2026-09-13, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Klokt. Att slänga bort sin röst på ett populistisk parti, som förmodligen inte ens kommer in är bortkastat.

Bästa scenariot hade varit att Markus Allards parti blev större i kommunen och regionen men inte kommer in i riksdagen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Det står inte skrivet i stjärnorna att sjuklövern måste vara en del av svensk politik för evigt. Ju förr dessa partier försvinner desto bättre men folk envisas med att rädda dom gång på gång.

Ja, jag kan till viss del hålla med om att det kanske hade varit bättre att riva av plåstret. Uppenbart har de inte tillräckligt med egna röster. Men det kommer onekligen göra ont den gången man gör det, eftersom det kommer innebära att blocket faller med det den gång man gör det.
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Är det inte dumt att tro att Tidö ska vinna valet eftersom dom inte haft övertaget i en enda opinionsundersökning?

I förra valet så låg högern under ända in på natten. Många hade gett upp men plötsligt vände det och folk blev chockade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjolnirr
Vad blev svaret på hennes fråga?

"gå och snyt dig i fittan kärringjävel, jag röstar på nazisterna".

Nej jag sa ingenting.
2026-09-13, 17:25
Medlem
Vilket opinionsinstitut var närmast valresultatet 2022?
2026-09-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag skäms mer över att Sveriges mäktigaste man är gift med en religiös galning som slösar skattepengar.

Det är frivilligt att betala kyrkskatt.
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Jag hade förtidsröstat men gick imorse och ångerröstade till riksdagsvalet.
Allard → Mohamsson.

Sjuklöverns vita riddare. Kan ni inte sluta rädda dessa partier val efter val? Hoppas dom yngre generationerna är klokare.
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det vore en fullständig katastrof för Sverige om Miljöpartiet kom till makten igen.

De kommer köra ekonomin i botten med sin miljöpolitik.

Ebba kan nog se till att det blir så, men det kommer behövas några rundor med talmannen innan vi är där.

Centerpartiet är den stora elefanten i rummet, men få ser den.
2026-09-13, 17:27
Medlem
talcsofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjolnirr
Okej, ja den tiden tror jag inte det är många som röstar, undrar om det inte är mest folk på eftermiddagen? Själv röstade jag någon gång mellan 15-16:00, var knappt någon där, men medans jag röstade så strömmade det till ungefär 5 personer.

Ja kanske det men varför vänta, ligger folk hemma bakis? :P
Jag drack en liten kopp kaffe och sen traskade jag iväg. Kanske tog 15 minuter med promenaden inräknad.
Medlem
Valvaka på kulturhuset med Jan Jönsson säger dom på svt , politisk oberoende 🤣🤣🤣
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Klokt. Att slänga bort sin röst på ett populistisk parti, som förmodligen inte ens kommer in är bortkastat.

Definitionen av idioti är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.

Att rösta på dagens etablerade partier leder ingenvart och är således i sig en bortkastad röst om man ska välja den synvinkeln.

Hellre en röst för min del på något nytt som behövs i riksdagen än samma dravel som pågått i decennier.
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
För några ytterst få lyckliga är det så. 99% av alla musiker kan inte leva på musiken. Då är det rimligt att man röstar för en politik som gynnar en ekonomiskt. Det är inte konstigare än att brackor i Djursholm röstar på M för att få lägre skatt.
Om du inte kan leva på din musik så är du inte en musiker utan amatör som sysslar med din hobby och ska knappast ha pengar från staten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in