Citat:
Ursprungligen postat av
Villekulla90
Du behöver inte gå till frankrike. Varför skulle sd gå ner när inte dansk folkeparti, sannfinländarna eller framskrettspartiet gör det? Knappast överflödigt då sd har en helt annan syn på landet, migration, sammanhållning än liberala m eller maktpartiet s. Låter mer som önskedrömmar.
Givetvis blir SD i viss mån överflödiga, och är redan i viss mån, med tanke på hur både S och M (även L och KD) äntligen anammat deras hjärtefrågor och insett svenskens intresse/behov av dessa, SD har således gjort sitt jobb, rent av ett hästjobb. Som jag skrev, håller övriga Tidöpartier plus S kvar den strama hållningen kring SDs frågor, kommer med största sannolikt en hel del väljare gå tillbaka till de klassiska partierna, sakta men säkert.
Svensken går inte att jämföra med fransmän, de går i mycket (kulturellt) ej heller att jämföra med danskar/Danmark, anledningarna är många, du vet säkert varför. Svensken är i mycket en hämmad, kuvad konflikträdd PK-människa, till skillnad mot Danmark, tyvärr. Svensken är snudd på en sjuklig vanemänniska i jakt på trygghet, rent av autistisk. Det är varken danskar eller fransmän. SD är fortfarande i mycket ett missnöjesparti av rang om än de försöker bredda sig. Lägg till att SD är Jimmie Åkesson. SD är faktiskt
mer SD än vad Olof Palme var för S under sina mest populära dagar. Utan honom, inget SD. Det tror jag de flesta är medvetna om.
Detta har inget med önsketänkande att göra, tvärtom. Men står var och en fritt och tänka och tro kring. De närmaste åren kommer berätta att jag har rätt.