2026-09-13, 21:01
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Jag kan verkligen inte tro på att Moderaterna passerat Sverigedemokraterna. Vore valets skräll i så fall.
Jag tolkar det som alla tre stora partier minskar p g a 2 manliga ledare och en tredje som imiterar en sur manlig finansminister.

SD får titta på hur det gick för deras systerpartiet i Norge i fjol och tänka att vi får se tiden an.
Framskrittspartiet 23,8 %
Höyre 14,6 %

https://valgresultat.no/valg/2025/st
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpskottmvh
Sitter det dementa tanter och räknar hur fan kan man lita på detta herregud.

I vissa distrikt sitter en massa negrer och räknar. Jag har sett det live.
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Sverigedemokraterna sämsta förlorarna genom tiderna? Under deras valvaka så är det tomt. Råttorna har lämnat skeppet.

De är inte vana vid att backa, men de kan inte heller räkna med skänker från ovan, som Decemberöverrenskommelsen varje decennium. De måste lära sig att driva sin egen politik också, eller gå samma öde tillmötes som L.
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Men du skrattar nog inte sist. Kanske om du tänker efter nu efter du skrivit. Så slutar du skratta. En röst på AFS är ju hursomhelst bortkastad hur det än går. AFS mindre promille än vad en nykterist har nu.

Men jag hoppas på ALLARD !! Och jag väntar med och skratta. Väntar med och skratta bäst. Jag skrattar nu. Men kan skratta bättre. Bättre än bäst.
Hoppet är det sista som överger människan, men inte fan kommer ÖP komma in i riksdagen.
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertVogler
Stödrösterna på L bortkastade. Varför kunde ni låta detta skitparti ramla ur? Det såg ju så lovande ut. Idioter!

L kan nu stötta S istället?

Jimmiekramen var egentligen ett Brutus-hugg?
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Det har V röstat om att de inte tänker gå med på.

Vid Vänsterpartiets senaste valårskongress, som hölls i Örebro den 17–19 april 2026, fattades flera centrala beslut inför det stundande riksdagsvalet. Det absolut mest uppmärksammade beslutet var att partiet formellt kräver ministerposter. Kongressen slog fast strategin att bara släppa fram en ny rödgrön regering om Vänsterpartiet själva får ingå i den.

Jo, det vet jag, men V kommer ändå nöja sig med att bara bli stödparti. Detta av den enkla anledningen att om V står på sig så kommer det att bli nyval, med risk för att Tidö vinner det.

Så av två onda ting så väljer Nooshi och hennes kamrater det minst onda!
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Ja det är jag övertygad om. Låt folket skylla sig själv så får man göra comeback 2030.

Fascinerande svar.

Hoppas ni backar ännu mer nästa gång.
Medlem
Haha L ropar som de vunnit valet när de ännu en gång blev räddade av stödröster....
Medlem
RGB-belysnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Deras väljare dör undan. De har länge förlitat sig på en generation som blir allt mindre och mindre. Visst har den till stor del ersatts av invandrare, men de har ett rätt lågt valdeltagande.
Så kan det nog vara.
Medlem
pn222jws avatar
Valresultatet är långt ifrån klart. Men ändå en lite ogenomtänkt blågul valrörelse... moderaterna är ju stora utrikespolitiskt (Bildt, Kristersson) i en omvärld där USA fortfarande dominerar, och dom är även småföretagarnas viktigaste parti - detta tonades ner. Slutspurtens partiledarkvartett - med två män och två kvinnor - tycker jag fungerade bra. Kanske kunde Åkesson ha varit lite argare. Näringslivet stödde borgarna lite mer än dom brukat göra.
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNDuuLAT
Troligtvis en hel del röster till AFS. Många i min direkta närhet som vänner, kollegor och grannar har (av vad de sagt iaf.) röstat på AFS.

Intressant. Är det för att dom är trötta på Sverigedemokraternas vurmande för Israel?

(Jag utgår från att dom tidigare röstat på Sverigedemokraterna).
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-09-13 kl. 21:04.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Hen har blivit fet och lat sen han gifte om sig. hårdare straff har blivit det enda om gäller. I övrigt finns det ingen politik.
Hen trodde väl att det skulle locka kvinnorna.

Hen?

För kännedom så är Åkesson en HAN!

När man ser honom i TV-sändning framgår det med all önskvärd tydlighet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in