2026-09-03, 19:10
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalen
Är det något speciellt med slovensk modersmjölk tro?

Jag vidhåller fortfarande att det är långt kvar, men lite får jag äta upp med min tidigare kommentar om att Mas är sämst när det gäller. Han har överraskat med hur jämn nivå han har hållit.

Mas prestation innan Pogačar kraschade ut sig har lite grann fallit i skuggan av Pogačars enorma överlägsenhet. Men onekligen har spanjoren varit bäst av de övriga och var väl på väg mot en andraplats innan han fick överta ledartröjan. Jag tror inte någon kan ta honom längre. Varken Gall eller Roglič verkar ha det där lilla extra som behövs.
Citera
2026-09-04, 09:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Valverde sade före gårdagens etapp att han aldrig sett Mas i så bra form som nu. Och 31 år är ju ingen ålder på en klättrare. Fyra podiumplatser i Vueltan tidigare: tvåa bakom Simon Yates 2018, tvåa bakom Roglic 2021, tvåa bakom Evenepoel 2022 och trea bakom Roglic och O'Connor 2024. En femte och en sjätte plats i GC i Touren som bäst.
Citera
2026-09-04, 17:54
Medlem
TilleyHats avatar
Wout van Aert fick äntligen till en riktigt fin spurt även om Paret-Peintre stretade emot bra.
Citera
2026-09-06, 10:56
Medlem
FNLSs avatar
Cykel är roligare med pigge Pogge. Mer fart och fläkt
Citera
2026-09-06, 15:34
Medlem
rainbowias avatar
Fahlin Floskel idag igen.
Citera
2026-09-06, 16:18
Medlem
Det händer så ofta att Vacchi bollar över ett ämne till Emilia, låter henne göra sin dragning och sen för det helt

Ingen respons alls på vad hon har sagt.
Citera
2026-09-07, 09:09
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Wout van Aert fick äntligen till en riktigt fin spurt även om Paret-Peintre stretade emot bra.

Och i går provokativt mycket starkare än de fyra konkurrenterna mot slutet. Visma har fått till en alldeles utomordentlig duo i van Aert och Brennan i denna Vuelta, bra rollfördelning och med och hugger om segern på väldigt många etapper.
Citera
2026-09-07, 11:15
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Och i går provokativt mycket starkare än de fyra konkurrenterna mot slutet. Visma har fått till en alldeles utomordentlig duo i van Aert och Brennan i denna Vuelta, bra rollfördelning och med och hugger om segern på väldigt många etapper.

Alla är starka när inte Tadej Pogačar är med.

För övrigt hoppas jag att Wout van Aert vinner VM och Enric Mas Lombardiet.
Citera
2026-09-09, 09:34
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Alla är starka när inte Tadej Pogačar är med.

För övrigt hoppas jag att Wout van Aert vinner VM och Enric Mas Lombardiet.

Tror Evenepoel missunnar van Aert det VM-guldet. Och han har säkert siktat in sig på Il Lombardia också. Fem raka Pogacarsegrar där...

Och Brennan nu med fyra etappvinster i denna Vuelta, och klar favorit i dagens etapp. Ett stort Grand Tour-genombrott.
Citera
2026-09-09, 17:48
Medlem
TilleyHats avatar
Brennan, fem etappsegrar. Imponerande!
Citera
2026-09-09, 22:20
Medlem
melikevampiress avatar
Stora frågan inför långa tempot, hur mycket kan Roglic ta på Mas?
Citera
2026-09-10, 06:32
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melikevampires
Stora frågan inför långa tempot, hur mycket kan Roglic ta på Mas?
1:56 enligt tidigare lopp. Och då är Mas ledning bara 14 sekunder. Men utifrån form tror jag att han tar in max en minut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in