2026-09-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad har Tidö givit invandrare för anledningar att rösta på dem?
Kanske att det blivit tryggare i områden där många av invandrarna bor? Tror du att man är emot att minska invandringen, att kriminella invandrare som skjuter och spränger blir fängslade eller utvisade bara för att man är invandrare?
2026-09-13, 12:56
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ska gå iväg och lägga mina röster strax och sen kanske handla något gott inför valvakan.

Vad ska ni tugga på för smaskigt under kvällen?

Ska laga min favoritmat, svensk husman. Något gott att dricka till kanske.
Bara passa på att njuta, man vet ju inte hur verkligheten ser ut på måndag.
2026-09-13, 12:57
Medlem
Maggan fick in en FEMETTA när partitoppen i Göteborg blev verbalt angripen.

Jag vill stötta angriparen.

Se som det förstorades upp.

Det finns snart inga frälsare längre, Allard har ju inget riktigt parti.

SD gäller tills vidare men det måste växa fram något nytt, alla goda krafter som Jan-Emanuel, Allard, Alexander Bard, Ekroth, folk som vågar säga sanningen.
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Ser ut som att det blir fiasko för Allard och Örebropartiet på riksnivå? Han hade väl fått fem miljoner av IT-miljardär för att valkampanja men de pengarna verkar varit kastade i sjön?

Allt handlar ju bara om huruvida SDare i Örebro län väljer Allard eller inte. Han har många potentiella väljare men frågan är om de vågar välja ÖP framför SD.
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Oppositionen är väldigt kåta på att styra landet så om de lyckas få över kd så det blir någon mp,c,s och kd så kanske de har något. Men deras väg framåt blir väldigt märklig med två högerpartier och mp på kanten. Om det blir så kommer antingen kd eller c försvinna för de kämpar om samma väljare bland arbetande tanter i storstaden

Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Tyvärr måste jag meddela dig att att de flesta elitpolitiker är mer eller mindre sjuka i huvudet, oavsett parti.
Att ta sig till toppen av ett parti innebär att du har, eller skulle få, någon typ av diagnos.
2026-09-13, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Att asylinvandringen är den lägsta på 40 år är tack vare SD. Tittar vi på nettoinvandringen är den också väldigt mycket mindre än tidigare. Över 50.000 invandrare lämnade Sverige förra året medan 89.000 invandrade. Då ska vi komma ihåg att den största invandrargruppen var personer som var födda i Sverige och den näststörsta var ukrainare följt av indier. Vad menar du att SD inte åstadkommit? De är inte ens ett regeringsparti? Man måste börja nånstans och denna regering har gjort det mycket bra på denna punkten.

Man har även höjt lönetaket för arbetskraftsinvandrare och delar enbart ut tut till de som kommer. I gruppen invandrare ingår ju även studenter osv så det är rätt så missvisande att säga att Sverige har fortsatt hög invandring. Vi kan vara konstatera att det blir antagligen ännu värre med den rödbruna sörjan vid makten .
De vill ta bort lönetaket för arbetskraftsinvandrare. Man kan nästan tro att de är kapitalister som vill utnyttja lågutbildad en arbetskraft. Sverige behöver inte fler städare eller bärplockare. Ge jobben till dem som är arbetslösa här.

Till att börja med har jag egna ögon att titta med. Går jag utanför dörren idag så ser jag mer negrer och svartskallar än vad man såg för några år sen. Hur går det ihop? Varför åker man inte runt med piketbussar och samlar upp dom? Varför ser vi massa lönedumpande IT-indier som tillåts köpa villor I SVERIGE? Vad gör dom här?
SD hade som tredje största (?) parti kunnat sätta en jävla press på M. Stängda gränser, klippta bidrag, klippta uppehållstillstånd för alla svartskallar som semestrat i hemlandet, satt yxan i pannbenet på Public Service-monstret. STÄLLA KRAV.
MP kunde ju förfan lägga ner halva Sveriges energiproduktion med typ halva stödet som SD har.
2026-09-13, 12:58
Medlem
Skånsk kalops här med knäckebröd och mjölk.
2026-09-13, 12:59
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Maggan fick in en FEMETTA när partitoppen i Göteborg blev verbalt angripen.

Jag vill stötta angriparen.

Se som det förstorades upp.

Det finns snart inga frälsare längre, Allard har ju inget riktigt parti.

SD gäller tills vidare men det måste växa fram något nytt, alla goda krafter som Jan-Emanuel, Allard, Alexander Bard, Ekroth, folk som vågar säga sanningen.

Bard har blivit muslim och liberal. Han är helt fnoskig.
2026-09-13, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickalulu
Glöm inte att hon visade pattarna i OKEJ också. Om vi nu ska försöka hitta sammanhang där hon funkar alltså.

Anna Book har bättre pattar men det är off topic.
2026-09-13, 13:00
Medlem
CpPraktikantens avatar
Någon som har tips på valvakor som kommer sändas live online, typ youtube eller liknande?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Allt handlar ju bara om huruvida SDare i Örebro län väljer Allard eller inte. Han har många potentiella väljare men frågan är om de vågar välja ÖP framför SD.

SD i Örebro har ju gång på gång visat sig vara exakt samma skit som 7-klövern. Röstade inte dom FÖR att låta nån avskedad som skyddat våldtäktspedofil på ungdomsgården behålla sitt avgångsvederlag på flera 100k?
Varför skulle folk med någon som helst insyn rösta på dom?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Kanske att det blivit tryggare i områden där många av invandrarna bor? Tror du att man är emot att minska invandringen, att kriminella invandrare som skjuter och spränger blir fängslade eller utvisade bara för att man är invandrare?
Eller också har man en anhörig som blivit utvisad för att denne fyllt arton eller någon som tjänat någon hundralapp för lite

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in