2026-09-13, 09:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Minns jag fel eller gnällde inte chrippa inifrån fängelset om att han inte kunna lämna in sin deklaration? Hoppas han är lika aktiv nu när det är valdag så han kan rösta på sitt favoritparti

Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Tänkte på det. Hur gör dom med röstning från fängelse? Får dom skicka in eller var dom en egen vallokal tro?
De anordnas röstningmottagning på enheterna.Det finns också möjlighet att förtidsrösta genom eget ombud eller med personal som ombud.
T o m de som sitter i Estland får rösta men har ett tidigare datum för att rösterna ska nå Sverige i tid.
Citera
2026-09-13, 09:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissCash
Ingen aning om vad som hände men har fått uppfattningen att om hon vägrade var det pga hon ansåg att L inte var/är bra för barnet? C fick möjlighet till umgänge men utan L och det passade inte? Isf moget och bra beslut av en ansvarstagande J men oerhört barnsligt och omoget beteende av C och L som inte ville gå med på det för barnets skull.
Nej, det är givetvis mycket klokt av Chrippa att kräva ett normal umgänge och att inte utsätta sig för Julias ständiga försök att splittra hans nya familj.

Det är oerhört barnsligt av Julia att helt plötsligt börja krångla och neka umgänge bara för att han gift sig och hon därmed slutgiltigt tvingas inse att ha vill inte ha henne. För det är vad detta handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Exakt och av samma anledning har Julia sagt nej till lilla farmor och farfar, då de lät lilla frun träffa lillflickan, när de hade henne. Julia är klok och gör det rätta!
Det är ett mycket konstigt förhållningssätt att tycka att umgängessabotage är något klokt och bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Det är absolut en bevisbörda. Barnet bor väl 100% hos mamman, folkbokförd och har sin förskola(?) där också. Samt med ensam vårdnad. Han kan ju ta det juridiskt och få en dom på umgänget istället, annars ser jag inte konkret vad mer han kan göra än att visa att han vill träffa C?
Kanske missar något iof.
Det finns redan ett avtal om umgängesrätt fastlagt i Tingsrätten. Det upprättades samtidigt som han skrev över vårdnaden så en juridiskt bindande överenskommelse finns redan registrerad.
Citera
2026-09-13, 09:46
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Exakt och av samma anledning har Julia sagt nej till lilla farmor och farfar, då de lät lilla frun träffa lillflickan, när de hade henne. Julia är klok och gör det rätta!

Jag håller med. Det är bara att läsa barnkonventionen. Julia har skyldighet att skydda barnet från farliga situationer och miljöer. Och med tanke på hur vi sett hur Linnea psykiskt misshandlat barnet så förstår jag Julias oro.
Citera
2026-09-13, 09:49
Medlem
GammelSkrackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Tänkte på det. Hur gör dom med röstning från fängelse? Får dom skicka in eller var dom en egen vallokal tro?

Som tur är så är man inte en sån dålig person som får uppleva att man får rösta inne i ett fängelse
Citera
2026-09-13, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Jag håller med. Det är bara att läsa barnkonventionen. Julia har skyldighet att skydda barnet från farliga situationer och miljöer. Och med tanke på hur vi sett hur Linnea psykiskt misshandlat barnet så förstår jag Julias oro.

Definitivt!
Ja, det skar i hjärtat, när man såg klippen och ännu värre över hur nöjd lilla frun lät.. Stackars flickebarn.
Citera
2026-09-13, 10:06
Avslutad
Citat:
Ingen aning om vad som hände men har fått uppfattningen att om hon vägrade var det pga hon ansåg att L inte var/är bra för barnet? C fick möjlighet till umgänge men utan L och det passade inte? Isf moget och bra beslut av en ansvarstagande J men oerhört barnsligt och omoget beteende av C och L som inte ville gå med på det för barnets skull.

Julia vägrade Christopher umgänge med Linnea efter de lade upp en YT video där de var helt stenade båda två medan dottern lekte helt utan tillsyn bakom på en bakgård.
Citera
2026-09-13, 10:08
Avslutad
Citat:
Det är absolut en bevisbörda. Barnet bor väl 100% hos mamman, folkbokförd och har sin förskola(?) där också. Samt med ensam vårdnad. Han kan ju ta det juridiskt och få en dom på umgänget istället, annars ser jag inte konkret vad mer han kan göra än att visa att han vill träffa C?
Kanske missar något iof.

Han kan ju under 2026 höra av sig till dottern och visa att han bryr sig.
Citera
2026-09-13, 10:25
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Han kan ju under 2026 höra av sig till dottern och visa att han bryr sig.

Såg något temukonto postade att hen blivit blockad av Julia, idioten skrev nedlåtande till henne och hon svarade att han tydligen inte hörde av sig till dottern alls på födelsedagen. Hoppas han gjorde något under permisen igår iallafall… vilket han troligt inte gjorde 🤮
Citera
2026-09-13, 10:26
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Och innan bröllopet så hade inte Julia några problem med umgänget trots att Chrippa och Linnea var sambos.
Citera
2026-09-13, 10:28
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Kanske missar något iof.
Det finns en dom på umgänge ojämna veckor fre kl 17:00 - sönd kl 17:00.
Citera
2026-09-13, 10:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Julia vägrade Christopher umgänge med Linnea efter de lade upp en YT video där de var helt stenade båda två medan dottern lekte helt utan tillsyn bakom på en bakgård.
Nej, hon nekade umgänge från och med bröllopet och framåt.
Flickan hade fått köpa fin klänning, skor och annat och såg framemot bröllopet - då nekade Julia henne att gå.
Det handlade uteslutande om Julias svartsjuka och inget annat.
Citera
2026-09-13, 10:31
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Hon kan inte neka umgänge så länge det finns en dom på umgänge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in