2026-09-13, 10:28
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Exakt så var det när jag förtidsröstade. Slöja på hon som anvisade mig till båset och den som satt och tog emot kuverten sen pratade så dålig svenska att jag knappt hörde vad han sa.
Bara det gjorde att jag ansåg att jag röstade rätt i mitt val.

Ja, tidigare år har det varit vänstern som har dominerat runt urnorna.
Nu har muslimerna gaddat ihop sig och tagit sig in, på endast 4 år.

Många måste nog inse att detta är stort sett sista valet, ifall ni inte vill ha ett kalifat i Sverige.

När Islam väl slått sig in går de inte att få bort!
Finns inte Ett Enda Land i världen som nånsin som gått tillbaks till sekulärt samhälle efter Islamism!
(bland annat för dom direkt tar bort möjligheten att välja)
(Se bara hur det gick för Iran! Från att varit ett öppet sekulärt samhället till att dom inte ens fick behålla sina möbler i husen för Muhammed åt inte vid matbord)
Citera
2026-09-13, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Är du rädda att SD vinner, och du får åka tillbaks till ditt "perfekta" muslimska land?
Varför är du så rädd för det?
Islam måste väl vara "underbart" om ni försöker tvinga på oss den ?!

Varför tror du att jag är invandrare bara för att jag tycker att du som svensk borde vara röstmottagare så att inte musslorna tar över Sverige bit för bit?
Citera
2026-09-13, 10:43
Medlem
StigHelmutts avatar
Dom som inte tycker det är illavarslande att muslimer tagit över valurnorna
borde läsa på lite mer om islam, och vad det egentligen är

Denna gratis e-boken sammanfattar väldigt bra
går att läsa på svenska/engelska, och väldigt många bra länkar och klipp

http://www.islam-for-dummies.com/
Citera
2026-09-13, 10:46
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typ3
Varför tror du att jag är invandrare bara för att jag tycker att du som svensk borde vara röstmottagare så att inte musslorna tar över Sverige bit för bit?

Men jag svarade ju redan förra gången:
För att det finns flera tusen valdistrikt, och jag kan inte va på alla ställen samtidigt
Och hur vet du att jag inte sitter och skriver från en val-lokal just nu?
Håll dig till huvudfrågan, istället för att försöka trolla bort
Citera
2026-09-13, 10:53
Medlem
triptykens avatar
För att det beror på vart du bor?

I min vallokal var det Sveriges mesta lesbiska kvinna, en äldre dam från mellanöstern och en ung kille. En annan stor grupp är pensionärer. Men hittills är det ingen som antagit att det är maktövertagande från deras håll...

Du kan bidra genom att vara röstmottagare nästa val, vilket jag tycker du borde. Det är uppfriskande, irriterande som fan dock (mycket folk och man säger samma sak tretusen gånger)
Citera
2026-09-13, 10:55
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
För att det beror på vart du bor?

I min vallokal var det Sveriges mesta lesbiska kvinna, en äldre dam från mellanöstern och en ung kille. En annan stor grupp är pensionärer. Men hittills är det ingen som antagit att det är maktövertagande från deras håll...

Du kan bidra genom att vara röstmottagare nästa val, vilket jag tycker du borde. Det är uppfriskande, irriterande som fan dock (mycket folk och man säger samma sak tretusen gånger)

Jag ska säga dig att jag bor i ett rätt svenskt område.
Aldrig sett så många "engagerade" muslimer här förut
Slutar dom engagera sig om jag deltar i en av de flera tusen vallokalerna, påstår du?
Och är det inte inkvotering? (som det har varit hela tiden, även innan för dem viktiga partiet Nyans kom med på listan. då satt dom på röven hemma gick inte ens och röstade -nu när nyans är med har alla anmält sig. (varför stannade dom inte i sitt muslimska hemland, om Islam är så bra?)
Senast redigerad av StigHelmutt 2026-09-13 kl. 10:58.
Citera
2026-09-13, 10:59
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Varför är dom så politiskt engagerade helt plötsligt?
Kan det vara av anledningen att många imamer o ledare gång på gång sagt att
"dom ska ta över oss med vår egen demokrati" ?

