Resultat: Vem vill ni helst ha som statsminister i nästkommande mandatperiod?
Ulf Kristersson (M)
64,06%
435 röster
Magdalena Andersson (S)
13,99%
95 röster
Ingen av de två, en helt annan (skriv inlägg)
17,23%
117 röster
Vet ej
4,71%
32 röster
2026-09-13, 09:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Jag tror att det mest förödande ögonblicket i svensk politik var år 2010 då Reinfeldt valde att samarbeta med MP istället för SD.
Om han valt en annan väg där så hade Sverige sett extremt mycket bättre ut nu.

Det vet vi ärligt talat inte, alliansen var egentligen inte intresserad av att stärka Sverige utan att lägga en framtid för en nedmontering av exempelvis arbetsförmedlingen och A-kassan, SD stöttade även många av Alliansens förslag så det hade nog inte varit en så jättestor skillnad
Citera
2026-09-13, 09:26
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Magdalena vägrar prata med Jimmie om Tidö förlorar valet . Alla andra partiledare kommer hon ringa upp.
Citera
2026-09-13, 09:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Ja, de måste bli ett landsbygdsparti igen och inte fortsätta som ett storstadsparti som de varit senaste 16 åren. Hade de gått över till Tidö och fokuserat mer på landsbygd hade jag kunnat tänka mig att lägga en röst på C.

Kommer aldrig att hända dock, C har sementerat sin plats när Annie Lööf blev deras partiledare och hon kunde öppet säga att Margret Thatcher var hennes största idol.

Det finns inte längre något landsbygdsparti kvar i Sverige
Citera
2026-09-13, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Jag funderar flytta om rödgröna vinner. Vart vet jag inte men jag vill inte va en del av byggnationen av ett svenskt kalifat.

Gud bevare oss .
Absolut vidrigt om de vinner men väldigt överdrivet att snacka om att själv utvandra. Sossar är skräp men smarta nog att inse de inte kan släppa in islamister i regering för de fattar de själv då kommer stenas
Citera
2026-09-13, 09:29
Medlem
Hoppas att det går åt rätt håll för Sverige nu, för det svenska folket. Magdalena får verkligen inte vinna det skulle vara katastrofalt för allas framtid, rom byggdes inte på en dag men det brann ner på en natt brukar man säga.
Citera
2026-09-13, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Ödesvalet var för 20 år sedan. Nu är det för sent.

Fast då var politiker och väljare ännu "naiva", enögda och huvudlösa. Då var massinvandring och massiv mångkultur ännu synonymt ned exotisk mat, fräcka danser, extroverta och välutrustade (i någon variant) färgade män. Idag vet vi bättre, eller framförallt kvinnor.
Citera
2026-09-13, 09:36
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kommer aldrig att hända dock, C har sementerat sin plats när Annie Lööf blev deras partiledare och hon kunde öppet säga att Margret Thatcher var hennes största idol.

Det finns inte längre något landsbygdsparti kvar i Sverige

Ja, det är sorgligt. Det bor 1,5 miljoner människor på landsbygden i Sverige och vi har inget parti som representerar oss. Centern fick ungefär 430 000 röster förra valet om vi ska sätta det i perspektiv.

Om jag minns det rätt så är det många i Norrbotten som har mycket landsbygd som nu tänker lägga sin röst på Miljöpartiet. Det partiet har mycket liten fokus på landsbygden och utgår för det mesta från ett storstadsperspektiv.
Citera
2026-09-13, 09:43
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Ja, det är sorgligt. Det bor 1,5 miljoner människor på landsbygden i Sverige och vi har inget parti som representerar oss. Centern fick ungefär 430 000 röster förra valet om vi ska sätta det i perspektiv.

Om jag minns det rätt så är det många i Norrbotten som har mycket landsbygd som nu tänker lägga sin röst på Miljöpartiet. Det partiet har mycket liten fokus på landsbygden och utgår för det mesta från ett storstadsperspektiv.

Sedan har vi 650 000 utlandssvenskar som knappts alls har varit uppe i debatterna.
Citera
2026-09-13, 09:48
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Haha Kristersson och Åkesson visar verklighen inte upp narcissistiska tendenser överhuvudtaget, din analysförmåga är ju ett stort skämt.
Jag kan säga dig att jag har en oerhörd känsla för sånt här i och med att jag träffat många olika typer av människor men fortsätt du att leva ditt Östermalmsliv eller ditt liv bakom en gödselhög
Citera
2026-09-13, 09:48
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Absolut vidrigt om de vinner men väldigt överdrivet att snacka om att själv utvandra. Sossar är skräp men smarta nog att inse de inte kan släppa in islamister i regering för de fattar de själv då kommer stenas
Sossar och vänstern skulle vara chanslösa utan invandrarrösterna (bidragstagarna).
De borde väl stå klart för alla

Magdalena Andersson valspurtar för övrigt sista dagen i Rinkeby och Tensta för att leda in valboskapen i den "rätta" fållan.
Citera
2026-09-13, 09:53
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Magdalena vägrar prata med Jimmie om Tidö förlorar valet . Alla andra partiledare kommer hon ringa upp.

Hon är en hatisk satkärring med sin egen förmögenhet som största mål och intresse.
Citera
2026-09-13, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Jag har iaf bestämt mig. Gjorde en större undersökning via chat gpt och gemini. Båda inställd på maximal tänk. Det blir Daniel Hellden och hans MP som jag kommer välja. I landstinget blir det centern och i kommunala tar jag återigen MP.

Varför hatar du Sverige??

Lägg ner med det självskadebeteendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in