2026-09-10, 10:01
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tror Evenepoel missunnar van Aert det VM-guldet. Och han har säkert siktat in sig på Il Lombardia också. Fem raka Pogacarsegrar där...

Och Brennan nu med fyra etappvinster i denna Vuelta, och klar favorit i dagens etapp. Ett stort Grand Tour-genombrott.
Är inne på din linje. Jag tror Remco vinner både VM och Lombardiet. Var ju ganska överlägsen i båda ifjol om man bortser från Pogge.
Citera
2026-09-10, 10:24
Medlem
melikevampiress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
1:56 enligt tidigare lopp. Och då är Mas ledning bara 14 sekunder. Men utifrån form tror jag att han tar in max en minut.
Jo så kan det vara, visst Mas är ingen tempokanon men tiden i röda tröjan kostar energi. Roglic lär ju vara duktigt sliten också men även om han skulle ta ledningen med låt säga 10 sec så klipper Mas honom i efterföljande bergsetapper, tror jag iaf.
Citera
2026-09-10, 14:13
Medlem
Spännande i dag! Trevligt med ett treveckorslopp som faktiskt inte är avgjort vecka tre.

Tror att Mas kommer streta emot bra.
Citera
2026-09-10, 19:08
Medlem
FNLSs avatar
Av topp 45 i totalen var det bara roglic som slog Mas
Citera
2026-09-10, 20:17
Medlem
perry2s avatar
Coolt att de startade i en Tjurfäktningsarena.......
Citera
2026-09-11, 14:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Härligt offensiv cykelåkning nu. Roglic vill vinna ännu en Vuelta, Carapaz vill upp på podiet.
Citera
2026-09-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Härligt offensiv cykelåkning nu. Roglic vill vinna ännu en Vuelta, Carapaz vill upp på podiet.

Att vilja men inte kunna.
Citera
2026-09-12, 09:06
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Att vilja men inte kunna.

Så var det. Nya försök i dag, säkerligen, men förhoppningsvis är Enric Mas stark och behåller sin ledning. Kul för honom och spanska cykelfans om han äntligen efter tre andraplatser vinner en Vuelta.
Citera
2026-09-12, 14:25
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Det händer så ofta att Vacchi bollar över ett ämne till Emilia, låter henne göra sin dragning och sen för det helt

Ingen respons alls på vad hon har sagt.
Jag har också tänkt på det och det måste väl ändå betyda att även han börjar tröttna lite på hennes meningslösa tjatter? Eller så bryr han sig inte utan läser in sig lite under tiden.

Kul i alla fall att Aike Visbeek varit med några dagar nu. Alltid intressant med all information han ger och så har han en väldigt behaglig röst att lyssna på. Särskilt under en så här lång etapp som det är idag.
Citera
2026-09-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Jag har också tänkt på det och det måste väl ändå betyda att även han börjar tröttna lite på hennes meningslösa tjatter? Eller så bryr han sig inte utan läser in sig lite under tiden.

Kul i alla fall att Aike Visbeek varit med några dagar nu. Alltid intressant med all information han ger och så har han en väldigt behaglig röst att lyssna på. Särskilt under en så här lång etapp som det är idag.

Jag märkte nu att det blev ”för” istället för ”dör”.

Ja det blir ett helt annat tugg med Aike. Mycket trevligt!
Citera
2026-09-12, 17:47
Medlem
melikevampiress avatar
Men vilken etapp, detta är nog den bästa av alla GT i år, kanske på några år.
Citera
2026-09-12, 17:53
Medlem
FNLSs avatar
Spanska veterandagen idag. Även Izagirre vann i Italien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in