Citat:
Ursprungligen postat av
randomdudeReloaded
Yo flashback.
Är inte helt emot konceptet att jobba, om det handlar om rätt jobb och icke heltid (heltid är icke 40 timmar i veckan btw, jag räknar in tiden som krävs för att göra sig redo för jobbet, transportera sig till och från jobbet samt lunchen etc och då blir det snarare de facto minst 55 timmar/vecka) men jag är ändå icke önskvärd på arbetsmarknaden öht. Jag menar Mcdonalds vill icke ha mig, blev ghostad av en rekryterare inom LSS, diverse call centers osv osv och jag vill icke leva på socbidrag resten av livet bara för att samhället inte vill ha något med mig att göra.
Ok rant over, down to brass tacks: Vad för slags "medicinska tillstånd" är lättast att fejka, som samtidigt räcker för att bli förtidspensionär?
Räknar du tiden det tar att klä dig, åka till och från gymmet, duscha och äta efteråt som ”träningstid” också? Jag är genuint nyfiken på detta, och på vad du har gjort själv för att göra dig mer attraktiv på arbetsmarknaden. Har du utbildat dig? Flyttat till en ort med fler jobb? Tagit körkort? Kan det vara så att du egentligen inte vill arbeta, så du gör dig icke önskvärd?
Hursomhelst, ”förtidspensionär” kommer du knappast att bli idag. Om du väljer att inte arbeta alls, så lär din tillvaro bli en återkommande process där du måste uppfylla diverse krav för att få några pengar alls, och om du inte följer dessa krav så dras pengarna in. Och om du inte har haft någon inkomst så handlar det om max 13000 i månaden brutto i garantiersättning.
Vore det verkligen inte lättare att jobba 50% i hemtjänsten, på samhall eller McD och tjäna mer än så? Du kan helt säkert få timanställning som ger dig mindre trassel och mer pengar, men då måste du ju jobba.