2026-08-26, 22:37
Medlem
Hej kamrater,

Har funderat att påbörja en kur peptider under en längre period för att snabbare bli av med bukfettet, ”kärlekshandtagen” och bli lean.

Har mest kikat in reta och har en kontakt i min stad som säljer detta.

Vänder mig till forumet för rådgivning gällande kuren / tillvägagångssätt.

Man 25år ca 82kg 184cm som styrketränar 3 gånger i veckan.
Citera
2026-08-27, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonypon
Hej kamrater,

Har funderat att påbörja en kur peptider under en längre period för att snabbare bli av med bukfettet, ”kärlekshandtagen” och bli lean.

Börja med 2 mg veckan öka efter 2-4 veckor efter behov
Finns ingen anledning att köra över 4 mg IMO.
Ät inte för sent på kvällen då kommer sömnen rubbas.
Kom ihåg att ta dessa mineraler ihop med retautide ( endast på kvällstid !)
Magnesium – bisglycinat
Zink – bisglycinat
Selen – selenometionin
Se till att läsa innehållsförteckningen noggrant så den inte är buffrad!! Dessa marknadsförs sommarens ofta men sen står det på baksidan att dom är buffrade med skit

Sen som vanligt, se till att få minst 8 timmars sömn
Ut och spring med dig i det fina vädret
Ät nyttigt
Senast redigerad av burkeen 2026-08-27 kl. 07:48.
Citera
2026-08-27, 08:48
Medlem
Mineraler är alltid bra. Men att börja på 2mg är lite njaa. Det finns eventuellt risk för illamående och spyor om man börjar för högt.

Jag skulle ge rådet att börja på 0,5mg och se hur kroppen reagerar öka efter behov till önskad effekt kommer.

Glöm inte att äta kolhydrater, kroppen behöver bränsle. Men ät inte för mycket dock.

Citat:
Ursprungligen postat av burkeen
Magnesium – bisglycinat
Zink – bisglycinat
Selen – selenometionin
Se till att läsa innehållsförteckningen noggrant så den inte är buffrad!! Dessa marknadsförs sommarens ofta men sen står det på baksidan att dom är buffrade med skit

Ät nyttigt
Citera
2026-08-27, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exploreuranus
Mineraler är alltid bra. Men att börja på 2mg är lite njaa. Det finns eventuellt risk för illamående och spyor om man börjar för högt.

Jag skulle ge rådet att börja på 0,5mg och se hur kroppen reagerar öka efter behov till önskad effekt kommer.

Glöm inte att äta kolhydrater, kroppen behöver bränsle. Men ät inte för mycket dock.
Alla studier börjar på 2 mg
Men visst man kan börja på 0.5 och känna efter 2 dagar och öka 0.5 till och fortsätta så om man vill vara säker .

Det är även bättre att inte ta 2 mg direkt utan
1mg 2 gånger i veckan annars är det risk att hungern smyger sig på sista dagarna

Sprida ut dosen för mer stabila värden är alltid att rekomendera
Senast redigerad av burkeen 2026-08-27 kl. 09:30.
Citera
2026-08-27, 17:42
Medlem
cookieboys avatar
Ha grundregeln att alltid sträva efter lägsta effektiva dos. Allt utöver denna dos är slöseri med pengar, substans och ökar risken för biverkningar.

Tidigare labbråttor rapporterade att man skulle börja på 4mg, men detta sjunk ganska omgående till 2mg och nu i det sista har vissa startdos på 0.5-1mg för att öka successivt vid behov med 0.5 efter 4 veckor.

Majoriteten av labbråttor samt Triumph testerna säger 1 gång veckan och inte sprida ut dosen.
Just nu är det nog ingen som vet exakt vilket som är ”bästa” tillvägagångssätt.

Läs på och forska lite mer, så finner du nog en bra väg.
Citera
2026-08-29, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonypon
Hej kamrater,

Citat:
Ursprungligen postat av burkeen
Magnesium – bisglycinat
Zink – bisglycinat
Selen – selenometionin

Ät nyttigt

”Alla studier börjar på 2 mg” är ju direkt fel. De grupper som började på 2 mg var framför allt grupperna som skulle eskalera till högre måldoser, exempelvis 4, 8 eller 12 mg. Det fanns även studieupplägg/grupper som började på både 0,5 och 1 mg. Och dosökningarna gjordes inte efter ”känn efter i 2 dagar”, utan enligt kontrollerade studieprotokoll.

Kvällsdosering, magnesium/zink/selen tillsammans med Reta och att 1 mg två gånger i veckan ”alltid är bättre” är dessutom egna påståenden, inte något som studierna fastställer.

Lite skillnad på studieprotokoll och egna teorier. 😉

Ett betydligt bättre råd till en nybörjare är att börja lågt och höja dosen långsamt tills man hittar den lägsta dos som ger önskad effekt. Det finns ingen anledning att stressa upp dosen bara för att man inte känner maximal effekt efter några dagar.

Reta har lång verkningstid och nivåerna byggs upp över tid vid upprepad dosering. Därför behöver man ge varje dos tillräckligt med tid innan man bedömer hur den faktiskt fungerar. Om man höjer för snabbt kan man dessutom hamna på en högre dos än man egentligen behöver och samtidigt öka risken för biverkningar.

Så jag skulle hellre säga börja försiktigt, ge dosen tid att stabiliseras, utvärdera effekten och höj stegvis. Målet är inte att komma upp i en viss dos så snabbt som möjligt, utan att hitta en dos som fungerar bra för just dig och dina mål.