Idag möttes jag i dörren av två somaliska röstmottagare som delade ut kuvert.
Väl inne i lokalen fanns en tjej med huckle och två araber med skägg och häsk uppsyn, även dom röstmottagare.
Ena somaliern verkade gilla sin roll att få dondera folk till båset, pekade med hela handen utan att titta på en och sa med överdrivet myndig röst " Du kan gå dit!"
Längtar väl tills Sverige är ett kalifat och han kan få går runt och dondera på gatorna om nån visar lite hår eller hädar Allan på annat sätt.
Han sa till och med "hoppas du röstat rätt" och blinkade till en arab som passerade efter röstning
Kvinnor och svenskar som passerade mot utgången ägnade han inte en blick, högfärdig som fan

Kan tänka mig hur han ser fram emot att få slänga röstsedlar för SD - nåt år hittade dom högar med slängda SD-röstsedlar.
Men då var det mest vänstern som la sig i, nu är det muslimerna som vill att Nyans vinner

Vad tror ni annars anledningen till att så hög andel muslimer o somalier engagerar sig i röstmottagning,
när dom i vanliga fall är emot svenska samhället och dess demokrati?

Fråga 2
Varför livesänds inte rösträkningen?
Du har alltså varit i en enda röstlokal och hävdar att det är likadant i alla andra. Tönt. I sak råder jag dig att flytta till ett bättre grannskap.
Citera
2026-09-13, 11:01
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Du har alltså varit i en enda röstlokal och hävdar att det är likadant i alla andra. Tönt. I sak råder jag dig att flytta till ett bättre grannskap.

Men du kommer ju va en tönt när Islamister går runt på gatorna med K-pistar.
Det handlar inte om att man kände somalier-lukten redan när man stod i kön, det handlar om att dom försöker påverka valet så du aldrig mer kan ta en bärs på fredag kväll.
Citera
2026-09-13, 11:02
Medlem
Citat:
Men jag svarade ju redan förra gången:
För att det finns flera tusen valdistrikt, och jag kan inte va på alla ställen samtidigt
Och hur vet du att jag inte sitter och skriver från en val-lokal just nu?
Håll dig till huvudfrågan, istället för att försöka trolla bort

Så bara för att du bara kan vara på ett ställe så är det ingen idé?

Jag har bara en röst så då är det ingen idé att jag röstar?

Har de du varit röstmottagare hade du inte haft tid att bråka med en idiot på ett forum just nu.

Och ur vet du att jag är invandrare?
Citera
2026-09-13, 11:02
Medlem
Jordgubbes avatar
Så det där från S att "vinsten kommer lite längre fram" ... där avsågs antagligen nu i rösträkningen (inte längre fram).
Citera
2026-09-13, 11:06
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Men du kommer ju va en tönt när Islamister går runt på gatorna med K-pistar.
Det handlar inte om att man kände somalier-lukten redan när man stod i kön, det handlar om att dom försöker påverka valet så du aldrig mer kan ta en bärs på fredag kväll.
Det du skriver handlar om något helt annat. Jag är den förste att vilja bekämpa islamism så hårt som möjligt. Jag är bekännande kristen och ser det som en religiös plikt. Islam är en regelreligion som aldrig kan underordna sig det västerländska sättet att vara eller tänka. Men det innebär inte att din beskrivning och analys är korrekta.
Citera
2026-09-13, 11:30
Medlem
Citat:
Dom som inte tycker det är illavarslande att muslimer tagit över valurnorna
borde läsa på lite mer om islam, och vad det egentligen är.

Jag lägger in i min kalender att jag ska skicka en påminnelse till dig i god tid inför nästa val att du ska anmäla dig som röstmottagare och dessutom se till att alla du känner gör detsamma så vi tillsammans kan styra upp det här problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in