2026-09-13, 18:43
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Men satan så jävla mycket bögen Fouad snackar om Stockholm och deras fikus-väljare.

Man måste vinna Stockholms län för att vinna hela Sverige. Så har det varit i alla val sedan 1980-talet.
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RGB-belysning
71% fler alltså har röstat i utsatta områden jämfört med förra valet... jävlar alltså. Det är en siffra att ta på allvar.

Är man för demokrati så vill man ha högsta möjliga valdeltagande. Medelålders män med låg utbildning och som inte hängt med i utvecklingen tenderar att rösta på SD. Hur illa jag än tycker om SD och många av deras anhängare ute i obygden så hoppas jag att de tar sig till valstugorna och röstar.

Ju färre som röstar i ett val ju svagare är det vinnande partiets/blockets mandat. USA är skräckexempel där röst deltagandet oftast ligger under 60%
Medlem
Vad tror vi, kommer Örebropartiet in via 12% spärren? Jag hörde på SVT att de kanske inte kommer in även om de klarar 12%-spärren, vad innebär det rent tekniskt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Satans vad alla SD boomers kommer gråta på Flashback ikväll

Naaah

Jag känner såhär. Vinner tidö. Bra

Vinner inte tidö. Bra. Då får ni vad ni önskar, så får vi se hur det går. Går det inte bra har jag en plan B. Och säger hej då till er
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Om Tidö förlorar får de skylla sig själva. De har inte satt stopp för att invandrade bidragstagare kan rösta, på ett sätt eller annat. I den polen har V och S fiskat röster för fullt bland folk som inte ens kan stava till demokrati.
2026-09-13, 18:44
Medlem
Kullgren blev precis dissad av SVT:s reporter
2026-09-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
S migrationspolitik är lika hård som Tidös numera. Bara skräckpropaganda från högern att det skulle bli så.

Skitsnack, de kommer släppa fram MP och V krav på fri invandring för att få behålla makten.
2026-09-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordfeldt
Ah har gjort det hittills, är väl mer eller mindre same shit i slutet av dagen. Menar du att bägge kanalerna släpper valundersökningen samtidigt?

Valu är undersökning där dom frågat tusentals väljare utanför vallokalerna vad dom röstat på.
Valu på svt som släpps 20:00 brukar va träffsäkra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Tyvärr är det alldeles för många betacucks i högern som stödröstar på skiten. M- och SD-väljare borde fan omyndigförklaras för att de stödröstar på L.
Vill man ha in en massa ministrar från SD i regeringen då ska man omyndigförklaras på riktigt. Finns ett fåtal från SD som vet hur man uppträder när man inte är på bypuben. Winge är väl en av få vettiga. Därför la jag min röst på liberalerna. Tänkte rösta på kd men blev less på ebbas velande mot vänstern
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Har du levt under en sten?
Han har låtit skattebetalare betala för hans privata fester, flera av hans nära anhörigas fester, dyr konst, mattor. Han har gett bidrag till hans feta prästfrus släktingar, gett offentliga jobb till folk i hennes stiftelse, han har anställt kompisar till påhittade jobb där dom flera gånger har slarvat bort säkerhetsklassade dokument, han gav ett toppjobb åt kinberg batra efter att hon blev petad efter sina egna kompisrekryteringar etc etc

Korruptionen runt kristersson och hans krets tar liksom aldrig slut.

Äntligen är vi frånochmed imorn av med honom, för gott.
har han gjort samma som Stefan Löfven och Göran Persson?
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Nehe ok? Dom har inte gjort ett bra jobb? Enligt polisen har dom fått ner brottsligheten. Det pratades om det i efterlyst. Sen vet jag det finns idioter som inte begriper att sd måste kompromissa med 3 andra partier. Du vet man måste göra det om man är 5 st i ett lag. Hursom är det väl bättre tidö styr än att mp och v har inflytande över migrations politiken då ska ni få se på import av bidragsmigranter. Men vill man rösta på den tunnhåriga mini fuhrern kasselstrand får man väl göra det. Men då ska man inte gnälla sen när det väller in araber heller.

Självklart är inte ALLT Tidö gjort dåligt men i existentiella ödesfrågor som massinvandring, folkutbyte och "öppen svenskhet" så är inte Tidö mycket bättre än vänstern.

Sjuklövern måste bort, nytt blod måste in.
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Vad tror vi, kommer Örebropartiet in via 12% spärren? Jag hörde på SVT att de kanske inte kommer in även om de klarar 12%-spärren, vad innebär det rent tekniskt?
Varför skulle dom inte komma in då? Ändrade regler?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in