Vissa tar dosen två gånger i veckan, medan andra tar den var femte, sjätte eller sjunde dag. För att hitta det upplägg som passar dem bäst.

Själv stannade jag på 2,5 mg var sjätte dag, vilket har visat sig vara min sweet spot och fungerar bra för mina mål. Man får helt enkelt testa sig fram och se vad som fungerar bäst för en själv, eftersom det är väldigt individuellt.
Senast redigerad av korbakor 2026-08-29 kl. 04:41.
Citera
2026-08-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korbakor
”Alla studier börjar på 2 mg” är ju direkt fel. De grupper som började på 2 mg var framför allt grupperna som skulle eskalera till högre måldoser, exempelvis 4, 8 eller 12 mg. Det fanns även studieupplägg/grupper som började på både 0,5 och 1 mg. Och dosökningarna gjordes inte efter ”känn efter i 2 dagar”, utan enligt kontrollerade studieprotokoll.

Kvällsdosering, magnesium/zink/selen tillsammans med Reta och att 1 mg två gånger i veckan ”alltid är bättre” är dessutom egna påståenden, inte något som studierna fastställer.

Lite skillnad på studieprotokoll och egna teorier. 😉

Ett betydligt bättre råd till en nybörjare är att börja lågt och höja dosen långsamt tills man hittar den lägsta dos som ger önskad effekt. Det finns ingen anledning att stressa upp dosen bara för att man inte känner maximal effekt efter några dagar.

Reta har lång verkningstid och nivåerna byggs upp över tid vid upprepad dosering. Därför behöver man ge varje dos tillräckligt med tid innan man bedömer hur den faktiskt fungerar. Om man höjer för snabbt kan man dessutom hamna på en högre dos än man egentligen behöver och samtidigt öka risken för biverkningar.

Så jag skulle hellre säga börja försiktigt, ge dosen tid att stabiliseras, utvärdera effekten och höj stegvis. Målet är inte att komma upp i en viss dos så snabbt som möjligt, utan att hitta en dos som fungerar bra för just dig och dina mål.

Vissa tar dosen två gånger i veckan, medan andra tar den var femte, sjätte eller sjunde dag. För att hitta det upplägg som passar dem bäst.

Själv stannade jag på 2,5 mg var sjätte dag, vilket har visat sig vara min sweet spot och fungerar bra för mina mål. Man får helt enkelt testa sig fram och se vad som fungerar bäst för en själv, eftersom det är väldigt individuellt.

Stämmer att det finns studier för 0.5 samt 1 mg men det va diabetes studier har jag för mig utan upptrappning ?

För just fetma tror jag de starta på 2 mg med upptrappning?

Men kan ha fel inte läst alla

Samtidigt som du får i dig mycket mindre mat än tidigare så är det inte fel med att öka intaget av mineraler är inte fel.

Nej det är int med i studier för dom studerar reta inte mineraler .. ger bara tips vad som funkar för mig och andra om man vill sova bättre och mer utvilad på dagen

Som du säger det är väldigt individuellt, för mig rubbar reta sömnen totalt och vet flera som har det problemet.
Därför jag rekomenderar som mineralerna jag gjorde

Många som jag blir också trötta av koffine när man är på reta då det behandlas på ett annat sätt i kroppen
Senast redigerad av burkeen 2026-08-29 kl. 11:27.
Citera
2026-08-29, 14:31
Medlem
Tycker det är solklart att ta MAX 1mg reta som första dos och se hur man mår. Känner du inte positiv effekt är det lätt att ta en till dos nästa dag igen. Men det går inte att ta tillbaka en tagen dos om magen blir kAoZ av en lite för stor första dos..

Tänk på att tjockisar som kanske fick 2mg reta-dos direkt i forsknings-miljö nog inte vägde 82kg...
Citera
2026-08-31, 20:11
Medlem
Starkemannens avatar
Någon som upplevt att effekten avtagit efter ca två veckor? Börja vecka 1 med dosen uppdelad i 0.5, 0.5. Vecka gick jag upp till 1, upplevde ingen större effekt ökning, öka till 2 enheter och märker ingen skillnad. Kan retan redan blivit dålig? Eller behöver jag öka dosen än mera?
Citera
2026-09-01, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starkemannen
Någon som upplevt att effekten avtagit efter ca två veckor? Börja vecka 1 med dosen uppdelad i 0.5, 0.5. Vecka gick jag upp till 1, upplevde ingen större effekt ökning, öka till 2 enheter och märker ingen skillnad. Kan retan redan blivit dålig? Eller behöver jag öka dosen än mera?

Det är väldigt tidigt fortfarande skulle jag säga. Man får inte heller glömma att reta byggs upp över tid eftersom det har lång halveringstid. Effekten kan komma olika snabbt och vara väldigt individuell.

Vissa känner tydlig aptitdämpning redan på låga doser medan andra behöver längre tid innan effekten blir märkbar. Jag hade därför inte dragit slutsatsen direkt att retan är dålig bara för att effekten känns svag efter två veckor.

Ge varje dos lite tid och utvärdera framför allt aptit, mättnad och vikt över tid istället för att bara gå på känslan från dag till dag.
Citera
2026-09-02, 00:03
Medlem
Precis börjat med CJC + ipa och började med 100mcg varje kväll. Men tänkte öka efter några dagar till 200mcg/kväll och veckan efter 200mcg morgon och kväll.

Låter det rimligt?
Citera
2026-09-03, 11:16
Medlem
Klassas ghk-cu som doping? Och är det säkert att beställa detta inom Sverige? Någon som vet? Är det olagligt eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in