2026-09-13, 11:31
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Det du skriver handlar om något helt annat. Jag är den förste att vilja bekämpa islamism så hårt som möjligt. Jag är bekännande kristen och ser det som en religiös plikt. Islam är en regelreligion som aldrig kan underordna sig det västerländska sättet att vara eller tänka. Men det innebär inte att din beskrivning och analys är korrekta.

Men din enda lösning när jag försöker lyfta tendenserna jag ser var att "-Men delta själv!"

Så jag måste välja? Antingen varna om förändringarna som sker, eller som en fis i rymden delta själv som valräknare och tro att då stabiliseras allt tillbaks automatiskt?
Citera
2026-09-13, 11:32
Medlem
Går att anmäla sig som röstmottagare/rösträknare själv.
Citera
2026-09-13, 11:34
Medlem
Styrkelyftares avatar
Det är väl bara bra att så många grupper i samhället som möjligt engagerar sig och vill bidra till vår svenska demokrati?

Varför vill du begränsa folks inflytande och rättigheter? Har tanken någonsin slagit dig att det är du som är problemet?
Citera
2026-09-13, 11:42
Medlem
borrasss avatar
Samma sak när jag förtidsröstade, 3 mörka medelålders och 2 vita pensionärer..
Citera
Medlem
bomhulls avatar
Kan meddela att jag såg en hel del mena folk när förtidsröstade i london. Oroväckande då det inte har varit så tidigare.
Dessutom vänsterpartiets valsedlar utspridda överallt
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt

Idag möttes jag i dörren av två somaliska röstmottagare som delade ut kuvert.
Väl inne i lokalen fanns en tjej med huckle och två araber med skägg och häsk uppsyn, även dom röstmottagare.

Om du bor i någon Miljonprogramsförort så är det inte så konstigt att utlänningarna ställer upp som röstmottagare.

Fråga 2:
Runt 20:00 kan du kolla hur de gör i din vallokal när de räknar rösterna, det är inget hemligt.
Men när jag hade hand om valen till och med 2014 så var vi klara typ kl 2 på måndag morgon.

1) Riksdagsrösterna räknas först
2 och 3) Sen kommer kommunen, sist regionen.
Citera
2026-09-13, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Exakt så var det när jag förtidsröstade. Slöja på hon som anvisade mig till båset och den som satt och tog emot kuverten sen pratade så dålig svenska att jag knappt hörde vad han sa.
Bara det gjorde att jag ansåg att jag röstade rätt i mitt val.

Ja det är lustigt att folk som inte ens pratar flytande svenska får arbeta där som någon typ av funktionär. Förra valet var det en man som var oense om hur hans röst hade hanterats eller liknande (jag kom in sent i situationen så vet ej exakt) Hursomhelst så var funktionären han försökte prata med omöjlig att ha att göra med eftersom hon inte förstod svenska tillräckligt bra och upprepade bara samma mening om och om igen tills mannen suckade högt och gick därifrån..
Citera
2026-09-13, 11:46
Medlem
heliotrops avatar
Jag skulle förtidsrösta på Toftanäs för 2 veckor sen, möttes av tre muslimska kvinnor i gula valvästar, jag vände och körde till Willys Katrinelund i stället där det var svenskar
🤷🏼‍♀️
Citera
2026-09-13, 11:50
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Det är väl bara bra att så många grupper i samhället som möjligt engagerar sig och vill bidra till vår svenska demokrati?

Varför vill du begränsa folks inflytande och rättigheter? Har tanken någonsin slagit dig att det är du som är problemet?

Så det är inte en hund begraven när alla arbetslösa lata muslimer plötsligt är så "måna" om demokratin
(eller rättare sagt måna om att Avveckla Demokratin -vilket Sharialagar är)
för dom har flera gånger helt öppet erkänt att dom vill ha Sharia, och tycker muslimska lagar (sharia) står över svenska lagar?

Islam viktigare än Sverige
https://www.youtube.com/watch?v=KYW7uEVyeA8

Mål: Islamisera Europa
https://youtu.be/5ENdXmyiD3E?si=XAhy70BObHXk9mQH&t=50
Senast redigerad av StigHelmutt 2026-09-13 kl. 11:53.
Citera
2026-09-13, 11:50
Medlem
Jag ser muslimer överallt där kommunen behöver "crew". Vid festivaler exempelvis. Unga killar som går iväg för att snacka mobil 20 min med "bror jag svär" och som verkar allmänt ointresserade av det vi kallar jobb.
Antar det är samma när det gäller röstmottagare.
De är lediga på dagtid och behöver göra nåt slags aktivitet.
Citera
2026-09-13, 11:57
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag ser muslimer överallt där kommunen behöver "crew". Vid festivaler exempelvis. Unga killar som går iväg för att snacka mobil 20 min med "bror jag svär" och som verkar allmänt ointresserade av det vi kallar jobb.
Antar det är samma när det gäller röstmottagare.
De är lediga på dagtid och behöver göra nåt slags aktivitet.

ja, det är naivt att tro det.

År 2018 försvann massa SD-röstsedlar med både Postbilen som hade åkt fel och från vallokalerna.
Hittades slängda högar senare.
Och Sossarna steg med exakt lika många procent som SD sjönk - FAST SD hade legat över Sossarna i förundersökningarna!

tänk efter nu
VEM i dagens Sverige skulle SÄGA i förundersökningar att dom skulle rösta SD
när dom i lönndom tänker rösta Sossarna?
När de flesta smög/smyger med sitt SD-stöd och sossarna är malliga att vara i "rätt" fåra

Lägg därtill då att det är ett KRAV för en muslim att sprida Islam (på samma sätt som för ett Jehovas Vittne)
Det kanske förklarar varför dom kavlar upp ärmarna när det är val, men ligger på soffan och tar emot soc övriga dagar
Senast redigerad av StigHelmutt 2026-09-13 kl. 12:00.
Citera
2026-09-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Men din enda lösning när jag försöker lyfta tendenserna jag ser var att "-Men delta själv!"

Så jag måste välja? Antingen varna om förändringarna som sker, eller som en fis i rymden delta själv som valräknare och tro att då stabiliseras allt tillbaks automatiskt?

Att det finns tusentals vallokaler är väl ändå en dålig ursäkt för dig att låta demokratin förfalla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in