2026-09-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjghghkj
Klassas ghk-cu som doping? Och är det säkert att beställa detta inom Sverige? Någon som vet? Är det olagligt eller inte?

Ska va lagligt. Peptider som manipulerar kroppens tillväxthormon är det som är olagligt i sverige.
Citera
2026-09-04, 16:56
Medlem
Starkemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korbakor
Det är väldigt tidigt fortfarande skulle jag säga. Man får inte heller glömma att reta byggs upp över tid eftersom det har lång halveringstid. Effekten kan komma olika snabbt och vara väldigt individuell.

Vissa känner tydlig aptitdämpning redan på låga doser medan andra behöver längre tid innan effekten blir märkbar. Jag hade därför inte dragit slutsatsen direkt att retan är dålig bara för att effekten känns svag efter två veckor.

Ge varje dos lite tid och utvärdera framför allt aptit, mättnad och vikt över tid istället för att bara gå på känslan från dag till dag.
Du hade helt rätt i din bedömning. Jag tog ditt råd och avvakta och är rätt okej med dosen. Dock blir man hangry vilket stället till det. Ska testa göra en höjning inför nästa period och utvärdera.
Citera
2026-09-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starkemannen
Du hade helt rätt i din bedömning. Jag tog ditt råd och avvakta och är rätt okej med dosen. Dock blir man hangry vilket stället till det. Ska testa göra en höjning inför nästa period och utvärdera.
Testa nästa nivå och ge den lite tid så får du se om aptiten och mättnaden blir bättre. Det kan ta lite tid innan effekten verkligen märks, och det är inte heller ovanligt att aptiten kan vara lite svajig eller att man känner sig hungrig, ibland till och med hungrigare, i början. Men när effekten väl kommer brukar man märka ganska tydligt att den är där.
Citera
2026-09-05, 06:56
Medlem
cookieboys avatar
Jag själv började lågt på 0.5mg och ökade successivt upp till nuvarande 3.75mg retatrutide (veckovis). Reta har gett mig betydande viktminskning och metaboliska förbättringar, men vill poängtera att effekten är person & dosberoende och man bör alltid eftersträva lägsta möjliga effektiva dos.
Vikt nedgång från 98kg till 80kg och betydande förbättringar i midjeomkrets, blodtryck, blodvärden och mina knäsmärtor (osteoartrit) är som bortblåsta.
Biverkningar för mig är ibland ”förstoppning”/trögare mage, nedsatt aptit - glömmer att äta och får påminna mig själv. Effekten är solid, men troligtvis lägre än vid högre dosering 6–12 mg.
Glöm inte att att få i dig tillräckligt med protein, vatten och elektrolyter. Träna styrketräning för att hålla musklerna på plats

Lycka till med Reta resan.
Citera
2026-09-06, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starkemannen
Någon som upplevt att effekten avtagit efter ca två veckor? Börja vecka 1 med dosen uppdelad i 0.5, 0.5. Vecka gick jag upp till 1, upplevde ingen större effekt ökning, öka till 2 enheter och märker ingen skillnad. Kan retan redan blivit dålig? Eller behöver jag öka dosen än mera?

Vad använder du då?
Citera
2026-09-06, 02:39
Medlem
Hej,

Frågor gällande (GHRP-6)

Jag har läst att GHRP-6 kan ge en tydlig ökning av aptiten, men undrar om någon här faktiskt har kört en längre kur och fått märkbar viktuppgång av det?

Har tränat i flera år men är just nu inne i en period med sämre aptit och svårt att få i mig tillräckligt. MK-677 fungerade inte särskilt bra för mig, mest lethargi och ganska svag aptiteffekt.

Funderar på GHRP-6 i cirka 8–12 veckor, därefter uppehåll 4–8 veckor, ungefär 100 mcg två gånger per dag. Är främst ute efter verkliga erfarenheter: aptit, viktuppgång, eventuell tolerans och biverkningar.

Mvh!
Citera
2026-09-11, 13:08
Medlem
Någon kunnig här som läst på mycket eller har personlig erfarenhet vilken av alla hgh-främjande peptider som är bäst? Och med bäst så menar jag alltså bäst effekt i förhållande till eventuellt oönskade bieffekter och hälsofara, med vikt på att undvika hälsofara. Jag tänker alltså på peptider så som Ipamorelin, CJC-1295 med eller utan DAC, alla olika GHRP, Tesamorelin osv osv. Det verkar vara en riktig djungel.

Mvh
Citera
2026-09-11, 14:09
Medlem
Varför göra det komplicerat? Kör hgh istället. Då vet du vad du får.

Citat:
Ursprungligen postat av CountStacula
Någon kunnig här som läst på mycket eller har personlig erfarenhet vilken av alla hgh-främjande peptider som är bäst? Och med bäst så menar jag alltså bäst effekt i förhållande till eventuellt oönskade bieffekter och hälsofara, med vikt på att undvika hälsofara. Jag tänker alltså på peptider så som Ipamorelin, CJC-1295 med eller utan DAC, alla olika GHRP, Tesamorelin osv osv. Det verkar vara en riktig djungel.

Mvh
Citera
2026-09-11, 15:28
Medlem
cookieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountStacula

Mvh

Personlig åsikt är att om målet är bäst effekt i förhållande till minsta möjliga hälsofara är Tesamorelin det starkaste valet tack vare all dokumenterad forskning och FDA godkännande.
Ipamorelin (gärna med en kortverkande GHRH) är det mest selektiva och “renaste” alternativet bland de övriga.
Jag skulle säga Tesamorelin följt av Ipamorelin som den bästa GHRP:n när det gäller selektivitet och de minsta hormonella bieffekterna. Givetvis beroende av doseringen.
Citera
2026-09-11, 15:30
Medlem
cookieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exploreuranus
Varför göra det komplicerat? Kör hgh istället. Då vet du vad du får.

Jepp, HGH is the thing.
Citera
2026-09-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DorianYates99
Hej,

Frågor gällande (GHRP-6)

Jag har läst att GHRP-6 kan ge en tydlig ökning av aptiten, men undrar om någon här faktiskt har kört en längre kur och fått märkbar viktuppgång av det?

Har tränat i flera år men är just nu inne i en period med sämre aptit och svårt att få i mig tillräckligt. MK-677 fungerade inte särskilt bra för mig, mest lethargi och ganska svag aptiteffekt.

Funderar på GHRP-6 i cirka 8–12 veckor, därefter uppehåll 4–8 veckor, ungefär 100 mcg två gånger per dag. Är främst ute efter verkliga erfarenheter: aptit, viktuppgång, eventuell tolerans och biverkningar.

Mvh!
4 dl havregryn
4 råa ägg
Hallon
Vatten
Linfrö/chiafrön
Protinepulver
Drick
Svårare än så är det inte
Citera
2026-09-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DorianYates99
Hej,

Frågor gällande (GHRP-6)

Mvh!

Citat:
Ursprungligen postat av burkeen
4 dl havregryn
4 råa ägg
Hallon
Vatten
Linfrö/chiafrön
Protinepulver
Drick
Svårare än så är det inte
Frågan var ju om erfarenheter av GHRP-6, inte hur man gör en havregrynsgröt 😂