2026-09-13, 10:04
Medlem
StigHelmutts avatar
Varför är dom så politiskt engagerade helt plötsligt?
Kan det vara av anledningen att många imamer o ledare gång på gång sagt att
"dom ska ta över oss med vår egen demokrati" ?

Idag möttes jag i dörren av två somaliska röstmottagare som delade ut kuvert.
Väl inne i lokalen fanns en tjej med huckle och två araber med skägg och häsk uppsyn, även dom röstmottagare.
Ena somaliern verkade gilla sin roll att få dondera folk till båset, pekade med hela handen utan att titta på en och sa med överdrivet myndig röst " Du kan gå dit!"
Längtar väl tills Sverige är ett kalifat och han kan få går runt och dondera på gatorna om nån visar lite hår eller hädar Allan på annat sätt.
Han sa till och med "hoppas du röstat rätt" och blinkade till en arab som passerade efter röstning
Kvinnor och svenskar som passerade mot utgången ägnade han inte en blick, högfärdig som fan

Kan tänka mig hur han ser fram emot att få slänga röstsedlar för SD - nåt år hittade dom högar med slängda SD-röstsedlar.
Men då var det mest vänstern som la sig i, nu är det muslimerna som vill att Nyans vinner

Vad tror ni annars anledningen till att så hög andel muslimer o somalier engagerar sig i röstmottagning,
när dom i vanliga fall är emot svenska samhället och dess demokrati?

Fråga 2
Varför livesänds inte rösträkningen?
Senast redigerad av StigHelmutt 2026-09-13 kl. 10:08.
Citera
2026-09-13, 10:09
Medlem
Varför sitter du och skriver på ett anonymt forum istället för att jobba som röstmottagare?
Citera
2026-09-13, 10:12
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typ3
Varför sitter du och skriver på ett anonymt forum istället för att jobba som röstmottagare?

Vad hade det gjort för skillnad? finns ju flera tusen valdistrikt, ska jag vara på allihop då eller
Citera
2026-09-13, 10:15
Medlem
Du hade kunnat vara på ett ställe och likt en imam uppmanat alla dina kompisar, vänner och bekanta att göra detsamma. Men du väljer att gnälla.
Citera
2026-09-13, 10:18
Medlem
Exakt så var det när jag förtidsröstade. Slöja på hon som anvisade mig till båset och den som satt och tog emot kuverten sen pratade så dålig svenska att jag knappt hörde vad han sa.
Bara det gjorde att jag ansåg att jag röstade rätt i mitt val.
Citera
2026-09-13, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Exakt så var det när jag förtidsröstade. Slöja på hon som anvisade mig till båset och den som satt och tog emot kuverten sen pratade så dålig svenska att jag knappt hörde vad han sa.
Bara det gjorde att jag ansåg att jag röstade rätt i mitt val.

Och varför jobbar inte du som röstmottagare och styr upp verksamheten. Det är rätt bra betalt.
Citera
2026-09-13, 10:21
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Du hade kunnat vara på ett ställe och likt en imam uppmanat alla dina kompisar, vänner och bekanta att göra detsamma. Men du väljer att gnälla.

röstmottagare får inte påverka i valet.
Fick du inte lära dig det på den svenska skolans samhällskunskap?
som du fått helt GRATIS här

Åk tillbaks till ditt muslimska land, så slipper du anstränga dig, det är ju redan muslimskt där.
Och varför kom du hit om det
1. var så bra i ditt muslimska land
2. om du visste att Sverige inte är ett kalifat
Citera
2026-09-13, 10:22
Medlem
Citat:
Och varför jobbar inte du som röstmottagare och styr upp verksamheten. Det är rätt bra betalt.

Därför att jag till skillnad från många muslimer och araber redan har ett arbete att sköta, med mycket övertid dessutom.
Citera
2026-09-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
röstmottagare får inte påverka i valet.
Fick du inte lära dig det på den svenska skolans samhällskunskap?
som du fått helt GRATIS här

Åk tillbaks till ditt muslimska land, så slipper du anstränga dig, det är ju redan muslimskt där.
Och varför kom du hit om det
1. var så bra i ditt muslimska land
2. om du visste att Sverige inte är ett kalifat

Men nu var det ju du som gnällde över vilka som var röstmottagare, lite jag.
Citera
2026-09-13, 10:24
Medlem
S.O.Stolps avatar
En rad moskéer i flera olika städer har kraftsamlat för att få fler att rösta i årets val, samtidigt som muslimska influencers tar ställning mot Sverigedemokraterna och Tidöpartierna.

Det är ju numera allmänt känt att islamister vill ta vår demokrati och vårt land ifrån oss.

SVT
Citera
2026-09-13, 10:25
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:

Är du rädda att SD vinner, och du får åka tillbaks till ditt "perfekta" muslimska land?
Varför är du så rädd för det?
Islam måste väl vara "underbart" om ni försöker tvinga på oss den ?!
Citera
2026-09-13, 10:26
Medlem
LKKINGENs avatar
När jag förtidsröstade var det svenska pensionärer som höll i formaliteterna men i kön fanns huckle, neger och kamel ryttare. Vet inte om man ska skratta eller gråta, fan ta er alla som röstar vänster.
Nä jag är inte höger i själen men hellre det än att MP tvingar sossarna att öppna gränserna på vid gavel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in