2026-09-12, 22:54
Medlem
Dupeas avatar
Sanslöst usel spelkvalitet. Nu undviker jag normalt damtennis, men att det här ska vara de två bästa damerna säger allt.
Citera
2026-09-12, 23:05
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Skaplig forehands-duell där!
Citera
2026-09-12, 23:51
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Sanslöst usel spelkvalitet. Nu undviker jag normalt damtennis, men att det här ska vara de två bästa damerna säger allt.
.
Jaha, dig har man ju inte sett i denna tråd på evigheter, men, som vanligt dyker du upp med dina usla kvinnoåsikter - sluta titta, allt är löst för dig. Ok?
Citera
2026-09-12, 23:57
Medlem
TupolevTu-144s avatar
YES! Vi har ett tredje set, kul för matchen!

Och för de 24.000 som följer på plats i Arthur Ashe Stadium.
Citera
2026-09-13, 00:39
Medlem
Bra match, och Rybakina vann välförtjänt. Hon var bättre och trist att se spelare (Sabalenka) slå sönder racketen.
Citera
2026-09-13, 00:43
Medlem
Månsans avatar
Imponerande Rybakina. Bästa bollträffen på damsidan sen Navratilova. Vem ska peta ner Rybakina från 1:a-rankingen? Jag gissar ingen på ett bra tag.
Citera
2026-09-13, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Imponerande Rybakina. Bästa bollträffen på damsidan sen Navratilova. Vem ska peta ner Rybakina från 1:a-rankingen? Jag gissar ingen på ett bra tag.

Rybakina är ett servemonster. Hon hade 14 ess idag mot "bara" sex för Sabalenka. Hennes effektivitet på 1:a serven blev också avgörande. Kazakistan tog i finalen hem 85% av poängen på sin 1:a serve, vilket är hyperstarka siffror. Sabalenkas andel vunna poäng på sin 1:a serve var mkt sämre. I modern tid på WTA-touren är det väl bara Serena, Venus, Pliskova och Lisicki som kan mäta sig med Rybakina när det kommer till serven.
Citera
2026-09-13, 10:15
Medlem
Huvudsaken är att vrålapan förlorade!
Citera
2026-09-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Huvudsaken är att vrålapan förlorade!
.
Ja, denna fruktansvärda kvinna kan gott dra sig tillbaka nu - hon behövs ej mer då framtiden bland dom yngre är massiv!

Hade dock önskat att Rybakina kunde vara liiiite mer uppåt efter en GS-vinst!
När matchbollen slogs in uppträdde hon precis som hon gjorde när hon vann första omgången i Rom, typ…

Jäkligt onödigt att Sabalenka att demolera sitt racket efter matchen.
Citera
2026-09-13, 11:41
Medlem
.Mortimer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
.
Ja, denna fruktansvärda kvinna kan gott dra sig tillbaka nu - hon behövs ej mer då framtiden bland dom yngre är massiv!

Hade dock önskat att Rybakina kunde vara liiiite mer uppåt efter en GS-vinst!
När matchbollen slogs in uppträdde hon precis som hon gjorde när hon vann första omgången i Rom, typ…

Jäkligt onödigt att Sabalenka att demolera sitt racket efter matchen.
Visade återigen bara vilken dålig förlorare hon är... slog sönder racket, gav fingret och skrek "Fuck you!" åt en kameraman och betedde sig allmänt illa. En uppblåst diva som tillåtits skrika och bete sig illa alldeles för länge. Dags att sluta dalta med dessa överbetalda idioter.

https://imgpile.com/p/g9XuziN
Citera
2026-09-13, 16:48
Medlem
.
Söndag. Stolt lämnat mina valsedlar (tacksam för vår demokrati).

Skall strax fixa en god laxrätt i ugn med kräftost dill och kräm fräs - gott!

Men, kvällens höjdpunkt? Att Liberalerna åker ur riksdagen, eller, US Openfinalen mellan Alex Zverev och Ben Shelton?

Jag tror Shelton får svårt att kunna besegra Zverev över fem set - hade det varit en standard tresettare, javisst, men, Zverev kan hålla en hög standard i fem timmar och detta kommer bli avgörande…

Europa tar sin 67:e raka Grand Slamtitel och USA får vänta ytterligare på en ny GS-titel!

Men, detta är mina högst subjektiva bedömningar.
Citera
2026-09-13, 19:43
Medlem
.
Såg lite intressant statistik rulla förbi alldeles nyss:

Av dom senaste 45 matcherna Sascha Zverev spelat mot vänsterhänta spelare har Zverev vunnit 44 matcher…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in