Citat:
Ursprungligen postat av
heliotrop
Men detta starka behov av trygghet borde ju de flesta rösta för Tidö idag? De flesta vill ha Sverige som är som det var förr, eller innan massinvandringen. De som är unga svenskar idag lider också av den.
Det har du så klart rätt i. Jag var lite otydlig. Det jag menade i detta sammanhang var att svensken gärna vill ha både hänglsen och livrem. SD är fortfarande ett väldigt nytt parti, SD är dessutom ett nytt rumsrent parti, vilket jag tycker att de först blev kanske 10-12 år sedan. Det gör att (menar jag) att SD för gemene man ännu är ett osäkert och obeprövat kort omkring mycket? Många vågar inte rösta på SD för att de ännu är "gröna" som ett seriöst parti, därför kan många sannolikt också återvända?
Därför tänker jag och gissar att minst hälften av SDs väljare idag, sakta men säkert kommer att gå tillbaka de "vanliga" partierna nu när alla dessa (med undantaget V och MP, i viss mån även C) anammat större delen av SDs hjärtefrågor. Nu är det ju upp till bevis för partierna att fortsätta på utlovad väg, och gör dom det, lär Åkesson sannolikt ta med sig SD i graven när han pensionerar sig, partiet kommer då sannolikt att dramatisk minska till säg 4-7%, givetvis beroende på samhällsutveckling, och/eller om dom längs vägen finner en ny hjärtefråga som lockar väljare och sympatisörer?
Sedan ska man ju komma ihåg, att om vi inte får ordning på integrationen av "dom" som är här, och om "islamiseringen" fortsätter och breder ut sig än mer, och om de övriga partierna inte vågar slå näven i bordet om detta, så kommer ju SD självfallet ha ett existensberättigande och kanske rent av förtjäna att vara ett stort parti, men det återstår ju att se, vad den nya regeringen gör, och även den nästkommande. 2030 kommer vi antingen se två alternativ, antingen har vi inte fått någorlunda bukt med integration eller fått det på rätt väg, osv och Åkessons roll i politiken blir därför inte särskilt relevant längre - eller så är situationen som den är idag eller har blivit försämrad, då kommer SD sannolikt att växa och Åkesson sannolikt bli statsminister 2030. Det funkar ju inte, att låta M få statsministerposten om SD i val efter val är flera procent större än dem? Så jag tror på en rätt dramatiskt förändring för SD 2030-2034, upp eller ner. Men jag kan så klart ha fel. Sorry för längre utläggning.