gå all in hör det där religionen kommer ifrån.

Jag är helsvensk och inte troende men jag accepterar att kristendomen är det som alltid varit i svergie, och därför firar jag kristna högtider och respekterar kristendomen.
Citera
2026-09-14, 08:47
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Då är nuvarande tillvaro att föredra. Jimmie Åkessons slöjförbud skulle innebära att en man bestämmer om kvinnors klädsel.

Om en kvinna sedan krävs - tvingas - av närstående män att hon ska klä sig på särskilda sätt så kan hon anmäla dessa män för olaga tvång. Med slöjförbudet så finns inte den möjligheten för kvinnor som själva vill ha slöjan.

Tyvärr kan jag som feminist inte stå på slöjans sida. Aldrig skall denna förtryckarsymbol hyllas. Kvinnor är fria i detta land och så ska dom förbli!
Citera
2026-09-14, 08:55
Medlem
LKKINGENs avatar
Även om hon har hittat ett sätt att undvika sina psykologiska problem så återstår problemet.
Citera
2026-09-14, 11:59
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarblomman123
Men varför ska födda svenskar behöva flytta från deras eget land?
Ingen behöver flytta. Det är bara ett råd till de som inte trivs.
Citera
2026-09-14, 13:43
Medlem
Citat:
Ingen behöver flytta. Det är bara ett råd till de som inte trivs.

Du anser aldrig dock att invandrare som inte trivs ska flytta. Enligt dig trivs dessa alltid oavsett vad de tycker.

Varför behandlar du människor olika?
Citera
2026-09-14, 13:47
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Du anser aldrig dock att invandrare som inte trivs ska flytta. Enligt dig trivs dessa alltid oavsett vad de tycker.

Varför behandlar du människor olika.
Vad vet du om vad jag aldrig anser? Ni får väl flytta om ni inte trivs oavsett bakgrund?
Citera
2026-09-14, 13:51
Medlem
Citat:
De trivs kanske i Sverige trots att de inte följer normen? Det är ni som inte trivs som borde flytta till något land med klädpoliser.

Citat:
Vad vet du om vad jag aldrig anser? Ni får väl flytta om ni inte trivs oavsett bakgrund?

Nej du skriver själv att du utgår ifrån att de trivs även fast svensk kultur inte följs. Men om svenskarna klagar på att någon inte följer svensk kultur så trivs vi alltså inte och ska flytta enligt dig.

Det logiska vore väl att anta att de inte trivs med svensk kultur om de inte vill följa den eller hur? Så varför behandlar du människor olika?
Citera
2026-09-14, 13:57
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Nej du skriver själv att du utgår ifrån att de trivs även fast svensk kultur inte följs. Men om svenskarna klagar på att någon inte följer svensk kultur så trivs vi alltså inte och ska flytta enligt dig.

Det logiska vore väl att anta att de inte trivs med svensk kultur om de inte vill följa den eller hur? Så varför behandlar du människor olika?
Att få klä sig fritt är en del av svensk kultur. Att införa klädpoliser är inte det. Du är den som inte trivs med svensk kultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in