Känns som det räknas oerhört segt i år. Är ju knappt 500 som är räknade. Vid det här laget hade ju SVT beräknat att de skulle kunna säga hur de skulle kunna vara resultatet. Knappast att allt är röstat före 00 i natt..
Om inte Allard kommer in så kommer aldrig ett nytt parti att komma in. Vi kommer att få dras med Åttaklövern för en lång tid framöver.
Allard är ett väldigt speciellt fenomen och har nått ut till enorma mängder människor. Om inte ens han klarar av att komma in så vet jag inte vad som ska till.
Grattis Sverige, ni får leva med S, V, MP, C, L, KD, M och SD livet ut.
Lite kul att valun visade att 1% moderater pipit över till V. Nått känns galet/fel i det.
Eftersom jag hoppas på Tidö (men nej, inställd på torsk) så griper jag ändå efter halmstrån nu och hoppas att många trollat när de fyllt i blanketten
Egentligen ingenting anmärkningsvärt alls. Det finns, och kommer alltid finnas, en viss andel väljare med noll koll på någonting. De kan ha snappat upp något roligt klipp med Uffe 2022 för att i år råkat glutta på Nooshis tuttar i något TikTok-klipp. De får ett infall där någon partiledare sagt något de tyckt varit roligt eller riktigt och röstar utifrån det. Många människors valanalyser befinner sig ungefär på den nivån.