2026-09-13, 19:29
Medlem
Snubchurps avatar
Vilken sida anser ni är bäst för att följa röstningen i varje distrikt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Svenskar är rödögda av ilska. SD har sålt röven till rikemanspartier och svenskt näringsliv och pissat på sina väljare för att fylla plånboken
alla arbetare har fått skattesänkning, arga andersson vill skicka 20 extra miljarder om året till olika diktatorer i Afrika istället.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag tror Sverigedemokraterna tappar sina tidigare 20%. Många är arga och besvikna.

Ja, SD kommer inte gå fram i detta valet. Förmodligen mycket p.g.a taktikröstning till andra partier. Men större än moderaterna lär de bli.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FolkrepublikenKina
Jag är mest oroad över REPRESENTATIONEN i statsteves sändning; idel ädel svenskar över hela spektrat, med klar mansdominans i statsvetarlägret.
Nja har du missat han med skärmarna och som pratar statistik Fouad eller vad han nu heter? Tidigare idag var den sexiga indiska donnan med eller var hon nu kommer från
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackslayer
Hur förbereder man sig för en rödgrön regering då? Låsa räntor, tanka bilen kanske? Kommer dom göra det mindre förmånligt att spara på ISK också?

Ja. Ja. Ja.
Medlem
trickydicks avatar
Vad dricker ni till vakan?
Själv har jag bullat upp med 🍷 och 🍺 blir det bra kan det t om bli en 🥃 framåt natten. i annat fall så blir 🥃 till tröst,

Om 30.min stänger vallokalerna. Skål ta mig fan 🍷🥃🍺
2026-09-13, 19:30
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Kör ni Tv4 eller SVTs valvaka?
Max 15 min TV4 för mig p g a all reklam om att byta bil och TV4s egna program.

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Kommer Mauri eller Emil Hansius vara med i TV4:s valvaka?
Oklart på deras hemsida.
De är dock beredda på oklart läge sent in i natten.

" TV4:s valvaka drar igång på allvar klockan 19.30 med programledarna Jenny Strömstedt och Martin Järborg. Sändningen kommer att pågå fram till 01.00 i natt med analyser, rösträkningssiffror och diskussioner. Därefter är det paus till kl 05:00 på måndag"
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Vilken sida anser ni är bäst för att följa röstningen i varje distrikt?

Val.se
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackslayer
Hur förbereder man sig för en rödgrön regering då? Låsa räntor, tanka bilen kanske? Kommer dom göra det mindre förmånligt att spara på ISK också?
Jag kommer nog antagligen flytta mitt kapital till ett vanlig aktie-/fondkonto. Vänstern är som hundar när det kommer till att höja ISK-skatten. Jag kommer även försöka jobba lite mindre (är inte värt när alla pengar går till skatt i bensin och inkomstskatt).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Läste du ens artikeln? Hade svenskarna bestämt hade redan Tidö vunnit valet. Många som kommit hit under senaste 4åren har inte varit muslimer (varit mycket från Ukraina exempelvis) som vägrar anpassa sig efter Sverige. Men det finns massor med såna och de röstar på S eller V och om man tar in ännu fler såna så kommer S få makten 2030 och då makten är det enda viktiga för dem så kommer de göra allt för att få behålla den. Någon egen politik har de ju uppenbarligen inte förutom att de vill ha makt, makt och makt.

Dom flesta av dom 260 000 Tidö släppte in under sina första två år var från indien, pakistan och bangladesh.

De flesta ukrainare släppte sossarna in direkt efter krigsutbrottet men dom var inte i närheten av så många som dom Tidö släppte in från utom europa.
2026-09-13, 19:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur skulle någon kunna veta just nu?

Vi är på Flashback, här tjänar alla långt över snittet, har jättestora kroppsdelar och vet saker som andra bara kan gissa sig till, så jag tänkte att det kanske redan hade klarnat för vissa.
2026-09-13, 19:31
Medlem
I så fall blir det en blå/gul budget. Var det 2014-2002. Reduktionsplikter och avskaffande kärnkraft ligger tyvärr vid sidan av budgeten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in