Citat:
Ursprungligen postat av
qhaiphee
Kanske är 99.99% av planeten jordens kvinnor fascister. De föraktar varje korn av svaghet hos en potentiell partner, men det söta(?) är att de ändå röstar vänster, tror sig ha progressiva åsikter och blir förtrollade av varje players jobbiga-barndom-charad. Nåja, jag gillar kvinnorna såklart, men ibland undrar man hur de får ihop det. I gvfö sammanhang har Sasan drabbats. Han råkade visa lite svaghet när han inte stod för sin åsikt under middagen och sedan dess har ingen förlåtit honom.
En annan person som behandlas så strängt av coola, lättsnackade expertisen är Max. En tystlåten man som bara verkar blir mer och mer reserverad efter, förmodligen, alla år av kritik. Egentligen gillar folk inte hans mimik och sätt att tala och istället för att ändra sin personlighet 100%, vilket inte går, så blir han tyst. Detta läser folk in som att "han anser sig vara förmer än alla andra". De ägnar sig alltså åt lyteskomik utan att de ens förstår det själva. Ganska ocoolt faktiskt.
Kvinnorna, precis som djurvärldens honor, är ansvariga för genpoolens kvalitet, medan hannarna ansvarar för kvantiteten. De är därför kvinnorna föraktar svaghet, dvs för mänsklighetens genetiska långsiktiga bästa. Nu gav jag mig själv svar på tal!
Men jag undrar varför kvinnorna ofta ser nyanseringar, flexibilitet och kompromisser som ett tecken på svaghet, när deras potentiella partner ägnar sig åt detta?